Vriend gedraagt zich steeds anders

Hi Meiden,

Dit is de eerste keer dat ik op zo’n forum schrijf :slight_smile: en ik ben er best nerveus over. Wel heb ik echt hulp nodig. Ik praat nu al een half jaar met een jongen en we vinden elkaar echt leuk. Hij is alles wat ik zoek, en zover ik weet is dat andersom ook zo. Hij slaapt bij mij, we kennen elkaars ouders etc alles is goed.

Nu is het zo dat hij af en toe opeens heel droog doet en andere momenten extreem enthousiast, energiek en lief. Ik vind dat zijn leuke kant. Als hij droog doet (dus opeens geen knuffels of kusjes meer geven en niet uit zichzelf tegen me praten dus alleen als ik iets vraag ofzo) dan wordt ik heel onzeker en vraag ik hem vaak of er iets speelt. Waarop hij eigenlijk altijd nee zegt.

Vanochtend was het voor mij de druppel, we werden wakker na een gezellige avond uit gaan. En altijd als we wakker worden knuffelt hij me en laat hij duidelijk weten blij te zijn naast mij wakker te worden met fysieke uitingen en kusjes.
Vandaag was dit heel anders. Geen knuffels en hij draaide weg van me toen ik hem een knuffel gaf, weer vroeg ik of er iets was, en natuurlijk was het antwoord nee. Ik zat er echt mee en snap dan niet waarom hij niet bewijst dat er niks is, door gewoon wat duidelijker te antwoorden, of waarom vraagt hij niet, wat doe ik dan anders? En als er niks is kan hij me nu toch een knuffel geven?

Misschien is dit gewoon een mannen dingetje maar ik heb echt veel ervaring en dit is compleet nieuw voor me. Ook snap ik dat mensen even hun momentje nodig hebben maar bij hem komt het altijd op het verkeerde moment. Ik snap het niet hoe zit dit? Zijn gedrag is gewoon niet consistent en dat maakt me onzeker en stoort me.

Hoi!

Ik snap dat je je vervelend voelt bij deze situatie. Jij wil graag zekerheid en hij kan jou dit op sommige momenten niet geven. Probeer er met hem eens over te praten, geef aan dat je het vervelend vindt dat hij soms ineens zo doet. Hij voelt zich op zo’n moment waarschijnlijk op een bepaalde manier, maar voelt zich misschien nog niet comfortabel genoeg om dit met jou te delen. Geef aan dat je ervoor open staat om dit met hem te bespreken en dat het je onzeker maakt. Misschien heeft hij niet door dat je er zo erg mee zit. Vergeet niet: Niemand voelt zich slecht op het ‘verkeerde moment’. Het voelt voor jou niet prettig en dat is logisch, dus praat erover.

1 like

Ja dat is het makkelijkste en het moeilijkste praat erover.

En vertel wat hij normaal doet wat jij zo fijn vindt en wat ie nu doet dat je dat niet zo prettig vindt

Suc6 :purple_heart: :heart:

1 like

Dankjewel voor je antwoord! Ik heb hem ook gevraagd of hij zich al helemaal openstelt en hij voelt of hij 100% zichzelf kan zijn. Hij zei toen van wel en dat hij echt helemaal zichzelf is. Daarom dacht ik toen van he wat is het dan wel?

Ik zou aangeven dat je dit niet fijn vindt en hem vragen of hij op een andere manier wil laten merken dat hij niet aangeraakt wil worden. Dus basically aangeven dat jij dit vervelend vindt en hem vragen of hij rekening wil houden met jou.