Vriend gaat op kamers

Hoi meiden!
Mijn vriend gaat vanaf volgende week op kamers. Met de trein is het zo’n 2,5 uur hier vandaan dus ik zat enorm te balen toen hij zeker wist dat hij die studie wilde doen. Ik heb me er nu wel bij neergelegd, vind het nog steeds ontzettend stom maar er is gewoon niks aan te doen. Hij had namelijk toen gezegd dat het vast allemaal goed zou komen en we wel zien hoe het loopt als hij daar zit.
Het probleem is dat mijn vriend nu juist helemaal moeilijk loopt te doen en dat hij denkt dat er maar een kleine kans is dat het nog gaat werken tussen ons als hij weg is, opeens uit het niets! :frowning_face: Ik snap er echt helemaal niks van dat hij dit opeens zegt, zeker omdat hij er juist eerst positiever in stond dan ik. Sindsdien hebben we ook steeds meer ruzie en zitten we even in een dipje. Terwijl het eerst altijd heel erg goed tussen ons ging en alles helemaal geweldig was!
Maargoed, hebben jullie misschien ervaring met vriendjes die ver weg op kamers gaan? Ik weet gewoon niet zo goed wat ik ermee aan moet, dus ik hoop dat jullie me wat tips kunnen geven.

Aah ik begrijp je wel! Misschien kun je met hem praten, om het eerst te gaan proberen?
En als het uit gaat door de afstand was jullie relatie blijkbaar toch niet sterk genoeg. Ik zou hem gewoon duidelijk maken dat je de afstand er wel voor over hebt.

@vanwyngarden wanneer zei jij je vriend dan nu hij weg is?
Wij hebben het namelijk allebei behoorlijk druk met sport en werken (we werken wel bij dezelfde supermarkt hihi). Ik moet namelijk vrijdagavond sporten en hij werken, dan moet hij zaterdagochtend/middag werken en ik in de avond. En op zondag moet ik weer een wedstrijd spelen. Dus zien we elkaar zo weinig : ( ik word nu echt half depressief als ik dit allemaal opschrijf aangezien we elkaar dan hooguit een paar uurtjes op een dag zien in het weekend en doordeweeks hooguit 1 dag al reken in daar niet op.

@danielle Onze relatie was juist heel erg sterk maar ben bang dat het gewoon verkeerd gaat lopen omdat we nu in even in een “dipje” zitten. Maargoed inderdaad praten, ik ga morgen met hem erover praten dus ben benieuwd

praten praten praten en praten! vertel elkaar precies wat je voelt en wat je van de ander verwacht enz. enz. :slightly_smiling_face:
mochten jullie echt voor elkaar bestemd zijn, en mocht de relatie echt zo goed zijn (geweest) als dat je denkt, dan blijven jullie samen.
misschien is hij gewoon heel zenuwachtig voor zijn studie en het op kamers gaan enz. dat hij het op jou afreageert?
als hij het uitmaakt om de reden dat hij op kamers gaat (en hij dan natuurlijk helemaal kan losgaan omdat hij geen vriendinnetje meer heeft) dan is het gewoon een LUL !!! en ben je hem beter kwijt als rijk

ah ik hoop echt dat het goed komt! Zie er aan de ene kant wel een beetje op om te gaan praten, maar dan kan ik wel vertellen hoe ik er over denk en wat ik me voel enz. En inderdaad als we elkaar weer zien na een tijdje is het natuurlijk veel specialer en leuker! Stay positive hihi

Ik denk dat je er heel veel over moet praten! En ik denk dat hij zelf gewoon een beetje zenuwachtig is etc, het is ook allemaal nieuw voor hem! Ik denk dat je positief moet proberen te blijven, hoe moeilijk dat is! en als je hem dan weer een keer ziet, dan weet je waarom je een afstand relatie aangaat…

Praten is inderdaad belangrijk.
De omschakeling van veel contact naar minder contact zal eerst moeilijk zijn, maar zodra je hem dan ziet is het helemaal geweldig! :slightly_smiling_face:
Mijn vriend woont 3 uur met de trein bij mij vandaan, dus ik zie hem alleen in het weekend en soms 1x in de 2 weken. Het is lastig, maar via MSN en SMS praten we veel en als je elkaar dan ziet is het extra leuk.
Het is echt te doen, als je het beide maar wilt.

Praat er met hem over, dat jij het graag wil proberen en er het volste vertrouwen in hebt. Waarschijnlijk wil hij het dan ook wel proberen en komt het helemaal goed! :slightly_smiling_face: Succes!

Bij ons was het verhaal omgedraaid, ik ben op kamers gegaan, 2 uur verder reizen. Ik ben ondertussen weer terug (ander verhaal) maar het is ons gelukt omdat we er allebei veel moeite in gestoken hebben. Ik ben niet bij een vereniging gegaan zodat ik de weekenden vrij had. Hij is 1x per week naar mij toe gekomen (natuurlijk lukte dat niet iedere week maar wel vaak).
Natuurlijk is het moeilijker maarja, als je echt van elkaar houdt…!
Ik moet wel heel eerlijk zeggen dat we iets meer ruzie hadden, maar dat is meer omdat je sommige dingen over msn moet uitpraten en niet face to face. Daarna als we elkaar zagen kwam het altijd goed :slightly_smiling_face:

Door dat mijn vriend op kamers ging woonde we juist dichter bij elkaar (nog maar 1 uur i.p.v 3), dus ik ken het niet echt.

Wat ik je wel kan zeggen; als hij nu al zegt dat hij denkt dat het mis zal gaan, is er ook een grote kans dat hij weinig moeite zal doen om te zorgen dat het wél goed gaat. Hij heeft zich er volgens mij al bij neergelegd dat jullie binnenkort uit elkaar gaan. Wees er dus op voorbereid.