vriend/ex doet raar

hallo iedereen,

ik wil toch even van me afschrijven en jullie eigenlijk om advies vragen.
Na een lange tijd ben ik een relatie aangegaan. hij is 18 en ik 17.

Het ging allemaal goed we hadden zelfs kaarten besteld voor walibi fright nights. Maar toen hij afgelopen Maandag bij mij was pakte ik zijn telefoon vast, eigenlijk zonder bedoelingen. Maar op dat moment werd hij erg zenuwachtig en wilde hij zn telefoon terug omdat er volgens hem foto’s instaan van familie.

Natuurlijk hoef ik niet door iemand telefoon te gaan neuzen, dat is privacy, maar door zijn reactie heb ik in zijn bijzijn wel gekeken. Ik zag in zijn telefoon veel screenshots van profielen van meisjes hun Fb en instagram. Hij zei dat die screenshots perongeluk waren gegaan. 1 screenshot was van een whatsapp gesprek, maar hij zei dat hij niet meer met haar praat en dat hij haar nummer aan zn neef gegeven had.

om het even kort te houden : Uiteindelijk kwam hier ruzie over, wat ik zelf een domme ruzie vind.
Omdat hij mij niet het hele verhaal had verteld en er telkens iets bij kwam ging ik vragen stellen. en ik vroeg of hij gewoon het hele verhaal wilde uitleggen omdat ik het eigenlijk niet snapte.
hij werd boos en zei dat ik teveel vragen stelde en heeft nu sinds gisteren niet meer gereageerd dus nu is het denk ik klaar ofzo?

heb ik mezelf nu echt zo erg aangesteld of doet hij geen moeite? ik ben trouwens niet boos geworden omdat hij een meisje in zn telefoon heeft, wel omdat hij mij ‘‘fucking irritant’’ noemde en niet de moeite deed om het uit te leggen.

Ik vind het persoonlijk erg kinderachtig om, om deze reden een relatie te beëindigen namelijk.

Ik vind dat hij raar en ongeloofwaardig reageert. Screenshots gaan niet per ongeluk (ook al zeg ik dat soms ook bij een screenshot van iets doms :’) ), maar meerdere screenshots lijken me niet logisch. Een relatie beeindigen is inderdaad wel meteen drastisch, maar ik vind het ook raar dat het lijkt alsof hij iets achterhoud. Heb jij geprobeerd hem te contacten?

Hij reageert verdacht. Ik zou dit niet vertrouwen. Privacy is normaal. Dat moet je respecteren. Maar als hij als raar gaat doen als jij uberhaupt in zijn bijzijn zijn telefoon vast hebt. dat vind ik raar. Ik zou zelf ook achterdochtig worden. Zeker als je allemaal zogenaamde per ongeluk genomen screenshots van facebookpaginas van meisjes ziet. Ik vind dat vreemd.

Ja dat vond ik ook ongeloofwaardig, maar ik probeerde er eerst niks achter te zoeken. Ik heb hem meerdere appjes gestuurd en geprobeerd te bellen, maar daar reageert hij niet op helaas.

@jarxofxhearts ja zo dacht ik ook, en nu al helemaal nu hij niks meer van zichzelf laat horen

Mijn vriend vindt het ook niet prettig als ik zijn telefoon in mijn handen heb. Ik snap het wel - het is immers privé. Het hoeft ook niet per se te betekenen dat hij wat te verbergen heeft. Maar dat hij er vervolgens over liegt en jou geen duidelijke uitleg geeft, vind ik een beetje raar. Dan lijkt het juist alsof hij wat te verbergen heeft. Helemaal nu hij niks meer van zich laat horen.
Ik zou dat persoonlijk niet accepteren, dus ga een gesprek met hem aan.

Persoonlijk vind ik dat hij overdreven reageert. Ik snap dat er een privacy-gedeelte aan vast zit en dat je wellicht wat ongemakkelijk kunt worden als iemand je telefoon pakt, maar je kunt ook moeilijk doen.
Eerlijkheid vind ik een belangrijk aspect in de relatie en het feit dat hij boos wordt, zegt iets over hem, niet over jou.

Ik ben het eens met Impericon. Ga met hem praten.

Maar het probleem is dus, dat hij nergens meer op reageert… Ik ben nu zelfs langs zijn huis gegaan en zijn ouders zeiden dat hij niet thuis was…

Privé of niet. Je hoeft niet panisch of geheimzinnig te doen als je vriendin je telefoon pakt. Nogmaals confronteren en aangeven dat je hem niet vertrouwt op deze manier.

ik zou hem niet meer bellen, appen of opzoeken. Laat het even rusten en hij zal vast wel weer vanzelf contact met je opnemen

Ik ben er eerlijk gezegd nu wel een beetje klaar mee… Tenzij hij een goede reden heeft. Maar hij had ook kunnen zeggen dat hij even niet wilde praten.

Mee eens. Juist door zijn reactie ga je twijfelen aan zijn eerlijkheid. Dat vage verhaal maakt het er niet beter op. Ik zou hem nu met rust laten, hij moet de eerste stap maar zetten om dit goed te maken. Jij hebt niet eens stiekem in zijn telefoon gekeken, hij zat er naast, jou valt dus niks te verwijten. Ik zou eens goed nadenken of je hem wel vertrouwt, zonder vertrouwen kun je geen relatie hebben.

Dit vind ik ook. Als hij even geen contact wilde had hij dat moeten aangeven. Ik denk eigenlijk ook dat hij iets te verbergen heeft aan de manier waarop hij reageert.

Ik wil je niet een kut gevoel geven, maar ik denk dat hij gewoon vreemdgaat (als ik zo je verhaal lees).

Dit dus. Ik vind het trouwens ook vreemdgaan als een jongen appt met meiden op een manier wat niet zou moeten als je een relatie hebt, het hoeft niet eens zoenen/seks te zijn.

Iemand die niks te verbergen heeft, is niet zo beschermend over zijn telefoon.
Ik denk eigenlijk ook dat hij vreemdgaat, hoor.

Ik vind het ook belachelijk dat hij opeens helemaal nergens meer op reageert.

dankjewel voor jullie reacties! Tot nu toe heeft hij nog steeds niet gepraat en ik denk ook dat hij misschien vreemdging, wat ik erg jammer vind.Helaas moet ik het hierbij laten.