vriend erg onzeker

okee, het zit zo; ik heb nu ong 4 maand iets met een jongen
hij is helemaal geweldig, romantisch, attent, lief, helemaal leuk
het enige is, we maken vrij vaak ruzie, over kleine dingen meestal.
we praten het altijd uit, en zeggen vrijwel alles tegen elkaar
na deze ruzies zit hij hier nog een paar dagen mee (ik kan dit soort dingen vrij makkelijk aan de kant zetten, in de trant van: het is uitpraat, klaar)
hij is dan heel erg onzeker (dit gebeurt ook als hij minder lekker in zn vel zit oid, niet alleen bij ruzies)
ook is hij bang dat ik vreemdga (terwijl ik totaal niet zo’n type ben en er ook geen aanleiding voor is) en als ik weg ga met vriendinnen ofzo, wil hij graag dat ik hem beloof dat er niks gebeurt. dit voelt voor mij wat beklemmend, niet dat ik vreemd zou gaan, maar dat ik het moet beloven geeft mij toch een gevoel dat hij me niet vertrouwd.
we kunnen het hier goed over hebben, maar ik kan de onzekerheid niet ‘wegpraten’.
als we samen zijn is het goed, maar zodra hij weer alleen is komt het terug.
zijn ouders zijn gescheiden een paar jaar terug, zou dit er iets mee te maken kunnen hebben?
weet iemand hoe ik hem kan helpen?
dankjewel alvast!

Misschien kun je hem een keer meenemen als je met je vriendinnen weg gaat, dan kan hij zien dat er niks is om zich zorgen over te maken.
En ja, als praten niet helpt, dan zou ik het eigenlijk ook niet weten.
Het is wel een moeilijke situatie eigenlijk, want in een relatie is vertrouwen het belangrijkste. Misschien kun je hem hiervan beter bewust maken, omdat het anders niet werkt?

ja het probleem is dat hij bijna altijd mee is :wink:
omdat hij in dezelfde vriendengroep zit, maar ik ga ook met oudere mensen om (ik doe een jaar over) en die mensen kent hij niet, en hij vertrouwt ze niet, hij zegt dat hij mij wel vertrouwt maar die jongens niet ofzo.
ja ik vind het ook nogal moeilijk, aangezien ik zie dat hij er mee zit en daardoor zit ik er ook weer mee :wink:

dankje voor je reactie iig :slightly_smiling_face:

Weet hij dat dit probleem beklemmend voor je is?
Zo nee, leg het hem eerst uit. Een relatie bestaat uit vertrouwen, hij zal je dus moeten leren vertrouwen.
Jij bent toch niet voor niks een relatie met hem aangegaan?? Hij moet snappen dat je voor hem hebt gekozen.

hij weet wel dat ik hem soms te klef vind, te aanhankelijk.
maar ik zal het nog wel is duidelijk maken
meer mensen met hetzelfde/vergelijkbaar probleem?