Vriend en zijn ouders

Mijn vriend en ik hebben een super fijne relatie. Ik merk alleen dat hij zich laatste tijd best rottig voelt, dit komt door zijn ouders. Alles wat hij doet of in ieder geval veel wat hij doet wordt afgekeurd. Merk dat zijn ouders vaak neerbuigend over hem praten en dat het hem meer raakt dan dat hij soms laat zien. Ik wil hem daar graag bij helpen maar ik weet niet goed hoe. Wil natuurlijk ook niet gaan stoken maar wil wel laten zien dat ik hem begrijp.

Hij heeft verder nog een zusje en een broer, waar de ouders juist vol trots over praten.
Heb het idee dat zijn ouders een compleet ander beeld van hem hebben

Ik zou beginnen met aan je vriend vragen of het hij er echt mee zit, en of hij een idee heeft waardoor het kan komen? Als hij aangeeft dat hij er echt mee zit, dan is het enige wat je kan doen hem steunen. Of misschien kunnen jullie samen tot een soort oplossing komen? Misschien wil hij er wel eens met zijn ouders over praten…?

mijn ouders zijn ook zo. Ik denk dat je gewoon voor afleiding moet zorgen en er voor hem zijn. steun hem. ga met hem wat leuks doen.

Ik denk dat het belangrijk is om hem dan wat extra te laten zien dat hij wél gewaardeerd wordt. Het kan behoorlijk schadelijk zijn voor je zelfbeeld lijkt me…

Geef aan dat je altijd naar hem zult luisteren en geen oordeel hebt.