vriend en jongen op stage.

Hallo, ik ben hier een tijd niet geweest maar vraag nu om jullie hulp. :slightly_smiling_face:

Ik ben 19 jaar oud en heb een vriend sinds 10 maanden. Aan het begin was ik echt wel verliefd op hem maar daar begin ik nu aan te twijfelen door een jongen die ontmoet heb op mijn stage.

Ik loop stage bij een asiel waar deze jongen (25 jaar) vrijwilligers werk doet. Aan het begin gingen we gewoon om met elkaar als collega’s maar sinds 3 weekjes hebben we een wederzijdse interesse in elkaar. We praten vaker met elkaar en hebben oogcontact. Hij heeft me twee weken geleden gevraagd of hij me mocht opzoeken op facebook en daar hebben we veel gepraat. Het blijkt dat we veel dingen gemeen hebben en het is echt heel gezellig. Toen zij hij tegen mij dat hij me wel erg leuk vond.

Ik had dat gevoel al een beetje dus het kwam niet uit het niks. maar ik begin er wel erg door te twijfelen. Sinds ik met hem oogcontact heb en dat soort dingen voel ik me zo vrolijk, blij en als een vogeltje in de lucht. Dat gevoel mis ik al een tijdje bij mijn vriend.

Mijn vriend is echt een lieve, oprechte en gevoelige jongen wat ik echt wel leuk vind. maar soms mis ik het mannelijke en zekere een beetje. wat ik dus wél bij die jongen op stage terug vind. ik merk dat ik mijn vriend minder aantrekkelijk ga vinden… we hebben niet eens gezoend dit weekend. Ik begin hem meer te zien als een vriend. Terwijl ik dol graag zou willen dat het werkt.

Je begrijpt vast wel dat ik nu heel erg in de war ben de afgelopen weken. Ik ben ook niet van plan om van de ene naar de andere te gaan. Ik heb zin om een tijdje alleen te zijn, focussen op school en aandacht besteden aan mijn vriendinnen. Maar ik ben bang om de keuze te maken. Ik ben onzeker en bang dat ik spijt krijg.

Wat zouden jullie doen en hebben jullie tips?

Ik heb trouwens ook al met mijn vriend besproken dat mijn gevoelens minder worden en dat ik baal dat ik hem amper zie. En dat ik voel dat we uit elkaar groeien.

Je zegt het zelf eigenlijk al: “Ik heb zin om een tijdje alleen te zijn, focussen op school en aandacht besteden aan mijn vriendinnen.”
Ik denk dat dat de juiste keus is, maar dat ben ík: je moet zelf beslissen.

Ja, mijn gevoel zegt dat ook wel. maar ik ben zo bang dat ik spijt krijg en dan mijn huidige vriend erg ga missen. al zie ik zelf ook wel in dat dat niet zo zal zijn omdat ik hem nu ook makkelijk de hele week kan missen…

Ja idd, wat Oxfordcomma zegt.
En je zegt dat je het al met je vriend hebt gehad over dat je gevoelens minder worden, wat vond hij daarvan dan??

En jij vind die jongen van stage leuk, hij vind jou leuk, maar als je het uit maakt met je vriend, wil je vrijgezel ‘worden’ ? denk je dat dat gaat lukken met die jongen van stage om je heen? want daar ga je voorlopig niks mee ‘doen’ zeg je.

Als je het uitmaakt, moet je zeker weten dat je het uitmaakt omdat je ZELF niet meer wil, en niet voor die andere jongen. Misschien is je verliefdheid met je vriend overgegaan in liefde. Dat kan ook…

dat is dus waar ik bang voor ben. dat is spijt krijg van mijn keuze en dat het later blijkt dat onze verliefdheid is over gegaan in liefde

Je zult hem ook wel gaan missen, maar dat betekend niet dat het een verkeerde keuze was. Dit is vaak waar het fout gaat en stellen daarom weer bij elkaar komen… Je gaat hem missen omdat je een leuke tijd alsnog met hem hebt gehad en hij toch een tijd op een speciale manier in je leven is geweest. Maar dit gemis wordt sowieso minder.

Ik zou er mee stoppen… Als het over gaat in houden van, hoort naar mijn idee de aantrekkingskracht niet zo erg te verminderen, of in jouw geval zelfs bijna te verdwijnen… Plus, ze zeggen altijd als, als je 2 jongens leuk vind, of op verliefd bent, ga altijd voor de laatste. Als alles op en top was in je huidige relatie, zou je niet dit verlangen naar een ander ontwikkelen.

Daarnaast zal het heel goed zijn om een tijdje vrijgezel te zijn en lekker je eigen ding te doen. Dit betekend niet dat je niet leuke dingen met die nieuwe jongen kan doen. Doe lekker je ding, ga op stap met je vriendinnen, focus op school, maak wat leuke afspraakjes met die nieuwe jongen, dan komt het vast allemaal wel goed!

Iemand missen betekend niet meteen dat je de verkeerde keus hebt gemaakt, maar ik snap wel hoe je denkt. Ik had dat zelf namelijk ook.
Je geeft zelf aan dat het je fijn lijkt om een tijdje alleen te zijn en je te focussen op andere dingen. Iets tijd geven lijkt mij het beste, misschien bloeit er wel iets heel moois op tussen jou en die jongen van stage (wat ik hoop) of juist niet.

Doe wat je voelt.

bedankt voor jullie reacties, inderdaad ik moet doen wat ik voel. dat advies zou ik ook aan ieder ander geven. maar ik zit hier echt met gemengde gevoelens.

ik heb met vriendinnen afgesproken om zaterdag een avondje samen te eten en op stap te gaan. dat doet me hopelijk goed.

Onthou: eerst uitmaken, dan pas lol maken.

edit: met lol maken heb ik het voornamelijk over vreemdgaan

Dat voel je of dat voel je niet. Als je twijfelt, betekend dat niet dat het liefde is, betekend dat je twijfelt of het nog wel liefde is.

Je zegt zelf dat je vriend zo lief en gevoelig is, dus wees eerlijk tegen hem. Zeg gewoon dat je in de war bent en even alleen wilt zijn. Daar is niets mis mee, als het echt liefde is, komt het ook echt wel goed. One way or the other. Je moet niet bij hem blijven, omdat je bang bent om hem kwijt te raken, want het is duidelijk dat de liefde aan het doodbloeden is door jouw twijfels.
Maar niet emotioneel vreemd gaan, want dat is nu wat je doet. Je zoekt bij die gozer wat je niet vind bij je huidige vriend en dat is voor niemand eerlijk.