Hallo, ik ben hier een tijd niet geweest maar vraag nu om jullie hulp.
Ik ben 19 jaar oud en heb een vriend sinds 10 maanden. Aan het begin was ik echt wel verliefd op hem maar daar begin ik nu aan te twijfelen door een jongen die ontmoet heb op mijn stage.
Ik loop stage bij een asiel waar deze jongen (25 jaar) vrijwilligers werk doet. Aan het begin gingen we gewoon om met elkaar als collega’s maar sinds 3 weekjes hebben we een wederzijdse interesse in elkaar. We praten vaker met elkaar en hebben oogcontact. Hij heeft me twee weken geleden gevraagd of hij me mocht opzoeken op facebook en daar hebben we veel gepraat. Het blijkt dat we veel dingen gemeen hebben en het is echt heel gezellig. Toen zij hij tegen mij dat hij me wel erg leuk vond.
Ik had dat gevoel al een beetje dus het kwam niet uit het niks. maar ik begin er wel erg door te twijfelen. Sinds ik met hem oogcontact heb en dat soort dingen voel ik me zo vrolijk, blij en als een vogeltje in de lucht. Dat gevoel mis ik al een tijdje bij mijn vriend.
Mijn vriend is echt een lieve, oprechte en gevoelige jongen wat ik echt wel leuk vind. maar soms mis ik het mannelijke en zekere een beetje. wat ik dus wél bij die jongen op stage terug vind. ik merk dat ik mijn vriend minder aantrekkelijk ga vinden… we hebben niet eens gezoend dit weekend. Ik begin hem meer te zien als een vriend. Terwijl ik dol graag zou willen dat het werkt.
Je begrijpt vast wel dat ik nu heel erg in de war ben de afgelopen weken. Ik ben ook niet van plan om van de ene naar de andere te gaan. Ik heb zin om een tijdje alleen te zijn, focussen op school en aandacht besteden aan mijn vriendinnen. Maar ik ben bang om de keuze te maken. Ik ben onzeker en bang dat ik spijt krijg.
Wat zouden jullie doen en hebben jullie tips?
Ik heb trouwens ook al met mijn vriend besproken dat mijn gevoelens minder worden en dat ik baal dat ik hem amper zie. En dat ik voel dat we uit elkaar groeien.