Vriend en drugs

Ik dacht dat het na een lange, slopende periode eindelijk beter ging met mijn vriend.
Hij is zwaar depressief geweest en heeft enorm veel geblowd (en andere soorten drugs gebruikt). Dit was een slopende periode. Hij had geen thuis, leefde een tijd op straat, was suïcidaal. Elke dag was ik opnieuw bang dat ik hem kwijt zou raken. Mijn vertrouwen in hem was helemaal kapot.
Nu heeft hij een eigen kamer, heeft zijn leven weer op de rit, altans zo lijkt het. Mijn vertrouwen in hem begint langzaam weer terug te komen.
Maar; ik kom er net (door zijn mail te lezen… -Fout, ik weet het-) achter dat hij weer net zo veel blowt als toen. En het ergste is dat ik hem er niet mee kan confronteren, omdat ik wéét dat hij dan weer zijn wachtwoorden veranderd. Ik ben namelijk al vaker via zijn mail achter dingen gekomen die ik nooit had willen weten (vreemdgaan, drugsgebruik). Nu weer.
Hij schrijft in deze mail, naar zijn beste vriendin, wel dat hij wil stoppen met zoveel blowen en dat ze het niet tegen mij mag vertellen.

Moet ik hem ermee confronteren, of afwachten en kijken hoe het over een tijdje gaat? Ik merk namelijk niks van zijn drugsgebruik, hij blowt niet in mijn bijzijn.

Jeminee Faith, wat gij niet wilt dat u geschied, …, mijn vriend mag gerust in mijn mail kijken en mobiel en alles. Ik heb voor hem niks te verbergen, waarom zou ik als ik van plan ben de rest van mijn leven met hem door te brengen.

Ik kan ook alles aan hem vertellen, vind ik ook belangrijk in een serieuze relatie. Als het je echt dwarszit TS, je moet erover kunnen hebben.

Enigste waar ik over twijfel, TS, hoe oud ben je? Ik vind drugs en vreemdgaan dermate ernstig, waarom ben je nog met hem samen?

We zijn allebei 18, al 4,5 jaar samen.
Dit is eigenlijk nog maar een fractie van wat we samen hebben meegemaakt, maar wel het meest recente. Het is inderdaad niet niks, helemaal mee eens. Onze liefde lijkt alles te overwinnen.
Ik wil zo graag dat deze relatie werkt, ik wil gewoon écht dat hij stopt met het gebruiken van drugs, omdat het teveel nare herinneringen oproept.
Soms lijkt het alsof ik alles wat gebeurd is gewoon keihard ontken, ik stop het weg, zet een knop om, denk er niet meer aan. Maar op dit soort momenten wordt ik weer enorm geconfronteerd met de realiteit en vraag ik me inderdaad ook af waarom ik dit nog wil.

Mail doorlezen is helemaal niet erg in een relatie hoor je vertrouwen in elkaar te hebben en dat had je even niet dus toen ben je in zijn mail gaan lezen dat begrijp ik ook helemaal en in een relatie is dat ook normaal je hoort geen geheimen te hebben voor elkaar,
En mensen die aan de drugs hebben gezeten (zitten) die gaan er snel weer aan en meestal heb je daar ook hulp voor nodig (niet altijd) maar zoals je al zei dat hij is vreemdgegaan dan heb je al minder vertrouwen in iemand en dat hij het ook nog geheim voor je wil houden? Kom op zeg!
je bent zijn vriendin laat staan wat hij anders nog allemaal geheim houdt.
En ja ik zou hem wel confronteren als je het niet doet blijf je er mee zitten je
zeg bijvoorbeeld : hey kan ik even met je praten? Ik heb van iemand gehoord dat je weer drugs gebruikt klopt dat? (je hoeft niet te zeggen wie hij kan je niks dwingen)
Of : ik wil nu eerlijk weten gebruik jij drugs? Als hij dan vraagt hoe kom je daar kun je gewoon zeggen daar hebben we het nu niet over dus geef antwoord gebruik jij?
En ik weet hoe het voelt ergens achter te komen wat je liever niet wou maar wat zou je anders willen dat je het nooit wist en dat je alleen de leugen wist?
het is niet fout wat je hebt gedaan hij liegt nu tegen je…

Succes meid! x

Ik snap dat jij het een inbreuk op zijn privacy vind en daar ben ik het mee eens. Ik moet ook inderdaad toegeven dat ik zelf ook meer vertrouwen in hem moet krijgen. Ik heb hem vergeven wat hij heeft gedaan, dan moet ik hem ook een eerlijke kans geven.
Ik vind het heel erg dat ik zijn mail doorlees, walg enorm van mezelf. Het is een soort drang geworden, iets waar ik niet mee kan stoppen. Eerst keek ik dagelijks op al zijn emailadressen, nu amper. Heel af en toe, als ik me zorgen om hem maak, kijk ik. Fout, ik weet het. Ik praat niet goed wat ik deed/doe. Ik gebruik zijn drugsgebruik en vreemdgaan dan ook niet als ‘excuus’, maar ik zie het wel als een oorzaak.

Als het om drugs gaat, word ik enorm snel emotioneel. Ik wil voor hem iemand zijn waar hij naar toe kan komen als hij in de problemen zit. Iemand die hem kan helpen over zijn verslaving heen te komen. Maar zoals ik al zei; ik blijf de problemen ontkennen, wíl ze niet onder ogen zien. En áls ik ze onder ogen zie, vind ik het heel moeilijk om erover te praten…

Gesprekje aanknopen, vragen hoe het met hem gaat, vragen of hij alsjeblieft op het juiste pad wil blijven en kijken hoe het loopt.

Vreemd gaan? Dat was voor mij al de druppel geweest om hem te verlaten.

Voor de rest sluit ik me bij amimalforever aan.

Het is idd fout om in de mail te snuffelen van je vriend. Maar ik vind ook dat als je in een relatie met iemand bent je elkaar volledig moet vertrouwen, zo erg vertrouwen dat je het niet erg zou vinden al zou hij/zij dat doen. Ja, prive is prive, maar een relatie gaat toch om alles willen delen met elkaar.
Maakt niet uit hoe moeilijk het is om erover te praten ik vind wel dat hij het moet proberen.

Mijn ex gebruikte ook drugs, ik ben daar heel makkelijk in geweest en heb gezegd als je het wil doen moet je het zelf weten, zijn huidige vriendin is daar moeilijker mee en wilt het absoluut niet. Hij doet het nogsteeds alleen weet zij daar niet van af. Hij zat me een tijdje geleden nog vrolijk te vertellen hoe er bij hem thuis (zij woont nog bij haar ouders maar is vaak bij hem) een feestje was en dat hij met vrienden om de beurt naar de wc gingen om daar hun neus vol te proppen (Terwijl zij dus van niks wist)
Dit vind ik vele malen fouter, en VEEL erger/schadelijiker voor een relatie, dan in mail snuffelen

Mijn advies voor de TS is dus idd een gesprekje met hem aan gaan en het proberen op te lossen. Uitleggen dat het vertrouwen dus nogsteeds niet terug is en daar samen wat aan proberen te doen. Zonder wederzijdse vertrouwen kan je geen relatie behouden

Helemaal mee eens. Ik vind het ook wel fout dat je in zijn mail kijkt. Maar als ik de recente gebeurtenissen zie dan begrijp ik het ook wel weer volledig.

Ik denk dat hij ook bang is om het aan jou te vertellen omdat hij weet hoe erg het voor jullie is geweest. Wel zal ik er met hem over praten, niet gelijk zeggen dat je in zijn mail hebt gelezen, maar wel vragen of hij het nog doet en misschien dat je dat ergens hebt vernomen van iemand.

Ontkent hij het dan zal ik het wel zeggen en uitleggen waarom je het hebt gedaan. En als je met een schuld gevoel zit over dat je zijn mails gelezen hebt zou ik het ook zeggen.

Ben benieuwd wat hij zegt, veel succes!

Moet die zn wachtwoord maar niet aan jou geven.
Bovendien hoor je in een relatie eerlijk tegen elkaar te zijn.

He better quit.

Hey meis,

Heb in hetzelfde schuitje gezeten betreft het drugsgebruik. Had mijn vriend gevraagd om ook niet te blowen in mijn buurt. En dat liep ook tot drama uit. Nu zegt hij ook ermee gestopt te zijn.
Uit ervaring kan ik je deze tips geven:

• Vraag er gewoon naar: Hoe is het met het drugsgebruik? ( op n luchtige manier, alsof t niks voor stelt. )
  • Verbied hem niks. Dat loopt alleen op stiekem gedoe uit.
  • Laat het eventuele stoppen aan hem over: wat wil hij?
  • Support hem in zijn beslissing.

Hij zegt nu écht te willen stoppen met blowen… Wat voor tips hebben jullie voor hem en voor mij?

Hij graaft zijn eigen graf met dat geblow van hem. Waarschijnlijk is die junk (als ik hem zo mag noemen) al rijp voor een afkickkliniek.

Ik raad je aan om een pauze in de relatie te nemen of ik zou hem gewoon dumpen. Er zijn betere jongens voor je :hugs: