Vriend een half jaar weg

Heyy!

Mijn vriend is voor een half jaar weg naar Berlijn. Vlak voor dat hij weg ging kreeg ik een ongeluk waardoor ik in herstel thuis zit en niks kan doen. Hem bezoeken gaat ook lastig. Ik zou eigenlijk de eerste dagen met hem mee gaan om te zien waar hij ging wonen en goed afscheid te kunnen nemen.

Sinds ik thuis ben (voor dat hij weg ging) kwam hij savonds en soms smiddags voor 2 uurtjes langs en twijfelde in eerste instantie of hij mee ging naar het ziekenhuis. Dit vond ik enorm jammer want ik had hem echt vaker willen zien de weken voor hij weg ging.

Inmiddels is hij nu 3 dagen weg en ik vind het enorm moeilijk. Hij maakt veel mee maar moet vaak zelf vragen zodat hij dingen deelt. Ik verveel me natuurlijk enorm en mis hem nu al ook omdat ik dus herstellende ben en thuis zit.

Hebben jullie tips voor me? Hoe kan ik het beste doen voor hem en voor mezelf. En hoe kan ik er voor zorgen dat ik me niet enorm verdrietig voel elke keer weer.

(We zijn 4 jaar samen, ik ben heel blij en gelukkig met hem maar we hebben natuurlijk beide onze dingetjes die wat beter kunnen)

Wat ontzettend heftig! Gelukkig kun je met Skype wel veel beter contact houden met elkaar. Spreek gewoon bepaalde tijden af dat jullie “samen” zijn. Je kunt bijvoorbeeld samen een film bekijken. Tegelijkertijd een film starten.
Stuur elkaar brieven via de post. Dat is ook erg leuk, naast het contact via Skype.

6 maanden is zo maar voorbij. Soms helpt het om deze tijd weer in 6 stukjes te verdelen. Elke maand nemen jullie een taartje samen ofzo.

En natuurlijk ook zelf leuke dingen doen. Kun je fysiek weinig, ga iets creatiefs thuis doen. Schrijf een verhaal, ga knutselen, ga schilderen, schrijf elke dag een gedicht, … dat soort dingen.

Probeer in ieder geval aan elkaar duidelijk te maken wat je nodig hebt.

1 like

Heel erg bedankt voor de tips, het probleem is alleen dat hij elke keer even belt en heel kort appt dus we hebben niet tijd om samen een film te kijken via skype. Lastig…
Het is voor hem natuurlijk ook allemaal nog nieuw misschien moet hij nog even settelen en gaat het dan beter

Je mag best aangeven wat jij nodig hebt. Misschien wat meer ‘ we time’ Iedereen gaat er anders mee om.Kijk samen hoe jullie dit voor elkaar gemakkelijker kunnen maken. Eis het niet op, maar vraag of hij het je kan geven. En als de ander even geen zin heeft, dan is dat ook prima.

1 like