Vriend dreigde met zelfmoord

-

Ik maak uit je post op dat je het uit wil maken, of al hebt gedaan? Ik denk dat dat een verstandige keuze is, als ik alles zo lees. Hoe je over hem heen komt, dat kost tijd en veel afleiding. :sob::muscle:

Ik heb het nog niet officieel uitgemaakt zeg maar, het is een paar dagen geleden gebeurt en sinds toen hebben we elkaar niet meer gesproken. Omdat het nog niet officieel uit is, weet ik zeker dat hij binnenkort voor mijn deur staat om vergiffenis te vragen. Ik ben bang dat hij me met zijn praatjes weer overstag laat gaan…

Eerlijk gezegd zou ik hem laten gaan. Je bent nog te jong om in zo’n situatie te zitten en het gaat alleen maar ten koste van jezelf. Ik zou beginnen met wat afstand van hem nemen. Hou er wel rekening mee dat hij heel vervelend kan reageren of zelfs weer dreigt met zelfmoord. Hoe dan ook jij kan hier niks aan doen en je bent ook niet verantwoordelijk voor hem.

Ja inderdaad. Dit eigenlijk.
Ik zou het aan zijn ouders vertellen dat hij dreigt met zelfmoord te plegen, dan kunnen zij in ieder geval hem in de gaten houden mocht hij het menen.

Hij heeft me net geappt dat hij het leven al helemaal niet meer ziet zitten als ik aan iemand vertel dat hij dreigde zelfmoord te plegen. Graag zou ik aan mijn beste vriendinnen de situatie wel uit willen leggen, maar ik wil ook weer niet dat iedereen op school het te weten komt…

Nu manipuleert hij je gewoon. Ga naar zijn ouders (heeft hij daar een goede band mee?) of anders naar iemand op school (decaan o.i.d). Laat het in ieder geval iemand weten en laat hem dan gaan. Dit klinkt niet als een gezonde relatie.

-

Dit^
Ik zou een screenshot ervan maken en naar zijn ouders sturen. Vind dit echt niet oke, dit is inderdaad gewoon manipuleren.

Bij mijn ex begon het ook 1x met dreigen om zm te plegen en daarna begon het wekelijks en uit eindelijk zelfs elke dag. Uit eindelijk zei hij zelfs “Als je het uitmaakt ga ik zelfmoord plegen” en ook als ik eens niet kon komen of ik even geen zin had om te skypen of wat dan ook, dan begon hij met dreigen. Ik kon hem alleen niet dumpen omdat ik geen dood op mijn geweten wou hebben, maar toen leerde ik iemand kennen en heeft die persoon me geholpen.

En mijn ex is nog springlevend hoor, het was allemaal fake of nja op die momenten dacht hij wss echt zo, maar zou hij het niet gedaan hebben. Mijn ex is ook autistisch.

Ik voel me nu veel beter, ik had door hem altijd het gevoel alsof ik nooit iets goeds deed en alles verpestte, maar dat was blijkbaar niet zo. Hij overdreef en wou 24/7 mijn aandacht, terwijl ik ook tijd voor mezelf en vrienden nodig heb en al helemaal niet met dat gedreig om kan gaan.

Dit ja + ik zou het niet tegen je vriendin vertellen.

Ik denk inderdaad ook dat je het eerst aan zijn ouders/verzorgers moet zeggen voordat je het uitmaakt. Dan zijn ze iig op de hoogte.
En ook ik zal je aanraden om het uit te maken. Ik hoop voor hem dat hij zichzelf onder controle leert te krijgen, maar voor nu is hij niet stabiel genoeg om een relatie met iemand te hebben…

Is mijn ex jouw vriend? :cold_sweat: Hij had precies dezelfde acties zoals jij beschrijft en was ook autistisch.
Elke week gebeurde er wel iets waardoor we ruzie kregen en de irritaties werden veroorzaakt door hem vaak. Telkens wanneer ik zei dat ik het niet meer zag zitten zei hij dat hij zo ontzettend veel van me hield en dat hij niet zonder me kon. En zonder mij zou hij zelfmoord plegen. Kwam er snel genoeg dat hij me manipuleerde en toen het uit was liep hij gewoon gezellig verder rond. Bleek ook dat hij niet zoveel van mij hield want een paar weken later had hij alweer een nieuwe vriendin.

Hij manipuleert je echt nu zodat je bij hem blijft. Blijf alsjeblieft niet bij hem omdat hij dit soort dingen zegt. Jouw eigen welzijn is altijd het belangrijkste. Ik vind het wel een goed idee van de andere meiden om het aan zijn ouders te melden! Zo weet je zeker dat het goed gaat.

Sterkte want het is niet makkelijk! :sob::muscle:

Ik heb ook in zo’n situatie gezeten, en het is echt hartstikke giftig. Ik kan niet meer zeggen als: Doen. Je gaat je daarna echt zoveel beter voelen om zonder hem af te zijn en niet meer het gezeik te hebben dat hij zich zelf van kant wil maken, wat alleen maar zeggen is om jou zo in het handje te hebben ofterwel manipulatie.