Vriend doet vreemd

Ik zal het even kort vertellen:

M’n vriend en ik hebben laatst enorme ruzie gehad, en nu is dat niet zo’n ramp,
maar sindsdien doet hij een beetje vreemd. Eerst belde hij me heel vaak, dat doet hij nu niet meer. Hij neemt ook niet op als ik hem bel en ik zie hem doordeweeks nog maar 1 keer. Ik begin me een beetje zorgen te maken, maar omdat we laatst zo’n ruzie hadden durf ik er ook niet echt over te praten omdat ik dan bang ben dat hij vind dat ik zeur, terwijl ik het juist weer gezellig met hem wil hebben.
Wie heeft hier iets nuttigs over te zeggen? Een opmerking of oplossing alles is welkom.

toch maar praten…

Ik denk toch dat je een gesprek met hem moet aangaan!
Gewoon zeggen dat je zo’n gevoel hebt…

Ja ik dacht ook al dat dat de oplossing was, maar ik hoopte stiekem dat iemand mij kon vertellen dat ik spoken zie en dat er niks aan de hand is, of een andere oplossing waardoor ik er niet over hoef te beginnen :stuck_out_tongue:
Vroeger konden we vet goed praten, en nu zie ik er gewoon tegenop, en ik ben bang dat als ik erover praat( en dus in zijn ogen mischien weer zeur) het mischien wel nog een stap de verkeerde kant op is.
Maarja aan de andere kant, anders blijf ik alleen maar met dit kutgevoel zitten.

Ja ik dacht ook al dat dat de oplossing was, maar ik hoopte stiekem dat iemand mij kon vertellen dat ik spoken zie en dat er niks aan de hand is, of een andere oplossing waardoor ik er niet over hoef te beginnen :stuck_out_tongue:
Vroeger konden we vet goed praten, en nu zie ik er gewoon tegenop, en ik ben bang dat als ik erover praat( en dus in zijn ogen mischien weer zeur) het mischien wel nog een stap de verkeerde kant op is.
Maarja aan de andere kant, anders blijf ik alleen maar met dit kutgevoel zitten.

praten en als hij vind dat je zeurt is hij het je niet waard:blush:

Zoals iedereen zegt: praten! Misschien zit de ruzie hem nog dwars. Praten is beter dan de hele tijd met een kutgevoel zitten!

Ben het eens met de mensen hier, en wil er nog iets aan toevoegen. Als hij inderdaad vind dat je zeurt… is het misschien wel over tussen jullie omdat je aangeeeft dat je vroeger goed met hem kon praten. Als dat nu niet meer kan is dat een teken lijkt me…

ooh dat is echt vervelend wordt je echt onzeker van…
het lijkt wel of hij wat afstand van je neemt, en dat kan je ook tegen hem zeggen, dat je vind dat het ‘‘anders is dan eerst’’ hij moet daar wel op ingaan!

ja praten lijkt me het beste.
of gewoon stille hints geven dat je het jammer vind dat jullie elkaar zo weinig zien, zonder dat je ‘zeurt’. want dat doe je natuurlijk niet :wink:

Kan me voorstellen dat je er onzeker van wordt, maar praten lost vaak veel meer op dan gewoon door blijven lopen met een rotgevoel. En als je dat soort gevoelens niet kan uiten tegen diegene die het meeste om jou zou moeten geven, dan passen jullie waarschijnlijk niet bij elkaar. En daar kun je dan beter nu achter komen dan over een paar jaar…

En misschien zie je wel spoken, dat merk je dan wel als je er met hem over praat :slightly_smiling_face: