Hallo meiden,
Ik heb een probleem waar ik erg mee zit en ik weet niet zo goed wat ik moet doen… Ik heb inmiddels een paar maanden een vriend. We kennen elkaar al veel langer. We zien elkaar niet zo vaak omdat hij in Duitsland woont en we daardoor nogal ver moeten reizen en hij vrij onregelmatige werktijden heeft. Normaal gesproken zien we elkaar ongeveer twee of drie keer per maand.
De laatste paar maanden doet hij best wel raar, vind ik zelf. Hij zegt bijna al onze afspraken af en ook op de app doet hij heel kortaf. Ik heb hem 2 januari voor het laatst gezien (precies een maand geleden dus), omdat hij in januari altijd in de weekenden voetbaltraining en wedstrijden had, waardoor ik niet bij hem kon blijven slapen en hij ook niet naar mij toe kon komen. Nu hadden we voor komend weekend afgesproken dat ik naar hem toe zou gaan en zou blijven slapen. Dit stond al een maand gepland. Nu appte ik hem gisteren hoe laat hij wilde afspreken zaterdag en toen zei hij ineens dat hij niet meer kon omdat hij Carnaval ging vieren met vrienden in een andere stad. Dit was hij vergeten. Ik ben vervolgens ontzettend boos geworden, omdat hij dat kennelijk belangrijker vindt dan een weekend samen. Ook heb ik hem gezegd dat als hij twijfelde aan onze relatie of mij niet meer wilde, hij dat beter nu eerlijk kon zeggen. Dat was volgens hem niet zo en ik moest er niet zo’n drama van maken, daar kwam het op neer. Omdat ik een hekel heb om zulke dingen via de app te bespreken, heb ik hem gisteren gevraagd of we even konden bellen. Dat kon niet, omdat hij 's morgens en 's avonds moest werken en geen tijd had. Dus ik vroeg of we dan ons weekendje konden verzetten naar volgende week, maar dat wist hij nog niet.
Ik heb echt het gevoel dat hij me niet meer wil, want hij doet zo ontzettend ongeïnteresseerd en kortaf en dit is al de zesde keer in een paar maanden tijd dat hij onze afspraken afzegt. Maar als ik dat aan hem vraag, dan zegt hij dat hij mij wel wil maar vervolgens blijkt dit nergens uit. Ik ben altijd degene die vraagt wanneer we weer zullen afspreken, ik ben altijd degene die een gesprek moet beginnen en vervolgens zegt hij bijna alle weekendjes af. Ik heb al zo vaak tegen hem gezegd dat als dit zo doorgaat, ik met onze relatie wil stoppen. Dat het van beide kanten moet komen en niet alleen van mijn kant. Dit helpt allemaal niet, want er verandert helemaal niets.
Als we bij elkaar zijn is het wel enorm gezellig en hebben we nooit problemen. Hij is dan ontzettend lief voor me, maar ik wil gewoon dat hij meer interesse in me toont. Ik ben echter bang dat dit niet zal gebeuren. Ik weet dat ik eigenlijk beter verdien, maar de gedachte dat ik hem nooit meer zal zien vind ik te pijnlijk. Wat zouden jullie doen, hiermee doorgaan in de hoop dat er nog iets zal veranderen of het toch uitmaken?