Hey meiden,
Ik heb nu een maand een heel leuk vriendje. We begonnen eerst veel te appen. Daarna veel afgesproken en alles was helemaal leuk. Ik was toen een weekje op vakantie en merkte aan hem dat hij me erg miste en heel graag met me wilde praten via whatsapp. Ik wilde dit natuurlijk ook, maar ik was ook op vakantie en ga dan niet de hele tijd appen. Maar toen na de vakantie hebben we vaak afgesproken en toen veranderde hij best wel. Via whatsapp dan. In het echt is alles heel leuk en is het heerlijk als we samen zijn maar via whatsapp gaat hij me steeds vaker negeren en kortaf reageren. Terwijl ik juist nu door een moeilijke tijd ga (twee dierbaren in korte tijd overleden). Maar als we het er dan over hebben zegt hij, ja ik weet dat het moeilijk is maar je voelt je vanzelf wel beter. Ik vind dit vrij emotieloos klinken.
We zien elkaar ook maar 1 keer per week omdat we het druk met school hebben. Maar nu net precies deze week heeft hij afgezegd omdat hij al wat anders heeft, ik heb het gevoel dat hij niet snapt dat ik hem nu echt nodig heb…
Sorry ik moest dit echt even kwijt.
Liefs x
Vraag waarom hij zo kortaf doet. Dus niet de nadruk leggen op jouw situatie, want dat pakte niet zo goed uit de vorige keer lees ik.
Ik zou juist zeggen dat je het vervelend vond dat hij zo “simpel” reageerde op iets waar jij heel erg mee zit. Voor hetzelfde geld ziet hij het probleem gewoon niet en is zich er niet eens van bewust dat hij iets doet wat jij vervelend vindt. Erover praten dus, en dan gewoon afwachten.
Hij begint dan over dat hij het heel druk heeft met school. Maar kijk als ik dat zou hebben zou ik niet bij iemand waar ik veel van hou gaan negeren en kortaf doen. toch?
Misschien weet hij ook niet zo goed hoe hij ermee om moet gaan. Als jullie het al vaak over jouw verdriet hebben gehad dan weet hij misschien niet meer hoe hij moet reageren omdat hij alles al gezegd heeft volgens zijn gevoel. Hij voelt natuurlijk niet wat jij voelt en dat is soms best lastig…
Mee eens. Vind het ook een slap excuus dat hij het druk heeft. Zo’n vriend had ik ook ooit gehad en daarom is het nu een ex. Hij moet er ook voor jou zijn in moeilijke tijden, en niet alleen als alles gezellig en leuk is. Wat heb je aan zo’n jongen als je niet op hem kan rekenen? Ik zou tegen hem zeggen dat hij dit gedrag maar snel moet aanpassen, want dit is echt respectloos naar jou toe.
Misschien weet hij niet hoe hij op jou moet reageren als je het moeilijk hebt. Misschien kan je aangeven dat je wilt dat hij er meer voor je is en meer moeite voor jou mag doen omdat je hem nu nodig hebt.
Misschien wordt het voor hem nu allemaal al normaal en vindt hij het niet meer heel bijzonder, nu hij je al veroverd heeft. Ik zou eerlijk gezegd op mijn hoede zijn, want als hij al zo doet na een maand… Hoe is het dan over een halfjaar? Een jaar? Twee jaar? Etc.
Er moet wel liefde bij zitten en hij moet niet in de relatie met de pet er naar gooien. Als dit langer zo aanhoudt, dan zal ik toch eens gesprek met hem beginnen hoe hij deze relatie ziet.