Vriend doet moeilijk.. HELP!

Hallo iedereen,

Mijn vriend en ik zijn allebei 15 jaar oud. We hebben nu een jaar iets en in dat jaar heeft hij het 2x (bijna) uitgemaakt. 1x was het echt uit, en wilde hij me een maand later weer terug, dat is wat er nu aan de hand is.
Hij miste me enorm en was bijna depressief (tenminste dat zei hij)
We hebben het goedgemaakt, maar hebben afgesproken dat we het rustig aan doen. We hebben nu een maandje weer iets en het doet alleen maar pijn.
Hij heeft tegen me gezegd dat hij niet van me houdt omdat hij nog niet weet wat dat eigenlijk inhoud, dit heeft mij veel pijn gedaan omdat hij in het afgelopen jaar veel van me hield (althans dat zei hij) en altijd bij me wilde zijn.
Nu, wil hij eigenlijk niet bij me zijn en ik wel altijd bij hem. Ik voel me aan het lijntje gehouden omdat hij de touwtjes in handen heeft in deze relatie. Hoewel ik letterlijk vraag om aandacht, geeft hij het niet omdat hij niet vaak en lang bij me wil zijn.
Ik hou echt van hem en het idee dat hij niet bij me wil zijn is echt moeilijk om te verwerken
Maar als we bij elkaar zijn, is hij verliefder dan hij er ooit heeft uitgezien …

Heeft er alsjeblieft iemand tips? Dankjewel ! :flushed:

Heb je hem al eens vertelt hoe jij je erover voelt? Ik denk dat praten heel veel kan oplossen.
Ik vind het trouwens wel heel erg raar dat hij je zo graag terug wilt en dan daarna zegt dat hij niet meer van je houdt & niet graag bij je wilt zijn…

Ik heb vaker gezegd hoe ik erover voel, maar hij zegt gewoon dat hij niet vaak bij me wil zijn.
ik vind het ook zo raar dat hij eerst echt moeite doet om me terug te krijgen en me daarna weer ‘laat zitten’ want dit heb ik nu inmiddels al 3x meegemaakt.

Is het dan niet gewoon slim ermee te stoppen? Ik zou dit niet zomaar pikken, hij houdt je nu als het ware gewoon aan het lijntje.

Ik denk persoonlijk dat je er ook echt een punt achter moet zetten, en dit keer voorgoed. Als hij inderdaad zegt dat hij eerst bij je wilt zijn en daarna niet meer. Ik ben het met Typfoud en SimpleGirl eens!

precies wat je zelf zegt eigenlijk, volgensmij wordt je een beetje aan het lijntje gehouden

Ik had het niet beter kunnen zeggen.

Hier sluit ik mij helemaal bij aan, goed geformuleerd!