vriend doet heel raar na inelkaar slaan

hey meiden!
normaal maak ik niet zulke topics aan maar ik heb even jullie hulp nodig, aangezien ik zelf helemaal niet meer weet wat ik moet doen.
ik zal het bericht even verdelen in een uitgebreid verhaal en een samenvatting omdat ik denk dat dit bericht behoorlijk lang gaat worden…

lang:
4 maanden geleden heb ik een jongen ontmoet, vanaf dat ik hem zag vond ik hem leuk en dat was wederzijds dus we kregen wat.
Alles ging goed, we waren gelukkig met elkaar, nooit ruzie of problemen met elkaar.
Maar er was wel een ander probleem; mijn vriend is namelijk 2,5 maand geleden in elkaar geslagen door een groep van zo’n 7/8 jongens, met boxbeugel alles erop en eraan.
Dit is gebeurd omdat zijn ex vriendin hem terug wilde maar ik had al wat met hem.
Tussen ons bleef het goed gaan, mijn vriend kreeg wel angst voor bijvoorbeeld het ov en lang bepaalde plekken fietsen en hij sliep slecht maar verder ging het wel redelijk, teminste zo zei hij het.
Hij kon er namelijk nooit goed over praten met mij, het leek alsof hij niet zijn angst en verdriet aan mij wilde laten zien zodat ik me geen zorgen hoefde te maken, wat ik wel deed want ik zag heel goed dat het zo slecht ging maar wist gewoon niet wat ik moest doen.
Drie weken geleden is de politie weer achter allemaal dingen gekomen die de zaak erg goed zouden helpen en misschien wel konden oplossen had ik van zijn moeder gehoord, mijn vriend had daar zelf nog nooit wat over verteld.
En nu het probleem.
Vorige week maandag zou mijn vriend weer langskomen, ik had een moeilijk weekend en die dag was het precies een jaar geleden dat mijn ouders een auto ongeluk hadden gehad maar mijn vriend kwam niet, 's middags was hij te moe (hij had heel de nacht met meiden lopen whatsappen) en toen hij 's avond wilde komen kwam hij toch niet want ze hadden nog niet gegeten.
Ik was natuurlijk boos maar ben de volgende dag naar zijn huis gefiets om het toch maar uit te praten.
De dag daarna, afgelopen woensdag dus, had hij aan de vriend van een klasgenootje van mij verteld dat hij het wilde uitmaken, hij wilde geen vriendin die hem niet vertrouwde terwijl ik dat wel deed. Ik heb hem heel de middag berichtjes gestuurd en het hij wilde een nieuwe start.
verder had hij ook al wel eens verteld dat hij soms zo raar deed omdat hij gewoon rust wilde dus ik wachte tot hij tegen mij zou praten, ik heb vanaf zaterdag ochtend tot zondag avond gewacht en heb hem toen uit eindelijk maar op gebeld.
Hij twijfelde of hij nog wel wat met me wilde, waarom hij twijfelde weet ik nog steeds niet maar we hebben er maar een punt achter gezet.
Nu blijft hij nog wel wat intresse tonen en lovetweets sturen maar tegelijke tijd doet ie alsof ik helemaal over ben en hij niets meer voor me voeld.
Die vriend van mijn klasgenootje had nog aan hem gevraagd waarom het uit was en zijn antwoord was : ik wilde gewoon niet meer.
Iedereen zou zeggen wees boos op hem maar dat ben ik niet, ik weet dat mijn exvriend een probleem heeft en dat hij dit niet alleen bij mij doet maar bij eigenlijk al zijn vrienden. Ik denk dat het met dat inelkaar slaan te maken heeft maar wat ik moet doen, geen idee!
hij gaat nu ook naar slachtofferhulp heb ik vanmiddag gehoord.
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen want ik zit hier echt heel erg mee.

samenvatting
exvriend is inelkaar geslagen
doet raar
heeft het zondag uit gemaakt
toont nog intresse
doet raar tegen meerdere vrienden
ik denk dat het te maken heeft met zijn inelkaar slaan
ik wil graag tips om mijn vriend te helpen en het weer proberen goed te maken want ik weet bijna zeker dat het nog goed kan komen tussen mij en mijn vriend aangezien er niet echt een reden is dat het over is, op dat inelkaar slaan na.

heel erg bedankt alvast en sorry voor het lange verhaal!

Ah, wat een rot verhaal. Ik heb jammer genoeg geen tips dus zie dit maar als een up !

P.S misschien komt het wel goed tussen jullie als de zaak gesloten is en die jongens zijn opgepakt. Waarschijnlijk kan hij het dan een plekje geven.

ja, maar ik ben bang dat het dan voorgoed over is tussen ons… Het liefst zou ik nu gewoon weer met hem willen praten maar ik weet echt niet of dat wel verstandig is, ik denk dat dit gewoon even is voor z’n rust zodat hij goed kan nadenken, maar zou niet weten hoe ik daar zelf mee om moet gaan. Gewoon niet praten tot de zaak is op gelost of wat anders?

up!

Misschien schaamt hij zich?

Oke, ik ga hier een heel verhaal schrijven, kijk maar of je het leest.

Een paar jaar terug had ik een vriend(Ik was net 14 geloof ik, hij was intussen wel 16.), hij maakte het uit omdat hij twijfelde over zichzelf. Hij twijfelde of hij wel op meisjes viel, en wilde mij hier niet mee belasten, ondanks dat hij zei ook van mij te houden. Door hem ging ik ook twijfelen over mijzelf, of ik wel alleen op jongens viel, en hierdoor waren we vaak(hoewel we uit elkaar waren.)samen te vinden in de “gayscene” in zijn stad. OP een gegeven moment kwamen we in aanraking met een nogal homofoob groepje, maar meer dan bedreigen deden ze niet, ik kon het wel hebben(Want wie zou er nu een meisje van 14/15 in elkaar slaan, ik was zo naief.), maar mijn ex werd schuw ervan. HIj ging nog wel uit, maar alleen in groepjes, wilde niet meer ergens alleen heen, en ging ook niet meer alleen met mij. Ondanks deze maatregelen werd hij alsnog door dat zelfde groepje in elkaar geslagen, redelijk heftig zelfs: hij heeft nog ongeveer een week in het ziekenhuis gelegen. Dit was de druppel voor hem en daarna wilde hij niks meer, niemand meer zien, en vooral niet meer daten.
Nu weet ik dat er een andere idee achter dat daten zit, maar de oorzaak is hetzelfde. Ze(jouw en mijn vriend.)zijn in elkaar geslagen vanwege de persoon die ze daten, en dat maakt ze schuw.
het enige dat ik op dat moment bedacht om te doen was zeggen dat het wel oke kwam, maar dat helpt natuurlijk geen flikker. Uiteindelijk heeft zijn begeleider(hij woonde niet meer thuis.) besloten dat hij naar een psycholoog moest(Ik ben overigens ook een paar keer meegeweest, omdat hij niet goed meer wist wat er gebeurt was, en ik wel.), na talloze pogingen van anderen om hem op te beuren. NU op het moment zegt hij dat dit waarschijnlijk de reden is geweest dat het weer beter ging, niet de enige reden, maar wel de grootste, en dat hij zonder dit nog altijd in die slechte periode vast zou hangen. Meer kan ik dus ook niet bedenken.

En vooral hem met rust laten over die zaak, het gewoon met hem bespreken zal moeilijk tot niet gaan, en hij zal je eigenlijk alleen erom haten dat je het weer naar boven haalt(tenminste, dat deed die vriend dus bij mij.). Even met zijn moeder/vader praten over de situatie, zij krijgen meestal meer mee!

Oke, wat een nutteloos verhaal, maar ik hoop dat je er toch wat aa hebt.

Dat is laf seg, met zo’n groep en dan nog eens met boksbeugel…
Ik weet niet echt hoe ik je kan helpen, ik zou je vriend vooral steunen want waarschijnlijk kan hij er zelf ook niet aan doen dat hij zich zo voelt. En geef hem tijd, als hij er niet over wil praten hoeft het nog niet, misschien moet hij het nog op zichzelf verwerken. Succes :slightly_smiling_face:

Ik denk dat hij het een plek moet geven en momenteel even rust nodig heeft.

Hoe moeilijk het ook is, je moet zijn keuze accepteren. Ik ben er niet van overtuigd dat hij de relatie beëindigt heeft door gevoelens, maar meer omdat hij zoveel aan zijn hoofd heeft en niet het gevoel heeft om je aandacht te geven wat je verdient. Je hebt duidelijk genoemd dat zijn angst nog aanwezig is telkens als hij ergens langs fietst. Angst in jongens moet wel heel erg serieus zijn. (meisjes ook hoor.) Geef hem de tijd om zichzelf op te bouwen, en wie weet als hij zijn angst een plek heeft gegeven, kan je hem nog altijd navragen hoe hij zich voelt.
Je hebt gedaan wat je kon. Be strong!

aahww dank jullie wel lieve meiden!
dat met rust laten heb ik gedaan, en vanochtend begon hij zelf een gesprek.
We hebben tot een uurtje of 2 gepraat toen ging hij leren want hij heeft veel toetsen, dus opzich gaat het wel goed. Hij toont nog veel intresses enzo.
ik ben heel blij met jullie reacties en wil dit topic nog wel even openhouden om jullie op de hoogte te houden en misschien nog meer tips te krijgen.

o en ja ik heb nog wel een beetje contact met zijn moeder op social media dus via haar kan ik ook wel op de hoogte blijven

Dat is fijn, ik wil we blijven horen hoe het gaat(:

ja heel fijn maar afgelopen week voor het uit was ging het ook heel erg met up’s en down’s dus misschien is dit weer een van de zoveelste up’s die weer leid naar een down…
Ik denk dat dat heel erg met z’n (twijfels?) en zn angsten te maken heeft.

^dat kan goed, maar dan is de up nog fijn(:

Meer dan steunen kun je als (ex)vriendin ook gewoon bijna niet doen he.

nee, dat is waar…
maarja update:
ik heb z’n nummer verwijderd… 3 weken geleden was mijn sweet 16 en daar was hij en heel wat vriendinnen van me, er was ook een klasgenootje van me en ze hadden elkaar toe gevoegd op social media.
hij was toen niet gekomen die maandag omdat hij heel de nacht met HAAR whatsappte en nu komt het dus; hij is verliefd op haar! sinds een 2 dagen pas ofzo en zij ziet hem ook wel zitten, sterker nog ze gaan wat met elkaar misschien beginnen.
ik ga dus ook niet meer naar haar verjaardag, wauw meiden dit is echt alles wat ik niet had verwacht…
Niet dat ik geloof dat het stand gaat houden tussen hun want zij mag geen vriend hebben en hij heeft haar maar 1 x gezien met 1000 lagen makeup op en ze is nogal weird… tja ik ga ze lekker laten ik heb hem duidelijk gemaakt dat ik niets meer met hem te maken hoef te hebben en het boeid m niet eens…

wooow, wat een verhaal zeg.
wist dat klasgenootje dat het jou ex was?
ik zou echt boos worden en dat wijf helemaal kapot maken.
maar doe vooral niks wat ik zeg :slightly_smiling_face:.
je vind vast iemand die jou wel waard is!
hij is jou gewoon echt niet waard.

gezien je laatste update kan ik alleen maar zeggen; wat een ongelofelijke lul.

Ik heb nog altijd zoiets van: wacht het af. Hij is waarschijnlijk nog altijd verward, ik zou ook niet weten wat ik met mezelf(en mijn emoties)aan zou moeten.

Maar vanuit jouw kant is het natuurlijk ook behoorlijk lullig, daar niet van.

Kijk, ik vind trauma’s heel erg en ik begrijp dat het enige invloed heeft op je partner, maar in dit geval gaat het gewoon te ver. Hij heeft pijn en doet jou daarom ook enorm veel pijn. Ergens vind ik dat niet rechtvaardig…Ik heb ook dingen meegemaakt en ik kan soms ook heel erg boos worden op m’n vriend omdat het me dwarszit, maar ik zou het nooit uitmaken, doen alsof het me niks scheelt en vervolgens iemand anders nemen. Verdriet kan dat niet goedpraten!