vriend die 'smoesjes' gebruikt

mijn vriend zei dat zijn gesprekken op zijn Iphone automatisch worden verwijderd als ze ‘te lang’ worden. maar is dat ook zo bij een Iphone? (ik heb zelf samsung). ik had een paar mensen gevraagd, die zeiden dat dat helemaal niet zo was. hebben jullie een iphone en verwijderd die automatisch ook de gesprekken als het teveel wordt? of is daar een instelling ofzo voor dat dat gebeurt?
iniedergeval, ik vond het een beetje raar, want mijn telefoon verwijderd nooit vanzelf gesprekken…

en hij heeft nu examens, en hij heeft het te druk voor mij. wat ik natuurlijk snap! maar vanmiddag na zijn examens ging hij nog chillen met een paar vrienden van hem tot 's avonds ofzo… en daar heb je dan wel tijd voor? denk ik dan… ben daar echt pissig over. of is dat raar?

en als laatste, ik zag laatst een foto van een meisje op zijn telefoon. (het was best wel een mooi meisje). ik durfde er toen niks over te zeggen… de paar dagen daarna had ik gekeken of hij die foto nog had en dat was niet zo… dat vond ik ook best raar, maar ik had het er maar bij gelaten.
wat moet ik doen?

Praat met hem.

Mijn gesprekken kan in mijlen ver terug lezen en foto’s blijven sowieso altijd al opgeslagen in je gesprek. Er klopt dus niks van. Confronteer hem er mee.

Dit, en van die foto van het meisje, kan het niet zo zijn dat hij dat doorgestuurd heeft gekregen in een groepsgesprek of van vrienden? Mijn bijna vriend heeft namelijk ook wel vaker gewone foto’s van meisjes op zijn telefoon staan, maar als ik erheen vraag kan hij altijd laten zien dat die zijn doorgestuurd via whatsapp en dan heeft hij ze nog niet verwijderd.

`
ja dat zel wel kunnen ja

ik wil wel met hem praten, maar ik vind dat heel moeilijk.
hij had me wel een keer laten zien dat het gesprek van zichzelf verwijderde, maar ik snap niet waarom hij die gesprekken niet gewoon wilde houden?
of een fout in de iphone, kan dat het ook niet zijn?

Mijn vriend en ik verwijderen beide ook gewoon onze gesprekken hoor. Niet omdat we wat te verbergen hebben, maar gewoon omdat het dan overzichtelijker blijft. Wel een beetje raar dat hij er over liegt dat wel.

En ik vind eigenlijk dat hij zelf mag weten of hij met zijn vrienden afspreekt of niet. Hij hoeft niet zodra hij vrije tijd heeft gelijk jou als prioriteit te kiezen.

Foto van het meisje kan hij ook via app hebben gekregen. Ik heb ook allemaal foto’s van gare piemels in m’n telefoon door een groepsapp.

ik snap het prbleem niet

Als je het toch gezien hebt, waarom denk je dan dat hij iets verborgen houdt?? Misschien is dat gewoon zijn telefoon.

Foto’s van meisjes gaan als een trein door groepsgesprekken van jongens heen, daar hoef je je echt geen zorgen om te maken. Vraag desnoods wie ze was, dan heeft hij vast een logische verklaring.

En over dat hij bij vrienden is, als je zelf examens hebt zul je wel door hebben waarom hij daar is. In deze periode is hij jou echt geen verklaring schuldig, er is al stress genoeg.

Dat van de gesprekken klopt wel deels. Je kunt maar een bepaald stuk terug lezen, op een gegeven moment kun je niet verder. Gesprek is niet gewist, want je kunt de chatgeschiedenis naar jezelf mailen en dan heb je alles nog.

Dit kan heel onschuldig zijn, of er kan toch iets aan de hand zijn. Dat weet je enkel als je met hem praat. Serieus, ik snap het echt niet wanneer mensen zeggen dat ze iets niet durven vragen. Het is toch je vriend? Jij zit ermee en hij helpt je, als hij van je houdt, graag van dat gevoel af lijkt me. Ik heb mijn vriend onlangs eens midden in de nacht wakker gemaakt omdat ik me over iets zorgen maakte. (Wel serieuze zorgen, niet iets heel stoms ofzo) en hij was daar blij om en heeft me direct kunnen gerust stellen. Zoiets moet je toch wel durven bij de persoon die normaal gezien het dichtst bij jou staat?

Echt precies dat dikgedrukte. Het is niet altijd rozengeur en maneschijn in een relatie. Eerlijkheid en vertrouwen betekent ook over dingen praten die je eigenlijk niet durft/niet zo leuk vind. Ik snap dat het moeilijk is maar wij kunnen wel scenario’s gaan verzinnen wat die foto te betekenen heeft maar daar schiet je niets mee op.

ja, jullie hebben gelijk. ik ga met hem praten

Maak je over dat examengedoe please geen zorgen, examens zijn mega kut en ik ben nu ook liever met mensen die hetzelfde doormaken nu zegmaar dan met mensen die medelijden hebben haha. En tuurlijk is het je vriend, maar het kan gewoon dat hij nu meer behoefte heeft aan z’n vrienden toch?

mijn iphone die verwijderd wel na zoveel weken de oude gesprekken. ik kan niet alles meer terug lezen

Miss controleer je je vriend teveel en moet je je niet om alles zorgen maken. Jullie hebben een relatie, heb vertrouwen :wink: