Vriend die gamed

Hey meiden.

Mijn lieve vriendje gamed veel. Eerst helemaal niet, maar het word steeds meer en ik begin me er echt aan te irriteren. De laatste tijd zie ik hem minder, hij wil namelijk gamen. Wanneer ik hem hierop aanspreek zegt hij dat hij helemaal niet teveel gamed.

We hebben het echt ontzettend leuk samen en we kunnen ook ontzettend veel lol hebben. Hij is voor mijn gevoel echt de liefde van mijn leven. Maar dit maakt me onzeker.

Het feit dat ie gamet vind ik nog niet zo erg, maar hoe vaak wel.

Verder vind ik het ook behoorlijk irritant dat ik geen fatsoenlijk gesprek met hem kan voeren niet via app/skype of wat dan ook. Altijd zit hij wel te gamen, en luisterd ie maar met een half oor naar mij.Af en toe moet ik ook gewoon even stil zijn omdat hij zich moet ‘concentreren’. Adjshfjska ik word er gek van. Ik wil hem niet kwijt.

Ik begrijp hem wel een beetje, maar zou het toch graag anders willen…

Tips?

Hoe veel gamed hij? En misschien met zijn ouders overleggen? Die kunnen hem makkelijker iets verbieden dan jij.

ik zou het niet opgeven omdat hij gamed, ik snap dat het heel lastig is voor je, misschien moet je een keer tegen hem zeggen: het lijkt wel alsof je gamen leuker vind dan mij ofzo, of wil je wat meer tijd voor me vrij maken?
het ligt niet aan jou, maar die jongen is gewoon super verslaaft :hammer:
& ja ouders is ook een optie ^

Hij is niet verslaafd, maar ik word chagareinig van zn halve zinnen. Gewoon omdat hij bezig is. Ouders is idd geen optie, het is geen probleem dat hij gamed voor hemzelf. Maar alleen voor mij zegmaar. Hij is niet verslaafd, dat weet ik zeker.

Hij is nogal snel op z’n teentjes getrapt dus ik vind het een beetje moeilijk om te zeggen van: : het lijkt wel alsof je gamen leuker vind dan mij. Of zoiets…

Hmm, mijn vriend gamed ook wel veel en dan spreek ik hem ook niet, maar ik heb er eigenlijk niet zo’n probleem mee. Hij gamed ook niet als ik bij hem ben. Heeel af en toe gamed hij als ik er bij ben, maar dan vraagt hij eerst of ik het goed vindt en dan gaat hij het me proberen uit te leggen en te leren, wat best leuk is haha.

Maar ik snap wel dat je er mee zit als hij geen eens naar je luistert en niet eens wilt afspreken omdat hij liever gamed. Misschien moet je het hem nog maar eens heel goed duidelijk maken dat je het niet erg vindt dat hij gamed, maar dat je het wel jammer vindt dat hij daardoor niet wilt afspreken.

Hoe vaak gamed hij eigenlijk? En hoe vaak spraken jullie af en hoeveel spreken jullie nu af dan?

stiekem die game ding kapot maken :flushed:

Ik snap dat je er niet vrolijk van wordt, maar ik denk dat je het wel het beste gewoon kan zeggen. Want hij weet niet dat jij het zo vervelend vindt, en dan stopt het nooit.

Hij gamed altijd als hij thuis is, we spraken vaker af maar door andere omstandigheden zien we elkaar minder (niet door het gamen dus).

Wat jij verteld klinkt zo romantisch haha, superlief van je vriend dat hij het ook eerst vraagt.

Zal ik vragen of het slimmer is dat we zegmaar tijd inplannen. Dat hij zegt van oke nu praten we even 5 minuten en dan ga ik weer gamen. Ik word namelijk zo chagareinig van zijn halve zinnen. En dat reageer ik op hem af. Waardoor we weer ruzie krijgen, en zo is het cirkeltje rond.

Omg dat zou ik zo graag willen doen haha. :flushed:

ik zou het pas vragen wanneer jullie in het echt een keer samen zijn en dan er goed over hebben. want via whatsapp is het altijd anders

Haha, hij vraagt het vooral omdat hij weet dat ik het niet altijd leuk vindt als hij gamed als ik bij hem ben. Soms vind ik het wel leuk om mee te kijken en een beetje mee te praten met z’n vrienden via skype, maar zo’n spel duurt al snel 2 uur, dus vaak doe ik dan liever wat anders haha.

Kun je niet gewoon wachten tot hij begint met praten als hij klaar is met gamen? Doe ik namelijk ook, als ik weet dat hij aan het gamen is en hij antwoord niet, dan zeg ik ook gewoon even niks meer maar wacht ik gewoon tot hij klaar is met gamen. Een paar uurtjes niet spreken is ook niet zo erg toch, of gamed hij dan echt hele dagen door waardoor je hem niet spreekt?

Ik game zelf ook dus ik weet hoe ‘verslavend’ het is haha, maar het is wel lastig zo. Al gamed mn vriend verveel ik me ook, als ik game andersom dus nogal frustrerend. Misschien kun je afspraken maken dat hij gaat gamen als jij ook druk bezig bent of weg moet? Zo heb je er minder last van. Waarschijnlijk wil hij graag gamen maar hij zal ook wel tijd aan jou moeten besteden, als hij dat niet snapt dan kun je er ben ik bang niet veel aan veranderen…

Hij gamed zegmaar altijd. Behalve als die naar school is, voetbal, vrienden, of eten.

Damn… dat is wel overdreven hoor…

maakt wel tijd voor zijn vrienden en niet voor jou ? hmmm .

^ Dat dacht ik dus ook…

Als hij dát weer een keer zegt, dan kan je denk ik het beste gewoon een keer fel zijn, zodat het duidelijk wordt. Gewoon iets van dat 5 minuten nogal weinig is om iets af te spreken.
Desnoods ga je een keer net zo doen als hij, zeggen: ‘Ja even, maar dan ga ik … doen’ en dat meerdere keren herhalen. Dan heeft ie wel door waar hij mee bezig is. Niet de meest volwassen aanpak, maar blijkbaar heeft hij gewoon niet door waar hij mee bezig is.

Hij zit bij me klas, we zagen elkaar in de tijd hiervoor gewoon te vaak, en kregen daardoor ruzie. Dat is de reden waardoor we elkaar minder zien snapje? Daar sta ik ook achter hoor. Maar als je het zo zegt, doet dat best pijn …

Ik heb hem er nu een paar keer op aangesproken, en kan zijn gedrag echt niet uitstaan. Heb je een voorbeeld van wat ik heb dikgedrukt in je stukje hierboven?