vriend die bijna nooit iets wilt doen

hoi,

ik ben best wel ondernemend en ik houdt best wel van leuke dingen doen, nu heb ik een vriend die dat niet heeft. ik zou eigenlijk best
wel meer leuk dingen met hem willen doen.

zijn er meer meiden met zo’n vriend?
zijn er tips met di ngen waarvoor zulke mensen wel et huis uit zouden willen?

.

Spreek het uit :slightly_smiling_face:. Vertel hoe vervelend je het vindt. Als je het niet uitspreekt weet hij ook niet hoe vervelend je het vindt ;-).

Ik had dat ook met mijn ex en uiteindelijk heb ik het uitgemaakt, omdat ik gek werd van het feit dat we nooit iets leuks deden.

Ik heb hetzelfde probleem, loop er nu al zo lang mee. Het is echt super vervelend. Ik heb geen tips voor je want ik weet zelf ook niet wat ik ermee aan moet!

nouja , hij weet het wel… ik loop er ook al een tijdje mee… ik ben zelf best wel een actief iemand…dus het belemmerd me eigenlijk best wel…

Ik heb dat ook gehad met mijn ex. Na een paar maanden was ik nogal geirriteerd hierdoor en heeft hij het uitgemaakt. Dus heb zo geen tips voor je, want de meeste jongens willen er niet eens iets aan doen!

tis echt zo dubbel…khou wel van hem…we hebben ook wel leuke momenten samen.

pff dat probleem heb ik ook :frowning_face:

probeer iets te zoeken wat jullie beide leuk vinden zodat hij wel mee gaat.

Ik heb precies zo’n vriend, als hij achter zijn pc kan is het wel best.

Ik heb verteld dat ik het niet zo leuk vind dat we samen weinig dingen doen, tegen mij zei hij dat hij best wel dingen wil doen maar het wel moeilijk vind de verzinnen, en dat hij niet echt meisje meisje dingen wil doen.

Dus zijn gewoon samen gaan karten, ik rij paard (dressuur) maarja ik zei kom eens mee en rij ook eventjes en dan gaat hij gewoon springen, wat hij nu wel leuk vind en dus vaak mee gaat met mijn hobbie. Samen sporten kan ook leuk zijn, surfen, bootje huren. Ik weet natuurlijk niet of je hier zelf van houdt. Maar de meeste jongens vinden sportieve dingen wel leuk.

Ik denk alleen wel dat je moet accepteren dat hij minder ondernemend is dan jou, en dat het initatief vaak bij jou weg moet komen. Ik probeer het nu op te lossen om gewoon samen iets af te spreken maar dat hij het dan regelt ( ook al was het mijn idee, hij is gewoon minder creatief )

Het sowieso tegen hem zeggen en kijken wat hij er mee gaat doen. Als hij zijn best gaat doen om dingen te verzinnen die jullie kunnen gaan doen en af en toe eens lekker niks wil doen dan moet je dat gwoon accepteren. Maar als hij er niets mee doet laat hij er wel mee zien dat hij geen rekening met je houdt dus zal ik er maar eens goed over nadenken of je dan zo wel verder wil.

Ik ben het met amore_ eens.

En als je je vriend ergens mee naar toe vraagt of iets dergelijks en hij wil niet mee. Ga dan eens lekker met je vriendinnen weg, misschien ziet hij dan in dat hij wat meer zijn best moet doen. Hij moet inzien dat hij niet je niet op deze manier kan belemmeren, maar jij jezelf wel red als hij moeilijk gaat doen. Dat brengt hem misschien aan het denken.

hmm, ik ga het een en ander eens uit proberen! ben benieuwd!

Ik heb er een, en zit ook met hetzelfde probleem.
Misschien kun je erachter komen wat hij leuk vind om te doen of waar hij in geïnteresseerd is en daarop inspelen? Anders kun je altijd nog met je vriendinnen wat leuks gaan doen.

Jullie moeten samen op zoek gaan naar wat jullie beide leuk vinden en wat je beter met vrienden kan doen, en hiermee een balans zien te maken. En niet ineens veel nieuwe dingen doen maar af en toe. Zo had mijn vriend nooit sushi gehad toen ik hem leerde kennen. Sindsdien zijn we al ruim 15x sushi wezen eten samen. En in ‘ruil’ ben ik bij elk optreden van hem geweest als support ook al had ik een keertje geen zin. Maar als hij echt iets niet wil, kun je beter ervoor zorgen dat je met vriendinnen erop uit kan.