vriend claimt mij teveel en heeft veel aandacht nodig

hee,
hebben jullie ervaring met een vriend die je teveel claimt?
ik en mijn vriend hebben nu bijna 10 maanden. maar hij claimt mij zoveel en heeft zoveel aandacht.
soms denk ik ga lekker met een vriend naar de stad hij is nog maar 19.
hij zeurt ook harstikke veel. hij zou het leuk vinden als ik 1 weekje bij hem kom vanwege ze verjaardag.
ik heb tegen hem gezegd ik bespreek het met me moeder (omdat ik nog 17 ben). me moeder zei doe maar 5 dagen anders kom je echt overspannen thuis omdat ie je zoveel claimt. en daar heeft ze gelijk in. ik hem gebeld en uitgelegd. hij vond het niet leuk zat te zeuren dat het maar 5 dagen zijn. terwijl er maar 2 dagen missen. ik heb tegen hem gezegd. joh als je er niet mee eens ben praat dan maar met me moeder. maar dan haakt ie af.
ik zit te twijfelen om de relatie te beindigen. ik merk dat ik ongelukkig ben en het niet meer leuk vind om hem te zien. wat kan ik het beste doen?

alvast bedankt voor de reactie’s!

Whut, 5 dagen achter elkaar? Nachten ook?

ja ook slapen erbij

Zeg je zelf eigenlijk al niet waar je gevoel naar uit gaat?

“ik zit te twijfelen om de relatie te beindigen. ik merk dat ik ongelukkig ben en het niet meer leuk vind om hem te zien.”

Jezus Christus 5 dagen bij elkaar wat een hel. Zet de voordelen tegenover de nadelen.

Dit inderdaad, 1 vraag:
Waarom twijfel je?

Eerlijk? Als mijn vriend zo zou zijn zou het al heel snel klaar zijn. Ik kan veel hebben, maar claimerig en jaloers gedrag kan ik heel slecht handelen.

Ik vraag meaf of hij dit soort gedrag leuk zou vinden als de rollen waren omgedraaid…
en jij eens lekker vraagt waar ie 24/7 was en met wie en waarom.

Maak het gewoon uit. Zeg dat ie verstikkend bezig is en een vertrouwen de basis is in een relatie. Dat geeft ie niet dus waarom doorgaan?

Jezus, vijf dagen achter elkaar. Wat zeurt hij. Wat moet je überhaupt vijf dagen doen samen?? Als jullie nou op vakantie gingen of iets was het een ander verhaal.
Ik vind het al meer dan voldoende om elkaar 1/2 keer in de week te zien haha.

Nou ja, je kunt er een keer een goed gesprek met hem over hebben, om tot een middenweg te komen waar jullie je (hopelijk) beiden prettig bij voelen. Maar als je nu al het idee hebt dat je ongelukkig wordt van deze relatie en je het niet meer zo leuk vindt om hem te zien dan twijfel ik of dat nog wel zin heeft…

Je geeft zelf al aan ongelukkig te zijn… zegt je dat niet genoeg?

Dit soort gedrag komt vaak door een onzekerheid die heel diep verstopt zit en waar jij niets aan gaat veranderen. Ongeacht dat, het is oneerlijk tegenover jou. Hij zou niet zoveel van je mogen vragen maar je vrij laten als hij echt van je houdt.

Zou het uitmaken tenzij je dit kan accepteren. Maar het klinkt ongezond en er zijn leukere jongens out there.

Maar als ik naar je andere topics kijk, denk niet dat het ooit gaat werken tussen jullie. In een gezonde relatie heb je niet zoveel problemen/ruzie. Het kan écht beter. En als jij aangeeft er zoveel last van te hebben dat zegt mij dat je dat ook wil.

Mijn vriend en ik zien elkaar doordeweeks 1 a 2 avonden twee uurtjes en dan in het weekend of een hele dag, of ik blijf de avond ervoor bij hem slapen en zie hem dan die avond en de dag erna. Zo gaat het bij ons prima, hebben we allebei nog tijd voor anderen en hobby’s en er is geen gezeik.

Maar als jij al zegt dat je er ongelukkig van wordt en het gaat benauwend aanvoelen… kap ermee.