Vriend boos, weet niet waarom

Hey meiden !

Ik heb nu 7 weken met mijn vriendje, maar hij is nu al ongeveer 1,5 week boos en ik weet niet waarom.

De laatste keer dat we afspraken was zondagavond 4 november, toen was alles nog goed. Ik vroeg vorige week een paar keer of hij 's avonds af kon spreken, maar het antwoord was nee. Ook zouden we afgelopen vrijdag 9 november samen naar de voetbal gaan, maar hij zei dat hij niet kon in verband met een belangrijke bespreking bij zijn training. Ik ben toen met een vriendin naar de voetbal geweest, wat overigens ook heel gezellig was. De situatie tussen hem en mij werd steeds erger. Het deed me pijn en ik heb elke dag gehuild, zelfs toen ik met die vriendin naar de voetbal ging. Ik wilde met hem afspreken, zodat we het uit konden praten. Zondagavond 11 november vroeg ik wanneer hij tijd had; maandag kon hij niet in verband met zijn training en bij dinsdag was het antwoord: “Weet niet”, dus ik wachtte maar af. Toen dinsdag eenmaal aangebroken was, vroeg ik hoe laat hij zou kunnen. Hij zei dat ik er eerst moest achter komen wáárom hij boos is. Het probleem was dat ik het écht niet wist en dus spraken we niet af. Ik zei: “Als jij vanavond niet komt, dan kom ik morgen wel vanuit school.” Ik wist dat hij dat echt niet zou willen. Hij zei ook: “Nee dat doe je niet, zou het maar niet proberen als ik jou was.” Toen het woensdag 14 november was, stond ik met een vriendin op school bij de kluisjes, waar ik ineens helemaal niet goed werd. Wazig zien, duizelig, hartkloppingen, hyperventilatie (afgelopen jaar veel problemen mee gehad in verband met stress), etc. M’n vriendin wist gelijk dat het door … kwam. Later thuis was ik nog steeds helemaal van slag, het was me teveel geworden. Uiteindelijk ben ik toch naar hem toegegaan, ook al was ik enorm bang voor zijn reactie. Hij deed open en schrok min of meer wel. Hij zei dat hij naar mij toe zou komen, dus ik ging terug naar huis. Na een tijdje kreeg ik een whatsappje waarin hij vroeg waar we af zouden spreken, hij wilde absoluut niet bij iemand thuis; gewoon op straat. Hij zei dat hij bij het winkelcentrum stond en niet verder zou gaan. Ik ben naar hem toegegaan, want dit moest opgelost worden. Met dat gesprek ben ik eigenlijk helemaal niets opgeschoten. Wat hij toen gezegd had, ontkende hij die avond weer. Tijdens dat gesprek zei hij onder andere ook dat hij vorige week wel af kon spreken en ook gewoon mee naar de voetbal kon gaan…? En huilen vond hij onzin, want je kan alleen pijn hebben als je lichamelijk iets aangedaan wordt, zoals bijvoorbeeld een hernia (kan komen door zijn persoonlijke ervaringen waar hij enorm mee zit maar niet wilt toegeven). Ik heb hem gezegd: “Als jij niet zegt waarom je boos bent, kan ik niets veranderen en dan zal dit niet opgelost kan worden. En als dit niet opgelost kan worden, zie ik het nut niet meer om verder te gaan, want dan is het geen goede relatie.” Hij dacht dat ik een grapje maakte, maar toen hij door had dat ik serieus was, vond hij het ineens dreigen. Sinds die avond hebben we niet meer gepraat, hij zei dat ik mijn ‘bek’ moest houden. Mijn laatste berichtje was: “Slaap lekker en denk na over wat ik vanmiddag zei.” Nu wacht ik tot hij weer eens begint, ik laat hem met rust, want praten heeft blijkbaar geen zin. Hij is namelijk alleen nog maar bozer geworden. Mijn vriendinnen verklaren me voor gek dat ik nog bij hem blijf, maar ik ken ook zijn goede kanten. Het probleem is alleen dat als hij boos is, hij ook écht boos is en hij het niet wilt vertellen waarom.

Wat kan ik het beste nu nog doen ?
Alvast bedankt ! xo

Vreselijke situatie, ik heb ook een weekend lang alleen maar gehuild op de bank en daarna maakte hij het uit. Scherm jezelf af en hang je lot niet in zijn handen, dat gaat je veel pijn doen. Als hij je de moeite waard vindt komt hij naar je toe

Wtf?!
Waarom doen al die vriendjes ineens zo idioot de laatste tijd?
Als je zeker weet dat je niets hebt gedaan waardoor hij boos zou kunnen zijn,
hoef je echt niet achter hem aan te gaan lopen. En als hij niks tegen je zegt heeft het ook geen zin om de relatie voort te zetten.

Jeetje, ik herken mijn vriend best wel in jouw vriend. Dat is niet per se positief, want hoewel mijn vriend een schat is, is hij ook ontzettend beschadigd door allerlei redenen. Mijn vriend doet de laatste tijd ook erg rot en erg vaag - volgens mij zit het in de lucht.

Wat bij mij meestal werkt, is het een tijdje laten betijen. Ik vind sowieso dat hij geen enkele reden heeft om zich zo te gedragen, want als jij niet weet waarom hij boos is en hij het jou niet vertelt, dan kun jij er niks aan doen. Dat zou ik dus sowieso nog een keer tegen hem zeggen. Reageert hij dan niet op, dan moet je het laten. Hij gaat het niet vertellen als hij het niet wil - maar dan zou ik duidelijk aangeven dat je er geen toekomst meer in ziet en dat je graag even afstand neemt van hem, omdat een relatie niet werkt als je niet met elkaar kan praten.

Praten is het belangrijkste in een relatie, denk ik. Naast de liefde natuurlijk (:

Wat respectloos zeg… Ik zou als ik jou was, hem lekker laten gaan. Ga verder en doe net alsof hij er even niet meer is. Geen berichtjes sturen en niet proberen wat af te spreken. Als hij jou niet wil vertellen wat er aan de hand is, dan kan jij er verder ook niks mee. Dan is het toch echt zijn probleem. Jij geeft aan dat jij erover wil praten en die kans grijpt hij niet. Jij probeert erachter te komen maar hij schermt zich af.

Zo een vriend zou ik persoonlijk niet willen. Dan wordt het elke keer drama als hij weer met iets zit. In een relatie moet je open met elkaar over dat soort dingen kunnen praten, en dat wil of kan hij niet. Alleen als hij jou niet verteld waarom hij het niet wil of kan, kom jij ook niet verder.

Vergeet hem niet daarna ook nog een stomp in zijn noten te geven!
Je verdient het niet om zo behandeld te worden lieve meid.
Je doet zoveel moeite voor iemand waar je van houdt, only to get knocked down.
Het is het niet waard! Je verdient iemand die jou die liefde terug geeft ipv allleen maar neemt.
Ook al heb je een fout gemaakt, dit gaat te ver

:frowning_face: Sterkte

DIT DACHT IK EEN HALF UUR GELEDEN NOG, zal 't de winter zijn?

Is er bij hem thuis niet iets gaande? Doordat hij iets zei van: ‘er is alleen lichamelijke pijn’ (sorry weet t niet meer precies), lijkt het bijna dat hij of iemand in zn omgeving lichamelijk wordt mishandeld en dat hij/zij zich daar groot bij wil voelen en zijn/haar gevoelens gewoon uitschakelt. En dat je vriend daarvan de gevolgen ziet of zo.
Ik kan me niet voorstellen dat hij zonder reden zo raar doet. Ga hem maar niet per direct haten. Ik zou zeggen dat ik hem wil helpen, maar als hij daar niet voor open staat dan moet je hem laten gaan. Dan moet je hem gewoon even de rust geven. (Uitmaken dus, maar als hij dan terugkomt hem een kans geven.)

Ik zou het uitmaken, zo kan hij je kapot maken… Je word gek van onzekerheid…!
Heb het vaak gehad dat mn ex boos was en dat hij heel lang niet zei waarom…Een x was het omdat ik een magnum ijsje aan mn zus had gegeven,WTF…

En hoe hij met je omgaat vind ik respectloos

Maak het uit. Een vriend die jou zo behandelt is jou echt niet waard. Het klinkt misschien overdreven omdat de meesten mensen die verliefd zijn de ernst er niet in zien. Maar jouw vriendje kan jou niet zomaar zo behandelen! Wat is dit voor een kinderachtig gedrag. Is hij zo laf dat hij niet eens kan zeggen waarom hij boos is? Je hebt daar echt alle recht op. Hij liet je zomaar huilen, en bood niet eens zijn excuses aan. Meid, maak het uit en zoek iemand die niet zo kinderachtig en laf is…

succes.

Bedankt allemaal voor jullie reacties !

Vrijdagavond had hij een berichtje gestuurd: “Zo graag wilde je niet prate haha” Er volgde een gesprek waarin hij dus nog steeds boos was (bozer zelfs) en ik hield me ook niet meer in, ik had er genoeg van. Na een tijdje sloeg hij ineens om en praatten we redelijk aardig tegen elkaar. Hij vertelde dat het niet verstandig was om samen verder te gaan, omdat hij me toch alleen maar onbewust pijn zal blijven doen en dat is niet verstandig aangezien ik een erg gevoelig persoon ben. Hij zei dat hij ook nooit meer vrolijk zou kunnen zijn. We hebben samen maar besloten om ermee te stoppen, ook al houden we nog wel van elkaar. Hij zei dat we nog een keer zouden afspreken en dat hij dan alles zou vertellen. Ook zei hij nog dat het later misschien weer aan gaat. Maar voor nu is dit inderdaad beter zo.
En inderdaad zoals @beertjeschips al zegt: “Het klinkt alsof deze jongen grote problemen met zichzelf heeft.” - dat denk ik dus ook, dat hij met alles uit zijn verleden enorm zit.
Wat @klaaaar zegt is waar. Er wordt niemand mishandelt, maar wel andere vormen van pijn in de familie (hernia, scheiding). Ik heb hem gelijk gezegd dat ik hem wil helpen, maar hij zei: “het is nu al 6 á 8 jaar zo, ik heb ermee leren leven, het gaat prima.” Niet dus. Ik denk dat hij hiermee zit, als hij het vertelt, zal ik zeggen dat hij altijd bij me terecht kan.
Ik denk dat hij zich sterk over wil laten komen om zijn pijn te verbergen. Want ik weet dat hij een klein hartje heeft, maar dat niet toont.