Vriend belangrijker dan vriendinnen?

Zo’n half jaar geleden ben ik een hele goeie vriendin verloren, door haar vriendje. Het enige waar ze nog over kon praten was haar vriendje. Maar het bleef niet alleen bij erover te praten: bij alles wat ze deed vroeg ze haar vriendje mee, onze wekelijkse sportavond ruilde ze in voor haar vriendje, logeren/feestjes bezoeken/winkelen/noem maar op deed ze samen met haar vriendje, en zo kan ik nog wel meer voorbeelden noemen. Kortom: haar beste vriendinnen waren vervangen door haar vriendje.

Nu is dit misschien een beetje een raar voorbeeld, maar ik ben als het ware ook m’n vader verloren door een vrouw. Mijn ouders zijn gescheiden toen ik 4 jaar was, en sinds 5 jaar heeft mijn vader een nieuwe vriendin. Gelijk vanaf het eerste moment klikte het niet tussen haar & mij, en het ging van kwaad tot erger… zo heeft dat een paar maanden stand gehouden, maar uiteindelijk heeft ze tegen m’n vader gezegd: zij eruit, of ik eruit, en je raad het al: m’n vader heeft mij het huis uit gezet, en ik heb hem nu ruim 3 jaar niet meer gezien.

Maarja, om nog even op het onderwerp vriendinnen - vriendje terug te komen: kortgeleden heb ik ook een gesprek gehad met een paar hele goeie vriendinnen van mij, en tot mijn grote verbazing zeiden hun dat ze wanneer het erop neer kwam voor hun vriendje zouden kiezen, en niet voor hun vriendinnen!

Ikzelf kan me niet voorstellen om m’n beste vriendin(nen) te laten zitten voor je vriendje, maar misschien dat ik dan wel abnormaal ben ofzo. Ik vraag me nu heel erg af wat jullie mening hierover is, en hoe jullie hierover denken.

Daar word ik toch zo boos om, ik ben het dus helemaal met je eens. Vriendinnen gaan gewoon voor, en straks is het uit, wat moet je dan, dan kom je weer slijmen bij de mensen die je hebt gedumpt.

En wat een klotestreek van je vader trouwens :open_mouth:

Als mensen iemand vinden waarbij ze denken dit is de ware, willen ze het liefst alleen nog maar bij die persoon zijn. Wat ze niet merken is dat ze een goede lange vriendschap op het spel zetten. En zodra het uitgaat, snappen ze de waarde van een echte vriendschap. Waar ga je uithuilen als je je vriendinnen bent kwijtgeraakt? Dan komen ze er pas achter, vaak te laat. Als dat ooit gebeurd, vraag haar dan waar zij was toen jij haar nodig had. Het komt hard aan maar dan zal ze het wel begrijpen.

Ik vind dat je je tijd moet splitsen tussen je vriendje & je vriendinnen.
Als ik wil shoppen, of ik heb behoefte aan m’n vriendinnen, bel ik hun op voor iets leuks. Maar, ik zou nóóit mijn vriendinnen laten vallen hoor, en m’n vriend ook niet, maar ik zou ook niet kunnen kiezen. Hun zijn gewoon het belangrijkste voor mij. Of we doen wat met z’n alle.

Mijn vriend woont 2,5 uur hiervandaan, en ik zie hem niet elke dag ofzo, en m’n beste vriendin wel (die ik al bijna 7 jaar ken).

Idd, klotestreek van je pa… :sob::muscle:

Ik zet zelf noch m’n vriend noch m’n vriendinnen opzij.
Ik heb door de jaren heen heel veel ‘beste vriendinnen’ gehad, die de stempel beste vriendin eigenlijk helemaal niet verdienden. Gelukkig heb ik nu wel meiden gevonden die er altijd voor me zijn. Maar mijn vriendje is ook echt mijn maatje.
Wat ik bedoel te zeggen is, misschien heeft ze wat extra tijd nodig om een goede balans te vinden tussen vrienden en haar vriendje.

Ow ik zie dat ik 't bericht een beetje verkeerd gelezen heb. Ik dacht dat je tips nodig had voor die situatie met je vriendin. Tja zelf zou ik uiteindelijk wel voor mijn vriend kiezen, maar ik zou mijn meiden nooit laten stikken, ze kunnen altijd bij me terecht. Dus echt een keuze maken, nee dat doe ik niet.

Ik heb niet echt het gevoel dat de een ‘belangrijker’ is dan de ander, ofzo. Ik vind het gewoon niet moeilijk om mijn vriendinnen te combineren met mijn vriendje. Maar natuurlijk ga ik niet mijn vriend boven mijn vriendinnen zetten, maar ook andersom doe ik dat niet. Als ik een vriend heb is hij gewoon belangrijk voor mij, maar vriendinnen zijn dat ook natuurlijk. Dat zijn ze sowieso. Maar dat weten ze ook. Ik vind het nogal een lullige actie van je vriendin, want idd zoals DeRozeAnus al zei; als het uitgaat met haar vriend, vindt ze jullie dan ineens wel belangrijk?

In ieder geval, ik zou met haar gaan praten, je moet gewoon tegen haar zeggen dat het niet kan wat ze jullie flikt.

Niet lullig bedoelt, echt niet! Maar:
Wat bezielde je vader om zo’n beslissing te maken?
Maargoed, ik heb daar ook een beetje last van, en het is echt ontzettend vervelend.
Ik kan er altijd zo boos om worden!
Maar ik weet eerlijk gezegt geen oplossing, of iets dat je gerust kan stellen, of wat je er tegen kan doen.
Netzoals hier boven, gewoon met haar praten en zeggen dat je het niet vind kunnen.
En als ze toch dat besluit maakt, dan hoeft ze als het uit is niet aan te komen kakken om weer dikke vriendinnen te worden.
In iedergeval, zo zie ik dat.
Maar, iig, hou me op de hoogte :wink:
Want als me dan wat te binnen schiet, dan zal ik het je vertellen (:

Ik heb nou ruim 3,5 jaar met mijn vriend en ik kan mijn vriend goed combineren met mijn vriendinnen zeg maar. Ik zie mijn vriend vaak, (we wonen zowat samen) maar ik zie mijn vriendinnen ook erg vaak (vaaklogeren/shoppen/opschool), en ik verkies mijn vriend hoe dan ook niet boven mijn vriendinnen. Vriendinnen zijn gewoon ontzettend belangrijk, en ik kan me niet voorstellen dat je je vriend boven je vriendinnen verkiest, nouja wel voorstellen, maar bij mij gaat dat er gewoon niet in!

Sterkte!

In een serieuze relatie vind ik dat je vriendje voor gaat, misschien wordt het wel de man waarmee je trouwt en kinderen krijgt. Met je beste vriendin(nen) krijg je geen kinderen en waarschijnlijk blijf je niet eens de rest van je leven met hun omgaan.

Maar natuurlijk vind ik wel dat je tijd moet/kan vrijmaken voor je vriendinnen.

Ik ben het met Perfuckt eens. M’n vriendje is echt heel belangrijk voor me. Maar dat betekent niet dat ik mn vrienden verwaarloos. Het liefst zou ik de hele dag bij mn vriendje zitten maar dan zou ik na een tijdje van zelf de lol met m’n vrienden missen. Ik verdeel m’n tijd gewoon en m’n vriendje doet precies het zelfde. Ik vind kiezen tussen je vriendje en vriendinnen net zoiets als kiezen tussen de ene of andere goede vriendin. Het gaat gewoon niet.

Praten, Praten, Praten.

Ga met haar praten zeg dat je blij bent dat ze een vriendje heeft en dat je het niet erg vind als hij meegaat. maar zeg dat je ook wel eens een keertje iets met haar alleen wilt doen zoals ‘vroeger’. Vriendinnen onder elkaar. Als je op een normale manier dat tegen haar zegt en begrip voor haar hebt dan accepteert ze dat echt wel zo niet dan is ze geen goede vriendin want dan wilt ze niet eens tijd maken! Maar Misschien heeft ze dat gewoon niet in de gaten dat ze hem overal meebrengt en jou eigenlijk achterwegen laat. Probeer een oplossing te vinden. Om zo’n reden een vriendin te verliezen is onzin.

Zelf zou ik niet snel zeggen dat men vriendje OF juist men vriendinnen belangrijker zijn. Ik vind ze beiden heel erg belangrijk en probeer daarom ook ‘tijd’ goed te verdelen dat ik dan wat met men vriendinnen doe en dan wat met men vriendje en soms gewoon met zen alle samen.

& van je vader, vind het echt rot dat je hem niet meer hebt gezien! Alleen door zo’n vrouw. Je kind is toch veel belangrijker!

mee eens :slightly_smiling_face:

nog meer mensen? :slightly_smiling_face:

Ligt aan de situatie

Als je net een nieuw vriendje hebt en het is nog pril en je bent goed bevriend met je vriendinnen dan is het logisch dat je voor je vriendinnen kiest.

Maar soms zeggen mensen ja straks is het uit en je vriendinnen blijven voor altijd.

Das helemaal niet waar. Vriendschappen kunnen ook ophouden om dingen. Soms kan een vriendin waarvan je dnekt dat je goed bevriend bent, jou alleen maar gebruiken.

en soms gaat het gewoon niet uit tusse een meisje en een jongen
Dus het ligt echt aan de siutatie.

Ik heb bijv nu ruzie met een vriendin van mij.
Zij en mijn vriend (waar ik al een jaar mee heb) konden heel goed opschieten maar laatst met koninginnendag vond ze dat hij iets had gedaan wat niet kon.

Daar heeft ze toen haaar mond over gehoude en dan komt ze een week later tegen mij zeuren dat ze hem er niet meer bij wil.
(en dat doet ze wel vaker, dan doet bijv een vriendin vn haar 1 ding wat neit leuk is en dan wil ze er nooit meer mee omgaan tot ze zich realiseert dat ze die gene nodig heeft en dan is het weer goed)

Dan snap je wel dat ik in zo’n situatie voor me vriend op kom. Want zij zit gewoon fout.

Als ze het vervelend had gevonde en ze had hem er op aangesproken en het was weer goed was het prima.
Of als hij iets had gedaan wat echt niet door de bocht kom zou ik natuurlijk aan haar kant staan…

geez, dat vind ik zo kut
ik had ook zo’n vriendin die dat altijd deed
als ik bij haar ging ‘spelen’, en haar vriendje kwam langs, gingen ze op haar bed liggen zoenen totdat hij weg moest -___-

Ik vind dat vriendinnen nodig gaan.
Maar ik vind ook dat vriendinnen je niet moeten opleggen om die keuze te maken. Je moet gewoon je tijd verdelen.

Beide zouden op het moment even belangrijk voor me zijn. Ik vind dat m’n vriendinnen wel moeten respecteren hoe mijn vriend is. Ze hoeven 'm absoluut niet aardig te vinden. Maar ik vind respect in een vriendschap en een relatie heel belangrijk. En zolang dat er is wil ik liever niet kiezen. Maar wanneer vriendinnen je laten kiezen, moet je toch even nagaan of het wel zulke goede vriendinnen zijn. Hetzelfde geldt natuurlijk voor je vriend.

Besteed aan beide evenveel tijd! En verliefd zijn is hartstikke leuk, maar verwaarloos niet je vriendschappen. Zo denk ik erover.

Mijn vriend is zeker weten belangrijker dan mijn vriendinnen en gaat ook voor.