Zo’n half jaar geleden ben ik een hele goeie vriendin verloren, door haar vriendje. Het enige waar ze nog over kon praten was haar vriendje. Maar het bleef niet alleen bij erover te praten: bij alles wat ze deed vroeg ze haar vriendje mee, onze wekelijkse sportavond ruilde ze in voor haar vriendje, logeren/feestjes bezoeken/winkelen/noem maar op deed ze samen met haar vriendje, en zo kan ik nog wel meer voorbeelden noemen. Kortom: haar beste vriendinnen waren vervangen door haar vriendje.
Nu is dit misschien een beetje een raar voorbeeld, maar ik ben als het ware ook m’n vader verloren door een vrouw. Mijn ouders zijn gescheiden toen ik 4 jaar was, en sinds 5 jaar heeft mijn vader een nieuwe vriendin. Gelijk vanaf het eerste moment klikte het niet tussen haar & mij, en het ging van kwaad tot erger… zo heeft dat een paar maanden stand gehouden, maar uiteindelijk heeft ze tegen m’n vader gezegd: zij eruit, of ik eruit, en je raad het al: m’n vader heeft mij het huis uit gezet, en ik heb hem nu ruim 3 jaar niet meer gezien.
Maarja, om nog even op het onderwerp vriendinnen - vriendje terug te komen: kortgeleden heb ik ook een gesprek gehad met een paar hele goeie vriendinnen van mij, en tot mijn grote verbazing zeiden hun dat ze wanneer het erop neer kwam voor hun vriendje zouden kiezen, en niet voor hun vriendinnen!
Ikzelf kan me niet voorstellen om m’n beste vriendin(nen) te laten zitten voor je vriendje, maar misschien dat ik dan wel abnormaal ben ofzo. Ik vraag me nu heel erg af wat jullie mening hierover is, en hoe jullie hierover denken.