Vriend appt amper

Ik heb advies nodig en hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Ik heb nu al bijna 11 maanden een relatie met een hele leuke jongen. Alleen hij is echt het type jongen die amper appt. In het begin viel het nog wel mee. Maar nu merk ik toch dat het steeds meer wordt en dat hij mij steeds vaker negeert. Hierdoor ga ik mij allemaal dingen in mijn hoofd halen die niet waar zijn. Zo denk ik momenteel dus dat hij mij niet leuk genoeg meer vind.
Hoe kan ik er het beste mee om gaan dat hij zo weinig appt?

Ach, hij is gewoon niet zo’n apper. Ben ik ook niet. Ik reageer ook bijna nooit, dat betekent niet dat ik die persoon die mij appt minder leuk vind o.i.d. Ik zou er niet te veel achter zoeken als ik jou was. Voor de zekerheid kan je het misschien vragen?

Gaat het als jullie samen zijn wel leuk en goed? Dan zou ik me er niet zo druk om maken.

Mijn vriend is ook geen apper. Moest er eerst aan wennen, maar hij houdt meer van bellen, dus doen we dat af en toe!

Ja dan is het meestal wel leuk. Weet wel dat hij ook met veel andere meiden praat, dus dat speelt ook wel mee. Ga vanavond naar hem toe en dan gaan we even over hebben hoe het nu gaat enzo.

Kan idd dat hij geen apper is, alleen negeren zou ik ook niet leuk vinden. Negeert hij belangrijke zaken of ‘‘hey, wat doe je?’’ appjes?

S

Wat je ook kan doen is dat je een compromis met hem sluit, want jij vindt het appen wel belangrijk maar hij vindt het waarschijnlijk alleen maar lastig (zo denken sommige mannen nou eenmaal, heeft niks met jou te maken). Je kan bijvoorbeeld vragen of als je allebei s’avonds thuis bent en in bed ligt dat ie je dan even wil appen om over de dag te praten, en dat jij hem verder overdag met rust laat bijvoorbeeld als het niet om belangrijke zaken gaat.

Zelf ook minder appen.

Ik begrijp dit soort dingen dus nooit. Er bestaan nog steeds mensen die niet verslaafd zijn aan hun telefoon… niet lullig bedoelt verder maar ik begrijp niet waarom mensen zoveel waarde hechten aan dat appen.

^^ appjes negeren is iets heel anders als gewoon niet op je telefoon zitten.
Als hij online kan komen op app kan hij toch even reageren?

Ben ik het inderdaad mee eens, dat is hetzelfde als mensen zeggen ik heb geen tijd. Ik bedoel iedereen gaat een aantal keer per dag naar de wc en dan kan je prima even een appje beantwoorden.

Er is wel een verschil tussen echt negeren en ‘ik heb dit gelezen en begrepen maar heb geen behoefte om hier uitgebreid over te praten op whatsapp’ he. Persoonlijk vind ik appen vervelend terwijl ik irl mn mond niet kan houden.

Dat je vriend niet van appen houd betekend niet dat hij zich niet interesseert voor wat je zegt, maar gesprekken gewoon liever niet over whatsapp voert. Zoek er niet teveel achter.

Want? Ik reageer ook zo vaak een paar uur later pas. Ja, ik heb het berichtje gelezen. Nee, ik heb niet altijd zin en tijd om per direct te reageren. Negeer ik dan gelijk iemand, ik vind van niet.

En verder ook wat oceaan zegt.

Dit. Er is niks mis met niet houden van appen, en er is niks mis met die behoefte wel hebben. Als jullie ergens een tussenweg zouden kunnen vinden zou dat super zijn.

Kleine update: Gisteren ben ik bij mijn vriend geweest. Hij gaf aan dat er wel iets met hem aan de hand was waardoor hij niet appte. Nu twijfelt hij dus aan onze relatie. Hij denkt dat wij te verschillend zijn (vooral omdat we niet van dezelfde muziek, films en series houden) en dat we te weinig samen ondernemen.
We hebben besloten om eraan te gaan werken. Hij denkt dat de kans heel klein is dat het uitgaat als we gewoon dingen gaan ondernemen en vaker naar zijn familie gaan.
Voel me nu ontzettend kut. Iemand tips?

Rot dat hij twijfelt. Maar verschillen hoeven geen issue te zijn. Dingen ondernemen samen is altijd goed en gezellig (als het goed is). Geef het even de tijd en ruimte en focus je op de leuke dingen. En schroom niet om hem te polsen over een tijdje hoe hij er dan over denkt. Het is niet meer dan terecht dat je wil weten waar je aan toe bent.

Klopt. Ik vind de verschillen ook niet erg. Maar hij zit er schijnbaar mee. We gaan nu vanavond samen naar de film (voor het eerst). We hebben ook nog nooit een date gehad. Ben nu alleen bang dat ik het ga verpesten terwijl hij zegt dat de kans klein is dat het uit gaat.

Je kan niks verpesten als het er simpelweg niet in zit; als jullie meant to be zijn, dan komt het wel goed, dan kan je het niet verpesten. Je moet jezelf zijn en het ligt aan hem of hij je ervoor wil gaan op deze manier. Je kan jezelf niet aanpassen voor hem (door bijv. wel zijn muziek leuk te vinden) en als hij de verschillen te groot vindt, dan moet hij zich afvragen wat hij dan wél zoekt in een relatie.

Misschien is daten heel leuk en goed voor jullie.

Ik denk dat daten/leuke dingen doen samen sowieso heel goed is voor je/jullie relatie! Dat houdt het spannend, afwisselend en zorgt ervoor dat je elkaar ook in andere settingen ziet wat ook weer verfrissend kan zijn. Ik zou zelf ook meteen erg schrikken en mij zorgen maken als mijn vriend zoiets zou zeggen maar probeer het als iets positiefs te zien: hij laat optijd aan je weten waar hij mee zit zodat jullie er samen aan kunnen werken en hij wacht er niet mee tot het eigenlijk al te laat is. Dit laat zien dat hij er wel aan wil werken!

Het is echt niet raar als je in een relatie niet dezelfde dingen leuk vindt. Mijn vriend houdt van metal en ik heb daar juist helemaal niks mee. Ik houd van avonturengames terwijl mijn vriend juist bijna alleen maar multi-player speelt, ik zeg maar wat xd. Als je alles hetzelfde leuk zou vinden zou je relatie juist saai zijn. En jullie zijn nooit op date geweest? Wuttt? Dat is nou juist goed voor je relatie! Zo leer je elkaar het beste kennen en kom je juist uit de sleur van je relatie. Hoelang je ook samen bent, dates zijn een must als je een relatie hebt!