vreselijke nachtmerries

ik heb eerder een topic geplaatst waarin ik zei dat ik last heb van nachtmerries. Ik heb hier alleen maar erger last van en weet niet meer wat ik ertegen moet doen. Ik vecht er echt wel tegen dat is het niet, maar ik word er echt moe van. Ik droom vaak dat ik word vergast of dat ik dood ga. Ik weet ook niet waarom ik dit droom en word er gek van. Ik doe er echt alles tegen zoals: warme melk drinken, lezen, muziek luisteren en melatonine(dat is een natuurlijk middeltje zodat je sneller gaat slapen kun je gewoon bij de kruidvat kopen) Ik praat er ook over tegen mensen die van me houden, maar die kunnen er natuurlijk ook niks aan doen. Ik wil niet opgeven! wat moet ik doen denken jullie?

Ga naar zo’n helderziende die ook met geesten praat enzow, ik denk dat die je wel kunt helpen, en anders kun je ook gewoon naar de dokter gaan!

dan is er iets in je leven dat je dwarszit, iets wat je niet zo makkelijk oplost en waar je toch veel overna denkt. Als je droomt willen je gedachtes daarmee omgaan: nachtmerrie.
Wat gebeurt er precies in de droom?
VB Als je altijd doodgaat terwijl er andere mensen zijn(die niks doen), kan dat betekenen dat je niet lekker in je vel zit en je alleen voelt.
ik heb er ook last van gehad, vanzelf weggegaan(nu ik erover nadenk, toen was ik geswiched van vriendengroep :pensive: wow). Ik zou trouwens geen pilletjes slikken, dat helpt niet tegen nachtmerries!

ik droom vaak dat ik vergast word of dat ik stik en geen adem meer kan halen. Dan ga ik dus helemaal trillen in mijn droom, maar ik weet natuurlijk niet of dat in het echt ook zo is.

Ik weet niet, als ik een nachtmerrie heb kan ik mezelf op de een of andere manier duidelijk maken dat het nep is en ik kan/kon mezelf ook wakker maken. Ik droom ook heel vaak dat ik vermoord word op de meest gruwelijke manieren maar vind het gewoon niet eng om dat ik ‘weet/doorheb’ dat het nep is en dat het geen pijn doet.

Die melatonine van de Kruidvat is niet zo sterk hoor, het is vooral placebo. Bij de apotheek kan je wat sterkere krijgen als je een recept van de dokter hebt.

hmm, kan ook liggen aan de lucht in je kamer. Ruikt het er heel muf, of juist heel erg naar schoonmaakmiddel of 'feebreeze ’ dingen? Zorg dat het heel neutraal ruikt.

Wat bij mij nachtmerries triggert is als ik heb warm heb in mijn slaap. Misschien een dunnere deken proberen en het raam altijd op een kier?

Koop een dromenvanger … mensen zeggen dat het onzin is maar hey u never know.
Probeer met oordopjes in te slapen? zo hoor je niets en ben je rustig.

Ga anders langs de dokter?

Ik heb dus ook wel dingen meegemaakt en voel me soms heel rot, door die dingen. Kan het zijn dat ik nog in het verleden vastzit ? ik weet het niet, maar ik hoop dat ik niet meer zo bang ben om te gaan slapen

nee ik slik niet teveel eerder weinig gewoon om iets meer moe te worden, zodat ik mezelf niet tegen houd om te gaan slapen zeg maar. Bedankt

Maar trouwens, slaapmiddel heeft geen zin toch? Ze komt wel in slaap, ze heeft alleen nachtmerries. Of zijn die slaapmiddelen ook tegen nachtmerries?

^ dat dacht ik dus ook

Dromen zijn emoties en gevoelens en gedachtes van je dag of week die zijn zegmaar in je “onderbewustzijn” terecht gekomen en die verwerk je in je slaap/je dromen. Misschien omdat je zo bezig bent met je nachtmerries dat je juist alleen maar zo gaat dromen. (Bijvoorbeeld als je een jongen leuk vindt dat je daar elke nacht over droomt) maar bij jou dan in een wat ergere vorm. Probeer er wat minder mee bezig te zijn, misschien dat dat werkt?

Volgens mij helpt melatonine ook geen zak tegen nachtmerries.

nee die zijn gewoon om in slaap te komen, omdat ik mezelf wakker ga houden. Ik ben namelijk bang om nachtmerries te krijgen dus dan kan ik niet slapen

nee die zijn gewoon om in slaap te komen, omdat ik mezelf wakker ga houden. Ik ben namelijk bang om nachtmerries te krijgen dus dan kan ik niet slapen

Ik denk eigenlijk dat het aan de dingen in je verleden ligt. Als je dat kan verwerken, zullen die nachtmerries ook minder worden. Ik zou niet je slaap proberen te beinvloeden maar eerder hoe je je voelt, ik zou proberen naar een psycholoog/therapeut te gaan en over de dingen in je verleden te praten.

Jup, ik heb ook elke nacht een nachtmerrie.
Vannacht moest ik een hapje uit iemands been nemen anders werd ik vermoord en ik moest vluchten voor een soort ‘‘gang’’

Ik heb het een hele tijd heel heftig gehad. Ik heb toen nog een soort nachtmerrie zelfhulpboek gekregen. Daarin stonden tips en oefeningen, zoals dat je jezelf een betere afloop visualiseert na een (terugkerende) nachtmerrie. Uiteindelijk bleken die nachtmerries door medicatie te komen, en ook omdat ik in een heftige periode in m’n leven zat. Nu heb ik nog wel eens nachtmerries, maar lang zo heftig niet :slightly_smiling_face: