Vreselijke haaruitval

Hoi,

Er is een topic over de pil én vast over de gezondheid van je haar, maar ik wil specifiek iets weten over stoppen met de pil en haaruitval.

Een tijdje geleden ben ik gestopt met de pil en nu kamp ik al een poosje met enorme haaruitval. Mijn kussen ligt onder de haren, borstelen is een hel en als ik er met mijn hand door ga, hangen er bosjes tegelijk aan mijn hand. Deze week maak ik een afspraak bij de kapper om het een stuk korter te laten knippen. Ik begin steeds onzekerder te worden want je begint het ook daadwerkelijk te zien nu…

Op Google stond er wel het een ander over, maar ik wil zelf toch vragen wie dit ook heeft (gehad)? Wat heeft geholpen en hoelang duurde dit? Verder nog tips? Ik merk dat ik het fijn vind om geruststelling te krijgen en zo niet, dan weet ik op z’n minst waar ik aan toe ben. :hammer:

Dokter?

Het kan met hormoonveranderingen te maken hebben. (De bijwerkingen van je pil al gelezen?)
Maar ik ben geen doktee, dus zoals Eevee al zegt kan je het beste naar een dokter gaan.

Dan doe ik dat inderdaad maar. Als het veel voorkomend was zou ik namelijk niet naar een dokter stappen, vandaar mijn vraag. En uiteraard ervaring/tips. :wink: