De laatste paar weken ben ik door de weeks echt heel erg ongelukkig. Ik loop iedere dag 8 uur lang stage bij een bedrijf waar ik het niet naar m’n zin heb. Ook aan die lange dagen kan ik niet wennen, 8 uur lang op een stoeltje achter een computer zitten … Mijn ouders zeiden dat de eerste week het moeilijkst zou zijn maar dat ik er daarna wel aan zou wennen, maar dat is dus niet zo. Ik loop nu al 2 maanden stage en moet bij deze stage nog ruim 3 maanden. Daarna moet ik bij een ander bedrijf weer 5 maanden stage lopen.
Ik krijg opdrachten die ik niet leuk vind, niet uitdagend en vrij saai. Ik zit de hele dag alleen maar naar een beeldscherm te staren. Ik begrijp ook wel dat dit bedrijf daar verder niet veel aan kan doen want dit is nou eenmaal wat hun doen als werk. Maar ik word er serieus echt ongelukkig van.
Buiten dat mis ik mijn vriend heel erg, hij woont 1,5/2 uur reizen van mij vandaan en ondanks dat zien we elkaar nog best wel vaak, de laatste tijd zelfs 6 dagen in de week. Maar die ene dag dat ik hem dam even niet zie is echt een hel voor me. Sinds ik met stage ben begonnen ben ik ook heel snel emotioneel en op een moment als dit terwijl ik dit typ en denk aan hoe kut ik stage vind en ik me vriend mis moet ik gewoon m’n tranen inhouden. De afgelopen 2 weken ben ik ook al een paar keer in tranen uitgebarsten tijdens stage, gewoon omdat ik me zo kut voel, dit is toch niet normaal?
Ik weet echt niet wat ik hier aan kan veranderen want met deze stage stoppen of een andere zoeken is geen optie want dan mis ik te veel uren. Maar als ik dit nog 3 maanden moet blijven doen denk ik echt dat ik er aan kapot ga …