Hoi meiden
Ik heb een vriend en ik ben echt super blij met hem en het gaat erg goed in onze relatie.
Helaas is er toch iets wat toch telkens problemen veroorzaakt…
Ik ben namelijk ziekelijk jaloers… Momenteel ben ik gewoon woest omdat ik zie dat hij een foto van een ander meisje heeft geliked. Ik weet ik overdrijf enorm en het is ook helemaal niet nodig want hij is heel erg trouw en dat is ie altijd al geweest. Jammer genoeg is dat niet genoeg voor mij om mijn jaloezie minder te maken.
Ik ben erg onzeker en dat is eigenlijk de rede dat ik zo jaloers ben. Ik ben in mijn leven best vaak ‘‘niet mooi’’ of ‘‘lelijk’’ genoemd en dat maakte altijd erg veel impact op mij. Laatst zei een van zn vrienden ook al dat ik niet mooi was. Niet direct tegen mij maar ik belde met mijn vriend en die vriend van hem wist niet dat hij met mij aan het bellen was. Ik probeer telkens weer aan mijn onzekerheid te werken maar als ik zoiets hoor word ik echt extreem onzeker. Ook zijn vrienden gaan om met meisjes die echt heel erg mooi zijn en best op modellen lijken (lang haar, mooi gezicht, grote borsten/kont en toch slank) en daar chillt mijn vriend dan vaak mee.
Soms zit mn vriend ook op insta en zegt ie ineens van ‘‘oh zij ziet er wel mooi uit’’ of dat soort dingen en dan flip ik hem helemaal of loop ik weg en ga met deuren slaan. Dan schrikt mijn vriend zich helemaal rot omdat hij het niet zo bedoelde en mij niet wou kwetsen en word ie weer verdrietig.
Mijn vriend weet ook dat ik onzeker ben maar als ik tegen hem zeg dat ik mezelf niet mooi vind dan word ie verdrietig en zegt hij dat hij mij mooi vind. Ik praat ook vaak met hem erover dat ik jaloers ben maar het helpt gewoon niet want dan heeft ie het gevoel alsof ik hem niet vertrouw (wat ik wel doe).
Iemand advies? Want dit breekt mij (en mijn relatie als ik er niet aan werk)