Vreselijk dat dit nog kan tegenwoordig!

http://www.standaard.be/v…&subcat=32&videoid=571610

Let op: NIET voor gevoelige kijkers!

Heel België is geschokt door dit filmpje. Dierenrechtenorganisatie Gaia heeft dit filmpje gemaakt in 11 Belgische slachthuizen. Dieren worden zogezegd ritueel afgemaakt (zogezegd, want dit wordt niet volgens de regels van de islam gedaan!), waardoor ze geen verdoving hoeven te krijgen. Iedereen wordt eigenlijk bedrogen: de dieren zelf, die verschrikkelijk veel lijden, de consumenten die denken dat ze vlees eten waarvan het dier niet geleden heeft, en de moslims/joden, omdat zij denken dat het ritueel geslacht is.

Ik zou jullie dan ook willen oproepen om deze petitie te tekenen: http://www.ipetitions.com/petition/slachtingen/
Die wordt dan afgegeven aan minister Laurette Onckelinckx.

Ik weet wel dat de meesten van jullie in Nederland wonen, maar willen jullie dit a.u.b. doen voor de Belgische dieren die enorm afzien?

Ik wil ook géén discussie uitlokken over het al dan niet vlees eten of over de rituelen van de islam / het jodendom (want daar gaat het NIET over, het gaat om het slachten zonder verdoving!), ik wil gewoon vragen om deze petitie te tekenen. Er wordt ook gevraagd om geld te storten, maar dat is niet nodig :grinning:

Nee maar een pin door een koe’s hoofd schieten vind ik ook niet normaal.

Ik teken zeker die petitie

ah bah, dit kan echt niet !
en kijk dan hoe die dieren kijken, als ze zomaar hun keel opensnijden :open_mouth:
echt super zielig !
en ze doen het ook zo he, die mensen.
gewoon een mes, en snijden maar…
echt zielig om te zien.
ik vind het wel een ranzig filmpje,
maar dan kan ook iedereen zien hoe het eraan toe gaat met die dieren !

Koeien en schapen ondersteboven hangen, hun nek maar half oversnijden waardoor ze nog minutenlang leven, etc. kan ook niet…

Het punt is gewoon dat we verdoving voor de dieren eisen. En een strengere controle op rituele slachtingen.

Ohja, voor de facebookers: er is ook een groep “50 000 tegen slachten zonder verdoving”, het zou leuk zijn als jullie die zouden joinen. :slightly_smiling_face:

daar voelen ze helemaal niks van en ze zijn ook meteen dood

Nee weet ik. Daar zeg ik toch niks over? Maar ik vind een pin door een koe’s / schaaps of wat dan ook hoofds schieten ook wreed… maar dat is mijn mening.

Weeeet ik. -.- maar dat lijkt me ook erg logisch. Maar ook vaak die dieren worden niet fatsoenlijk behandelt voor dat hele proces en ja die manier is ‘beter’ dan die andere natuurlijk! Vind ik Maar ik vind beiden manieren zielig voor die dieren en ik geef mijn mening over de beginpost en ik hoef geen discussie.

Nu word de nadruk weer op moslims gelegd.

En de bio-industrie?
miljoenen kuikentjes en kippetjes?

AH vet zielig!
ben meteen gestopt het filmpje te kijken toen het schaap gedood werd, het is echt heel erg…
Ze moeten het met verdoving gaan doen hoor, dan voelen die beesten er niks van en dan is het al minder erg. En die mensen die die dieren doden doen dat gewoon alsof het niks is! hakhak :hammer: klaar, volgende…

idd

Ik zeg toch niet dat het de moslims hun schuld is?
Ik zeg dat zij OOK bedrogen worden, net zoals de niet-moslims.
En ik heb toch ook duidelijk gezegd in de beginpost dat het niet mijn bedoeling is om te discussiëren over de rituelen van de moslims (omdat die niets terzake doen!).

haha sorry =) bedoelde et niet om een hele discussie te beginnen of om je aan te vallen =)
ik had het dan ook niet over het proces ervoor, ik ben er ook tegen dat dat zo gaat. maar ik bedoelde dan puur op die pin. ik snap wel dat het gigantisch duur is om ieder beest een verdoving te geven en als ze er zo toch niks van voelen en er niks van merken waarom dan niet :stuck_out_tongue: tis alleen het idee… dat het zo zielig is, maar de beesten zelf voelen niks… dus ik heb dan zo iets van goed leven en dan die pin… want verdovingen vinden ze toch te duur en gaan ze toch niet doen.

dus was niet om je aan te vallen =)
maar k had et idee dat je dacht dat dat ze hartstikke pijn zou doen ofso =)

Ik ga het zeker niet kijken maar heb wel de petitie getekend.

ik heb getekend. ik ben zeker geen heilige die nooit vlees eet maar ik vind wel dat die beestjes niet meer moeten lijden dan nodig.

Sorry :slightly_smiling_face: Ik weet dat je het weet, maar ik wou gewoon nog eens zeggen dat er nog erge dingen gebeuren in het filmpje (voor de mensen die het niet bekijken).

Ja ik heb het ook niet afgekeken vond het al ** om die pin te zien met die koe en toe heb ik op pauze gezet en stukjes gezien maar niet helemaal vind dat echt vreselijk.

Ik vind het superzielig,
maar mensen vergeten dat ook mensen in andere landen worden gemarteld

Er gaat niks aan veranderen.

Omygod. Ik teken die petitie meteen.

Er hebben al verschillende partijen een wetsvoorstel ingediend, dus ik denk wel dat het mogelijk is dat er wel wat veranderd wordt.