vreselijk bang voor de tandarts :( HELP !

Heey, ik ben een meisje dat net 17 is geworden.

Ik ga al sinds me 7e niet naar de tandarts omdat ik exrtreem bang ben voor de tandarts, maar nu zijn me kiezen en 1 snijhand echt helemaal verrot :frowning_face: het doet een vreselijke pijn, zelfs bij mn oren en keel. Ik durf het ook niet aan iemand uit me omgeving te vertellen, me ouders denken dat het goed gaat met me gebit maar dat is niet zo :frowning_face: Ik ben doodsbang en schaam me om het aan iemand te vertellen, hebben jullie enigste tips :frowning_face: me ene kies is al afgebroken, en nu groeit er nog een verstandskies dus heb extra pijn :frowning_face:

Het ziet er gewoon zwart uit

Angsttandarts.

Echt over je angst heen zetten en een afspraak maken… Even melden aan die vrouw/man aan de telefoon dat je heel bang bent voor de tandarts en als je er heen gaat nog een keer zeggen maar je moet ECHT naar de tandarts. Sowieso moet je elk half jaar…
Ik snap ook eerlijk gezegd niet waarom je ouders je niet elk half jaar hebben laten gaan want daar gaat die angst echt niet weg van…

je MOET echt naar de tandarts… vertel aan je ouders dat je er zo super bang voor bent, en hopelijk worden er dan speciale maatregelen getroffen. Maar als je zo doorgaat wordt het alleen maar erger en richt je misschien wel ernstigere schade aan aan je lichaam.

Grote kans is dat je nu zelfs geopereerd moet worden, en dan ben je toch onder narcose dus merk je er niets van…

Maar zeg het ECHT tegen je ouders/huisarts.

Tandartsen zien wel vaker iets ergst. Ik zelf snap de angst nooit, die mensen willen toch gewoon dat je een mooi gebit krijgt? Ik krijg heel vaak commentaar van de tandarts/mondhygiënist, maar uiteindelijk helpen ze me door advies te geven. Ik weet niet hoe oud je bent, maar vanaf je zevende niet meer?! Je kunt er nu niks meer aan doen, maar dat is zo dom, je moet gewoon 2 keer per jaar.

Ik zie op je profiel dat je 20 bent, dan ben je gewoon 13 jaar niet naar de tandarts geweest… Hopelijk poets je wel goed en flos je… Anders verwacht ik dat je een heeel slecht gebit hebt. Echt zo snel mogelijk naar de tandarts!

Nee ik ben 17, me profiel klopt niet omdat ik me via me telefoon aangemeld heb, een foutje dus sorry :frowning_face:

Maar ik schaam me er heeel erg voor, en als ze al me tanden er uit trekken :frowning_face: ?

Ze trekken heus niet je tanden er zomaar uit. Je kunt toch praten ondertussen met ze? Bel gewoon, zometeen zijn al je tanden zwart.

Maar dachten je ouders dat je wel naar de tandarts ging?

Ik weet hoe lastig het is om bang te zijn. Maar je moet echt naar de tandarts, en een angstandarts is ook een goed idee. Zo kan het namelijk niet door gaan, misschien krijg je zelfs meer last van je gebit zo.
Je moet er echt heen, dan zul je misschien ook merken dat het heel erg meevalt. En het is ook handig om het inderdaad eerst tegen de tandarts te vertellen.

Nee me ouders weten dat ik niet ga, ik betaal gewoon wel voor de tandarts,

Ik ben namelijk bang dat al me kiezen eruit worden getrokken, en ik dan 2 weken zonder kiezen rondloop, en ik ziet op het MBO dus kan ook niet zomaar zo lang weg van school, ik vraag me echt af dat ze niks gaan kunnen doen met de getrokken kiezen.

Ze doen niets zonder te zeggen wat ze doen of zonder toestemming te vragen. Maak een afspraak bij de tandarts en geef aan dat je heel erg bang bent. Dan doen ze rustig met je aan en zullen ze de tijd voor je nemen. Ik was vroeger ook als de dood voor de tandarts, maar naarmate je vaker gaat wordt dat steeds minder!

Wel slecht van je ouders eigenlijk… Maar dat laatste stukje is niet waar, dat doen ze niet zomaar. Ik zou als ik jouw was maandag een afspraak maken, tegen de assistente zeggen dat je al 10 jaar niet meer geweest bent omdat je bang bent. Hopelijk krijg je snel een afspraak zodat je niet lang zenuwachtig bent.

Ik vind de tandarts altijd leuk.
nutteloze reactie, maar zo zie je maar dat het niet zo erg kan zijn als je denkt hihi

Als iemand ping heeft kan ik wel een foto naar die persoon sturen, van hier kan ik geen foto plaatsen omdat ik via m’n telefoon reageer x

bij mij hebben ze volgensmij 5 tanden en 4 kiezen getrokken (melk). En het deed echt niet pijn je voelt er helemaal niks van. Je kan beter maar zo snel mogelijk gaan want dan is het zo voorbij en kan je zo geholpen worden want hele erge kiespijn is veel vervelender dan heel even naar de tandarts.

Bij de tandarts werken ze tegenwoordig met verdoving he. Dus het doet minder pijn dan de pijn die je nu lijdt.

Ik ben eigelijk meer bang voor de gevolgen, ik ben een heel sociaal iemand die elke dag wel met minimaal 6/7 mensen in contact komt, en niemand weet er iets van dat ik niet naar de tandarts ga (alleen me ouders),

Ik denk eerlijk gezegd dat ze dat wel weten als jouw tanden er zo slecht uit zien… Sowieso zal dat alleen maar erger worden, dus als sociaal mens, zou ik juist WEL gaan, eer mensen beginnen zeggen “goh, heb je die lelijke tanden gezien?!”.

Als je naar de tandarts gaat dan kom je daar alleen maar beter uit?
Rotte tanden zijn geen mooi gezicht en zullen misschien gaan stinken, ik denk dat mensen dat juist heel vervelend vinden, en geen fijn gezicht.