Vreselijk bang om zwanger te zijn

Hallo, ik heb ongeveer een maand geleden seks gehad en de angst om zwanger te zijn is enorm :frowning_face: ik neem de pil nu al bijna een jaar, af en toe verget ik hem wel eens maar dan neem ik meteen de volgende ochtend. De maand dat ik seks heb gehad heb ik hem niet vergeten, ook niet overgeven of diarree gehad. Het was ook 3 dagen voor ik mijn regels kreeg dus dan had je volgens mij sowieso al minder kans om zwanger te worden. Ook heb ik een condoom gebruikt en heb de maand erop mijn regels gekregen (direct erna en de volgende stopweek dus). Eerst was ik gerust maar toen kreeg ik felle buikpijn in de week na mijn regels, zo’n maand na de seks, en steken ik mijn schaamstreek en onderbuik. Dit was mss wel dor de stress van bang te zijn maar toch, Ik heb toen 2 testen gedaan en beide waren negatief. Toch ben ik nog steeds bang dat ik zwanger ben! Zou dit echt kunnen zijn of maak ik mij mss te veel zorgen?

damn :’)

Eh, lees je eigen bericht nog eens na?

Je hebt 2 voorbehoedsmiddelen gebruikt en beide veilig, je bent gewoon ongesteld geworden en je hebt al twee keer negatief getest?

Sorry, maar als je dan nog bang bent om zwanger te zijn dan weet ik niet of je je überhaupt wel ingelezen hebt hoe je zwanger wordt. :’) Want in dit geval is dat volstrekt onmogelijk.

Je maakt je mss te veel zorgen.

Het probleem zit meer in je hoofd dan in je buik denk ik.
Neem het niet verkeerd op.

Onmogelijk. Ik snap je angst wel, ik ben ook heel snel bang om zwanger te zijn, maar je moet wel realistisch blijven. Lees je bericht nog eens door en denk logisch na, het kan echt niet.

Je bent niet zwanger. Je hebt seks gehad met pil+condoom, bent ongesteld geweest en alle twee de testen zijn negatief.

onmogelijk. je hebt de pil gebruikt en een condoom gebruikt + je bent ongesteld geworden. ook als je de pil s’avonds vergeet maar hem in de ochtend alsnog neemt zit je veilig. die twee testen zijn echt weggegooid geld. ik snap je angst heel goed maar blijf realistisch kijken naar de situatie.

Je maakt je banger dan nodig is! Je hebt alle voorbehoedsmiddelen gebruikt, maak je geen zorgen!

twee voorbehoedsmiddelen, twee testen die negatief zijn en je bent ongesteld geweest. Hoe duidelijk kan het dan zijn dat je niet zwanger bent? Je hoeft je nergens druk om te maken. Die steken en krampen in je buik zijn waarschijnlijk van het weer, een beetje misselijk, of stress. jezelf bang maken met rare verschijnselen is nergens voor nodig!

Dit mag in het algemene topic.

Ik had dit eerst ook maar toen ik ongesteld werd merkte ik toch wel dat die gedachtes nergens voor nodig zijn!

Dit had ik ook toen ik pas net seksueel actief was. Maar maak je geen zorgen als je het dubbel veilig doet hoef je je echt niet ongerust te maken!

http://forum.girlscene.nl/forum/seks-zo/ben-ik-zwanger-147745.0.html