Vreetbuien

Hoi,
Ik heb iedere keer als ik na school thuiskom een enorme vreetbui, ik was niet superdik (gewoon wat meer vet op mijn heupen en buik) maar nu begin ik echt snel te verdikken.
Vaak probeer ik dan toch ergens wel wat gezonder aan te doen (dieetkoeken, cornflakes zonder suiker,…) maar het blijft enorm ongezond.
Hebben jullie tips wat ik eraan kan doen?
Vroeger de avondmaaltijd eten gaat niet want mijn moeder komt pas om half 7 thuis en dan pas begint ze te koken.

prff dat heb ik ook altijd als ik thuis kom van school, maar dan wel na wat fietsen. Maar misschien help het om afleiding te zoeken, en gewoon een flesje water mee nemen zodat je toch wat in je mond kan stoppen zegmaar ;p

er zijn veel topics waar tips in staan.

Bedankt voor je tip SHAKETAT, het helpt me allesinds meer dan die van alexsFAIRYTALE.

Misschien moet ik ook maar met de fiets naar school :stuck_out_tongue:

Een appeltje eten of pruimen. Of ander fruit. Das gezond, en daarna heb je geen honger meer!

ik krijg juist honger van appels
echt weird :stuck_out_tongue:

hahaha oh ik dacht dat je dat al wel deed dan :slightly_smiling_face:
maar dan vind ik het nooit zo erg maar als ik een keer met de auto ben, en daarna weer zo’n bui heb voel ik me altijd gelijk zo dik

in het begin is het 's ochtends echt niet leuk om op de fiets te gaan maar als je eenmaal gewend bent en op de fiets zit gaat het wel haha

Ja, ik ga met de bus. Ik woon 12km van school dus dat gaat wel met de fiets maar je bent toch wel eventjes onderweg.
Iets van fruit eet ik al op school, en daarom ben ik die appels zo beu. Ik moet eens op zoek naar iets nieuws dat ik wel terug lekker vind.

mijn vader komt altijd om 9 uur thuis & dan word het eten klaargemaakt
(Jah mijn vader kookt)
<_<

heb jij misschien ook dat je op school bijna niks eet?
heb ik namelijk ook een tijd gehad, dan nam ik smorgens een half broodje en wat drinken. Dan op school een koekje, en dat was alles tot 4 uur ofzo.
En toen had ik ook altijd vreselijke eetbuien toen ik net thuis was.
Mijn tip is: Eet op school heel goed!!
xx

Ik eet op school al meer dan genoeg, dus daaraan ligt het niet denk ik.
Pff, tijdens de examens ben ik een hele namiddag thuis en ik heb echt geen zin om 5kg bij te komen !

daar heb ik nu last van… maar als ik dan thuis kom eet ik een tosti of een ontbijtkoek ofzo dus dan is het niet heel erg

Misschien kan je na school dan fruit eten? Of een volkoren boterham met hartig broodbeleg, zoals kaas of sandwichpread.

Ik ga altijd eten als ik me verveel maar tegenwoordig heb ik altijd een flesje water bij de hand :’) en anders drink ik cola light (is én zoet én geeft me energie). Verder inderdaad veel fruit proberen te eten.

Ik heb heel lang hetzelfde probleem gehad.
Wat bij mij de oplossing is, is regelmatig eten!
En dat heb ik het niet alleen over ontbijt, lunch en avond eten.
Je moet namelijk je suikerspiegel zo goed mogelijk in balans houden.
Dus het liefst iedere 2 uur iets gezonds, fruit ofzo. En genoeg blijven drinken.

Ontbijt je wel goed genoeg? Ik merk altijd dat als ik geen stevig ontbijt eet, ik later op de middag ook enorme trek krijg in iets. Daarbij moet je ook regelmatig eten, dus om de 3 uur iets helpt al een heleboel. Dus 3 na je ontbijt een (gezond) tussendoortje, na ongeveer 3 uur middag eten en na 3 uur weer een tussendoortje. Dan haal je de avond wel zo ongeveer.
Verder is het ook een kwestie van discipline. Hoe graag wil je dat je niet verder aankomt? Dus voordat je iets pakt, bedenk eerst goed of je dat wel wilt.

eet veel vezels, dus volkoren koekjes en brood, daar raak je sneller van verzadigd. Wat ook kan, is iets wat lang blijft in je mond te stoppen. Bijv een lolly of een zuurtje. Dan heb je langere tijd iets in je mond, waardoor je niks anders eet. En het is natuurlijk wel een heleboel suiker, maar zo klein dat de calorien te verwaarlozen zijn (lolly = 40-60kcal)

Snoep verstandig, eet fruit ;3

Ik ben sinds kort gék op komkommers, en meestal had ik wel een chocolaatje gepikt uit de ‘snoepkast’ maar ipv daarvan haalt mijn ma steeds komkommers in huis xD, anders haal je je ma over om wat meer fruit in huis te nemen?.

Dat heb ik ook ! Ö

je kunt ook bijv heel groot op je hand neerzetten; nee!
of een plakbriefje in de kast neerhangen met nee

meestal als ik hele erge zin in chips heb pak ik een kauwgumpje uit mijn mini-tasje die ik bijna altijd om heb ;$

suc6