Vreetbuien

Hoi hoi,
Af en toe heb ik last van een rare vreetbui. Het is eigenlijk meer dat ik me opeens heel slap, trillerig en licht in mijn hoofd ga voelen. Na zo`n 10 minuten wordt het erger en krijg ik opeens super veel honger. Dan móét ik echt alles eten wat ik maar kan vinden! Net heb ik weer zo`n bui gehad en toen heb ik twee boterhammen met pindakaas, chips (geen hele zak), snoep, sultana koekjes en 2 grote glazen melk gehad. Dit heb ik allemaal binnen 10 minuten gegeten, ik wil het dan zo snel eten dat ik kramp krijg in mijn kaken! Als ik dan echt vol zit heb ik pas rust en na een tijdje neemt het trillen af.

Zo`n bui komt gewoon zomaar aanzetten, ik had namelijk een uurtje hiervoor gewoon avond gegeten.
Heeft iemand anders hier ook wel eens last van? Of een soortgelijk iets? Ik ben weleens bij de dokter geweest hiervoor, maar die kon er ook niet veel mee en mijn bloed is gewoon normaal.

Wow, apart! Ik heb geen idee wat het kan zijn en heb er zelf geen last van. Up!

Ah dat trillen heb ik ook soms echt met periodes, ook na het eten juist. Eet je dan niet teveel suiker bij het avondeten? Dat zal het kunnen zijn… en eigenlijk weet ik het verder niet.
Ik zeg huisarts.

Tsja ik weet niet… ik heb wel veel chocola gehad vandaag :stuck_out_tongue: maar dat was verspreid over de dag.
En mijn avond eten waren gekookte krieltjes met komkommer (met light dressing) en biefstuk… dat valt wel mee qua suikers denk ik?

Eet je normaal wel veel zoete dingen? Frisdrank, zoet beleg of zelfs veel fruit?
Als je dan nu een dagje iets minder van eet, reageert je lichaam met dat soort ‘ontwenningsverschijnselen’. Ik heb hier ook last van, en het erge is dat als ik eerst zoet eet, ik dan weer trek krijg in zout om het te compenseren etc. etc.
Als je een keer minder zout binnenkrijgt dan normaal kan je hetzelfde hebben.

Heb je dan voor die tijd ook gewoon eten gehad of niet?
ik ga altijd trillen/zweten als ik lange periode te weinig of niets heb gegeten en dan dus gigantische honger heb.

Dat verhaal van de suikers ligt wel iets gecompliceerder. Het maakt heel erg uit wat voor suikers je binnen krijgt. Iets als glucose wordt heel snel opgenomen (glycemische index), waardoor je bloedsuikers ook heel snel stijgen, maar ook rap kunnen dalen. Bij een lage bloedsuikerspiegel (hypoglykemie) kun je gaan trillen. Maar dat hoeft de oorzaak niet te zijn.

Ik heb dat ook, en ik ben er al 3x door ‘flauwgevallen’. Het was niet echt flauwvallen en daarom ben ik naar het ziekenhuis afgevoerd met de ambulance. Nog steeds weet ik niet wat het was, maar ik zat in een erg stressvolle periode, dus ik vermoed dat het door stress kwam. Ik moet altijd gewoon optijd eten. Ik eet fruit en ik drink geen prik. Best gezond eigenlijk

Als je een vreetbui voelt aankomen, drink dan water. Van water krijg je een volg gevoel. Het zal niet heel veel helpen. Maar wel een beetje.
Ik heb ooit gelezen dat het 10 minuten duurt voordat je honger weggaat als je iets eet. Eet dus niet te snel. Maargoed dat is bij jou dus een beetje een onmogelijke tip.

Aangezien je ook al bij de dokter bent geweest, vind ik het moeilijk om nog dingen te noemen, aangezien hij er meer verstand van zal hebben.

Maar kun je je op dat moment dan helemaal niet beheersen? Want om dat in 10 minuten te eten… voor mij is dat nauwelijks mogelijk. Ik zou mezelf dan de tip geven eerst heel goed na te gaan denken, of zo. Is dit echt allemaal nodig? Eet eens langzamer! Beheers jezelf even.
Maar dit zou ik tegen mezelf zeggen, ik weet niet hoe het voor jou werkt.

Ik zou even een huisarts/diëtist raadplegen als ik jou was. Ik weet ook niet precies wat dit is of hoe het komt.