Vreemgaan

Ik weet niet of hier al een topic over is maar kon niks vinden dus dacht doe het zelf.

Ik heb van de week een fout gemaakt die onherstelbaar is, vreemdgaan tijdens een relatie met al zeg ik het zelf 1 van die liefste jongens wie ik ken. Domste fout van leven want mijn vorige relatie is kapot gegaan doordat mijn ex vreemd ging.

Nu zit ik met een enorm schuld gevoel ( mijn eigen domme schuld) en ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik moet doen, ik hoop dat jullie wat tips hebben of dingen dat ik het iets meer uit m’n hoofd kan zetten want ik denk er de hele dag aan en vind het echt vreselijk…

Heb je het je vriend al verteld?

Heb je het al opgebiecht? Daar moet je mee beginnen. Hij heeft het “recht” om te weten wat er gebeurd is. Of heb je hem al op de hoogte gebracht?

Nee ik heb het hem nog niet verteld, en ik weet niet of ik er goed aan doe om dat te vertellen… Dan ben ik hem absoluut kwijt

Hoe was de situatie? Hoe ben je vreemdgegaan etc.

Je moet het sowieso je vriend vertellen.
Het zou echt heel asociaal/gemeen zijn om het niet te vertellen omdat je hem niet kwijt wil.
Jij heb een fout gemaakt dus het is jouw probleem dat je nu met een kutgevoel zit en het je vriend moet gaan vertellen. Het is nog veel erger voor je vriend als hij er via anderen ooit achter komt, want ooit komt hij het toch wel te weten.

Tsja, dat is een consequentie die kan vastzitten aan jouw daden. En daarmee moet je leren omgaan. Jij weet hoe verschrikkelijk het is. Of had je het liever niet geweten? In elk geval ben je op dit moment niet eerlijk tegen hem. Ik snap het als hij zou zeggen dat hij je niet meer kan vertrouwen, want je houdt het nu zelfs al een paar dagen achter ipv dat je het meteen vertelt.

Neem verantwoordelijkheid voor jouw daad/fout. Hij moet het weten. Zet je in zijn plaats, zou je graag met iemand zijn die jou bedrogen heeft en nooit heeft durven vertellen? zou jij dat leuk vinden??
Hoe zou je je voelen?

Ik denk dat het vertellen makkelijk lijkt dan dat het is, het heeft van de week een paar keer op het puntje van me tong gelegen maar telkens als het er dan bijna uitrolde keek ik hem aan en denk ik nee zoveel pijn wil hem niet doen, en het ergste is dat ik dat dus al heb gedaan, maar ik krijg het niet uit mn mond en ik ben ontzettend bang voor zijn reactie…

^ je hebt niet echt een keuze

Ik ben het er ook mee eens dat je vriend moet weten wat er gebeurd is, wel zo netjes. Als hij er via via achterkomt, is dat nogal respectloos. Ik zou mijn vriend een enorme zak vinden als hij zoiets voor mij zou verbergen en niks meer met hem te maken hoeven hebben. Leg hem uit dat je vind dat je het moet vertellen, dat je eerlijk tegen hem wil zijn, dat je enorme spijt van hebt en hem echt niet kwijt wil.
Dan is het afwachten wat hij er mee doet. Geef hem de ruimte er over na te denken en een keuze te maken.

Ik snap zelf nooit zo goed hoe mensen vreemd kunnen gaan en dan vervolgens zeggen dat ze een relatie hebben met de liefste jongen van de wereld. Ik zou dus ook even bij jezelf te raden gaan hoe dit in godsnaam heeft kunnen gebeuren. Ben je gepusht door degene met wie je vreemdging, was zijn aandacht gewoon heel leuk en mis je dat met je vriend? Want mocht het zo zijn dat er zoiets tussen jou en je vriend in staat dan moet je het daar ook zeker over hebben.
Succes! :slightly_smiling_face:

Precies.

Je moet hem het echt vertellen. Het zal moeilijk zijn, maar het is je eigen schuld en is dit dus 1 van de consequenties.

Ja maar schat, op de een of andere manier komt het altijd uit. Beter dat hij het van jou hoort ipv iemand anders. Want dan ben je hem sowieso kwijt.

En op dit moment ben je gewoon heel egoïstisch bezig. Ja het moeilijk om te vertellen, maar ik vind wel dat hij dit hoort te weten. Je zult wel merken hoe hij reageert.

Nee ik ben zelf heel erg tegen vreemdgaan, klinkt nu raar uit mijn mond maar ik denk dat het 1 van de ergste dingen is die je iemand waar je van houdt aan kan doen. Het was na een avondje stappen, veel gedronken ( absoluut geen excuus ) maar je doet wel sneller dingen zonder er goed over na te denken, eigenlijk had ik 1 seconde erna al vreselijke spijt.

Ja jullie hebben gelijk over het vertellen, en dat ga ik dan denk ik ook maar doen.
Nu is het een kwestie van het juiste moment uitzoeken en goed nadenken wat ik precies moet gaan zeggen… :bored:

Ondanks de situatie moet je het toch vertellen, als je dan verteld dat je nooit meer zal drinken of uitgaan, misschien vergeeft hij je. Ik zou mijn vriend vergeven.

Ik begrijp dat het heel moeilijk is om hem dit te vertellen en dat er een grote kans is dat je hem kwijtraakt als je dat doet. Maar je kunt het hem beter vertellen dan dat hij er zelf achter komt, of (mocht hij er niet achterkomen) doorgaan met een relatie die gebaseerd is op een leugen. Dit schuldgevoel dat je nu hebt gaat echt niet weg als je het niet verteld. Daarnaast verdient hij de waarheid

Een goed moment is er niet. Gewoon met hem afspreken en het vertellen. Schrijf desnoods van tevoren op hoe je het kwijt wilt. Wees voorbereid op de ergste reactie ooit en misschien valt het dan wel mee

Niks geen moment uitzoeken. Bel hem en spreek af. Vertel het. Wie zijn billen brand moet op de blaren zitten.
Het is je eigen domme schuld als het uit is, moet je maar niet vreemdgaan, en alcohol ja dan ben je zat doe je dingen sneller. ALSNOG weet je dat je een vriend hebt.

Ik duw iedereen weg ook al is er alcohol in het spel.