vreemdgegaan?

Haaai allemaal,

Ik heb nu al iets langer dan een maand met een jongen een relatie. Hij is super lief enzo en neemt me overal mee naar toe, stelt me aan iedereen voor haha. Alleen zit ik sinds kort wel met iets, hij is volgens mij in zijn vorige relatie vreemd gegaan. Ik hoorde dat van een ander iemand die hem goed kent, maar heb t hem zelf nooit gevraagd. In mijn vorige relatie is mijn vriendje ook vreemdgegaan dus vind het moeilijk om er over te praten en ook omdat ik weet van mijn huidige vriend dat hij in zijn vorige relatie waarschijnlijk is vreemdgegaan. Ik ben gewoon beetje bang dat het vriendje dat ik nu heb vreemd gaat, ook al gebeurd dat hoop ik niet. Ik wil dit wel graag tegen hem vertellen maar weet niet goed hoe enzo.
Ik vind het sowieso soms wel moeilijk om over bepaalde dingen te praten maar ik weet wel dat hij er voor open staat, dat zegt ie ook vaak met andere dingen maar dan toch durf ik het niet te zeggen.

Hebben jullie miss tips?

xxxx

Als je iets van iemand anders hoort zou ik je aanraden om het sowieso met je vriend erover te hebben. Het is oneerlijk als je je nu bijvoorbeeld de hele tijd hiermee bezig houdt, maar het er niet met hem over hebt (hij kan immers zijn verhaal niet doen, voor hetzelfde geldt lult die andere gast uit zijn nek).

Hm vervelend. Misschien gewoon eens vragen als je bij hem bent ‘hee, wat vind jij eigenlijk van vreemdgaan?’
En als hij er dan een beetje dezelfde gedachtes over heeft als jij komt het wel goed, lijkt me.
Je kunt iemand ook niet altijd blijven afrekenen op zo iets.

okeeii thankss voor jullie tips , maar t probleem met mij is ook gewoon dat ik ze wat niet er over durf te beginnen omdat ik dan denk bij mezelf van stel je niet zo aan en vertrouw hem gewoon zeg maar mrja moet t wel doen

Precies, wat er al word gezegt, probeer het gesprek rustig te beginnen. Als hij boos wordt weet je al genoeg. En wat hij in zijn vorige relatie heeft gedaan hoeft niet te betekenen dat hij dit ook bij jou doet.

In een relatie is het goed om te praten. Door te praten leer je elkaar beter kennen en kom je erachter wat de ander wel en niet zo tof vind. En je hoeft hem niet in een maand blind te vertrouwen. Het is logisch dat je meer wil weten vanaf zijn kant.

Gewoon rechtuit: ‘Ik heb gehoord dat je in je vorige relatie bent vreemdgegaan. Wat is hier van waar?’
Het kan ook evengoed een stomme roddel zijn van iemand die jaloers is op jullie. (Heb ik ervaring mee gehad. :wink:)

update:
Iets van 3 weken geleden volgens mij is hij bevriend geraakt met een meisje op fb, ik zag dat en zag dat hij de enige gemeenschappelijke vriend was. Dat vond ik sws al een beetje raar want meestal zijn er wel meerdere gemeenschappelijke vrienden zeg maar.
Ik heb nu laatst in zn mobiel gekeken toen ik iemand wilde whatsappen, want ik had zelf geen mobiel. Daar zag ik een gesprek van ongeveer 3 weken geleden met dat meisje en daar ging t over hoe ze elkaar hadden ontmoet en openingszinnen, en hij zei erbij van dat ie t op dat moment jammer vond dat ie toen al een vriendin had. Waarop zij antwoordde van dat ze t beetje vreemd vond dat ie nu wel ineens een vriendin (mij) dus heeft en vroeg ze van maar je wilt wel nog afspreken? hij zei ja hoor en ook van dat ie t niet weet of ie t nog lang vol houd met mij. Dus zei vroeg van denk je er over na om t uit te maken? Hij zei van ik weet t niet, dat vind ik ook lullig. Waarop zij zei ja mij moet je ook niet vragen over relaties maar je moet haar niet aan t lijntje houden.
Ook zag ik nog een ander gesprek kort van week geleden met een ander meisje waarin hij zei : vanavond kan ik niet lang dus andere keer doen :blush: ?
en ook nog ging t iets verder van ja dan zou ik opmerkingen krijgen van: en je vriendin dan etc?

Ik vind dit echt heel raar van hem want hij vraagt me altijd mee naar dingen, mee naar zn vrienden en feestjes en stelt me daar voor als zn vriendin etc. dit weekend mocht ik ook mee naar een festival met zn zusje, hij was vorige week ook jarig en toen mocht ook mijn familie mee naar zijn familie feest zeg maar.

Ik wilde vandaag met hem gaan praten maar weet niet of ik het dan gelijk uit zou willen maken, ligt eraan wat z’n uitleg hierop is. maar ook omdat hij ook binnenkort examens heeft ;s

Wat denken jullie hiervan? en wat moet ik doen?

Confronteren sowieso!

Ja ga ik doen en laat t wel weten. Maar 2 weken geleden vroeg ik ook gewoon nog van hoe vind je dat t gaat tussen ons? Toen zei hij van: goed, hoezo dan? (beetje schokkend) Dus ik zei : gewoon

Gewoon zeggen dat je die gesprekken hebt gelezen, ook al was dat misschien fout van jou, maar dat soort gesprekken kunnen niet als je in een relatie zit. Afwachten wat hij te zeggen heeft, maar ik weet niet of ik hem nog zou kunnen vertrouwen dat hij niet meer zulke gesprekken met andere meisjes gaat hebben. Vooral het feit dat hij zegt dat hij niet weet of hij het lang met je volhoudt laat niet zien dat hij je ECHT heel leuk vindt.

Zoals altijd is praten THE KEY

Praat erover met je huidige vriendje. (:

ik zou het gewoon vragen, als hij echt van je houdt zegt hij het wel lijkt me

Hij is je vriend, dan zou je erover moeten kunnen praten, vooral als jij daar zo mee zit.

Wow ligt het aan mij of zijn jullie allemaal zo “makkelijk”? Als ik zulke gesprekken zou lezen zou ik super kwaad zijn en hem dumpen, maakt me niet uit wat voor verhaal hij er achter heeft. Hij mag heus wel met meisjes afspreken (waar ik dan wel vanaf weet), maar vertellen dat het jammer is dat ie een vriendin heeft en het uit willen maken maar niet doen? No way dude. Als je dat vindt dan rot je maar op.

Ik vind dat vrouwen/meisjes tegenwoordig veel te ver gaan, ik vind het niet normaal dat jij in zijn telefoon kijkt.