vreemdgegaan

Halloo,

mijn vriend is vorig jaar vreemdgegaan, hij heeft met een ander meisje gezoend.
ik heb er heel veel moeite mee, maar heb er toch voor gekozen om verder te gaan omdat ik zielsveel van hem hou!
heeft iemand tips, om zoiets verder te verwerken? (ik praat er best veel met hem over maar hij vind het heel moeilijk daarover te praten)

Tnkxxxxxxxx!

Het gewoon vergeten… Als je het er een jaar later nog steeds over hebt, dan werkt dat niet. Op een gegeven moment moet je gewoon de knop omzetten en er niet meer aan denken. Je hebt ervoor gekozen om verder te gaan met hem, dus het vertrouwen moet langzaam maar weer terug komen (:

Stom dat zijn ouders ermee gaan bemoeien! Die hebben er niets mee te maken. Ik vind het erg moeilijk, maar je houdt nog steeds van hem. Lastig, veel sterkte!

Huh, hoezo dat dan?

Waarom vertelt hij dat waar zijn ouders bijzitten? :’) zou ik echt nooit doen!

Maar je moet je proberen er overheen te zetten. Het is een jaar geleden en je kan er niet eeuwig aan blijven denken!

Dit klinkt bijna zo van ‘ff snel beslissen aub, anders moeten we op zoek naar een nieuwe vriendin voor em’ :’'D Is niet zo natuurlijk, maar het is echt raar dat die lui zo reageren.

Ik ben het ook eens met Incognito!

Maar bedenk je wel, dat je het niet continu op moet halen. Dat is niet fair tegenover hem, aangezien je hem vergeven hebt, maar ook niet slim tegenover jezelf, want zo ga je het inderdaad nooit achter je laten.

Ben zelf ooit vreemdgegaan. Nu, zo’n drie jaar later, brengt hij het nog wel is op - als ik bv met een jongen te veel praat etc. Maar, ik vind dat ik het hem telkens wel verschuldigd blijf om rustig te blijvende te zeggen dat het me spijt en dat hij geen gekke dingen moet denken. Ik heb tenslotte die fout gemaakt en ik begrijp dat hij het nooit vergeten zal. Wel moet je het idd proberen achter je te laten: voor jezelf.

Veel succes ermee. Niet teveel over nadenken. Het stelt vaak ZO weinig voor. Bij mij was het echt een opwelling en voelde het zo vies en slecht. Maar oké blijft vreselijk natuurlijk sorry.

Hoop meer dat jouw vriend ook beseft dat hij het jou verschuldigd is om uit te leggen (tot op zekere hoogte want met teveel details of zo maak je jezelf gek), en dat hij blijft zen dat het zijn fout is en dus jouw recht om er op terug te komen. Vind ik. Ondanks dat je verder gaat met m.

Wauw, dit zou ik precies zo gezegd kunnen hebben!

Ik spreek ook uit ervaring en ik vind dat je vriend het moet begrijpen dat het je af en toe nog dwars zit en dat je ook om geruststelling mag vragen. Probeer het te vergeten, het is zo lang geleden en zonde om je dag erdoor te laten verpesten!

Ik heb dit ook meegemaakt en ik heb het uitgemaakt omdat ik van mijzelf weet dat het waarschijnlijk altijd tussen ons was blijven instaan, omdat ik zo’n dingen ook niet achter mij kan laten. Dus vandaar dat ik ook vind dat je het best uitmaakt of dat je er eens een lang gesprek over hebt en het daarna achter je laat liggen. Want op deze manier geraak je vind ik niet voort in een relatie.

Eens een vreemdgaander altijd een vreemdgaander.

En waar haal je dat feit vandaan? Even uit je mouw geschudt?

:’) lekker nuttige reactie plaats je weer.

En dit is trouwens echt niet waar. Ik ben ook vreemdgegaan, en ja dat was dom, maar ik zou het nooit maar dan ook nooit meer doen.

Volgens mij kun je dat niet verwerken.
Ken je die metafoor van het gekreukelde papiertje?
Verkreukel een papiertje, strijk het glad. Nu is het weer een papiertje waarop je kunt tekenen maar er blijven altijd lijntjes zichtbaar waar het papier gekreukeld is geweest.
Dat is ook zo met vertrouwen.
Eens geschaad is nooit meer volledig vertrouwen.

Ten eerste: waar bemoeiden die ouders zich mee? Sure ik begrijp dat hun de situatie willen begrijpen maar ze hadden nooit tegen jou moeten zeggen dat je direct een keuze moest maken. Hoe durven ze…

Ten tweede: Je geeft aan hem het te hebben kunnen vergeven, maar je kunt het niet vergeten… En dat is ook helemaal niet gek, zoiets is een klap op je zelfvertrouwen! Maar het is een jaar geleden, er is geen aanleiding om te denken dat hij dit nog een keer gedaan heeft of gaat doen (toch? Zoja: denk dan na of je in deze relatie moet blijven), verbied jezelf dan om hier nog aan te denken of over te praten… Elke keer als deze gedachten weer naar boven borrelt, zeg dan tegen jezelf: Nee! Niet aan denken! Dwing jezelf gewoon aan iets anders te denken: aan iets heel leuks wat jullie samen hebben gedaan, iets liefs wat hij ooit gedaan heeft, iets moois wat jullie nog samen gaan doen.

Jezelf dit verbieden zal eerst moeilijk zijn, maar op een gegeven moment zal het makkelijker worden… Ook wanneer jij de behoefte hebt om hier met hem over te praten, verdring het. Hij heeft het blijkbaar al vaker gehoord, en jij hebt hier jezelf alleen maar erger mee (tenzij er dus de reden is om te denken dat hij weer vreemdgaat, maar zoals ik uit jouw verhaal op maak, is die reden er niet). Verdring het, en denk aan iets leuks, en ga hier over praten… Zo krijg je vanzelf een leuk gesprek, of grappig gesprek en is je afleiding er zo weer vanaf gehaald. Op den duur zal het makkelijker worden!

Niet helemaal mee eens, ik denk als je heel paniekerig en dwangmatig gaat reageren op zulke gedachten met: ‘‘NEE, zo mag ik niet denken, ik moet ophouden en het vergeten’’, het juist dubbel zo erg blijft hangen… Dat komt eerder over als onderdrukking dan als verwerking, vind ik zelf :wink:

tweede kans? mensen veranderen? mensen leren van hun fouten?

Nuja, bij mij is het papiertje wel volledig gladgestreken eigenlijk. Ik heb er echt geen moeite meer mee.

misschien is het moeilijk, maar ik zou wel doorgaan.
Volgens mij houd je echt van hem, als ik je reacties lees :wink:

hij heeft 1x gezoend met een ander meisje en niet een soort “tweede” relatie gehad toch? (Want dat zou ik echt niet verdergaan)

Bijna 2 jaar. Maar bij mij heeft het heel veel geholpen dat hij het me meteen verteld heeft, en dat ik zag hoe hij ermee in zat. Ik denk nu ‘Als hij het ooit nog is zou doen, zou hij het mij meteen vertellen.’ Dus om me daar nu nog zorgen om te maken… Iedereen maakt fouten, en dan ben ik liever met iemand die ze eerlijk opbiecht.