Vreemdgegaan toen hij dronken was...

Hej meiden,

Mijn vriend is gisteren terug gekomen uit Cherso. Hij was daar twee weken met een groep vrienden. Ze kunnen allemaal behoorlijk wat drinken, en er zitten er wel een paar bij die iedere dag ander meisje hebben. Toen hij weg ging hebben we het erover gehad en vertelde hij dat hij echt niet vreemd zou gaan. En het is ook eigenlijk niks voor hem, want zo is hij gewoon niet.

Alleen vertelde hij dus vanochtend, dat hij op een avond echt heel dronken was, en dat hij toen gezoent heeft met een ander. Hij zei dat hij de volgende dag echt een rot gevoel had en super veel spijt had. Hij zegt dat het een heel grote fout was en hij er niet met zn verstand bij was omdat hij dronken was… (Ik heb aan een vriend van hem, ook een vriend van mij, gevraagd hoe het echt zat, en deze vertelde dat hij indd heel dronken was en de volgende dagen met een rot kop rond liep en dat hij bijna heeft lopen janken, en steeds maar zei dat hij me zo miste… )

Mijn vriend zei vanochten ook dat hij het me wel wilde vertellen omdat hij van me houd en eerlijk wilde zijn, en hoopt dat ik hem kan vergeven en dat ik verder wil met hem.

Help, wat moet ik doen… Vergeven? (Ik denk namelijk wel dat hij er echt spijt van heeft…) Of kappen?
x

Ik ben het eens met Snitchh.

Hij is tenminste eerlijk. Je weet nooit zeker of hij het nog eens zal doen, dus ja… Aan jou de keuze waar je wel en niet mee kunt leven. Als dit in jouw ogen niet heel erg is, omdat hij nog van jou houdt en veel spijt heeft, dan moet je hem vergeven. Als het je steeds bezig houdt dat hij met een ander is geweest en je kunt het niet accepteren, dan moet je het uitmaken.

Ik vind het wel goed van hem dat hij eerlijk is, hij had ook niets kunnen zeggen en dan had je het nooit geweten…

Ik zou hem nog een laatste kans geven, maar hem echt duidelijk maken dat het een laatste is :slightly_smiling_face:

We hebben nu 3maanden, dus nog niet zo heel lang…

Vergeven.

Thanx voor alle snelle reacties, Ik ga er vandaag gewoon nog even goed over nadenken, en dan ga ik morgen met hem praten. Indd drank is geen excuus, en ben ook heel blij dat hij eerlijk is.

Ik denk het ook. Het gaat in dit geval niet om liefde, hij is absoluut niet verliefd op dat meisje en heeft een stomme fout gemaakt terwijl hij onder invloed was. Natuurlijk is het geen excuus, maar als hij helemaal zichzelf was geweest had hij zoiets denk ik nooit gedaan. Ik denk dat je hem moet vergeven, maar dat je wel moet zeggen dat hij z’n best moet doen om je vertrouwen terug te winnen.

Precies wat Alternative zegt! laat hem wel een beetje moeite doen, hij heeft tenslotte toch de fout gemaakt…

Ik ben het eens met Alternative. Drank is idd geen excuus, maar het kan veel met je doen. Ik heb ook al veel domme dingen gedaan, die ik zonder drank nooit zou gedaan hebben (:

drank is (net zoals de andere zeggen) geen excuus, toch heeft hij blijkbaar heel veel spijt. en hij verteld het je heel eerlijk, dat zegt ook wel heel wat.
ik zou het hem vergeven, maar hem niet 1,2,3 weer vertrouwen, dat vertrouwen moet hij eerst terug winnen.

Drank is absoluut geen excuus dat zeg ik ook altijd tegen mijn vriend dus die weet dat hij het niet als smoes moet gebruiken. Het is wel goed van hem dat hij het je eerlijk verteld maar dat maakt het natuurlijk niet goed! Ik zou er goed overna denken of je denkt dat als het goed komt je hem nog wel kunt vertrouwen.

Ik ook.

Wat iedereen zegt ja. Drank is geen smoesje, maar hij laat naar mijn idee wel écht zien dat ie er spijt van heeft. Niet alleen naar jou, maar ook naar zijn vrienden toe. Plus dat hij het eerlijk heeft verteld, wat ook wat waard is.

Zou er wel bij zeggen dat hij niet moet verwachten dat je hem 1, 2, 3, vertrouwd als hij weer uitgaat hoor. Het is niet niks wat hij heeft gedaan.

Dankje voor de vele reacties, ben het met de meeste helemaal eens.
klopt, dat vertrouwen moet hij terug winnen, maar dat snapt hij denk ik zelf ook wel. Dat zal ik hem zeker duidelijk maken…