Vreemdgegaan met een leidingevende.. wat nu?

Heehee,

ik heb deze week nogal iets stoms gedaan waar ik met niemand over kan praten… Ik ben 17 en werk in de horeca en er is een leidinggevende (25 jaar) waarmee ik het altijd wel goed heb kunnen vinden. Nu hadden we een personeelsfeest en omdat we dezelfde richting uit moesten, zijn we samen naar huis gefietst. Halverwege stopten we en begonnen we elkaar te zoenen en in een weiland hebben we ‘het’ bijna gedaan maar gelukkig hebben we het net op tijd gestopt maar daarna hebben we nog wel lang geknuffeld en gezoend ect. Over het leeftijdsverschil zou ik nog wel heen kunnen kijken alleen is het probleem dat hij getrouwd is… Ik voel me enorm schuldig en ik schaam me dood en ik weet niet zo goed wat ik nu moet doen. Ik hoef pas volgende week weer te werken maar van binnen vreet het echt aan me.
Ik twijfel of ik hem nu moet bellen/whatsappen of dat ik moet wachten tot we elkaar op het werk zien. Iemand tips?

Liefs

Je insinueert dat je iets met hem zou willen beginnen, want je kan over het leeftijdsverschil kijken (correct me if I’m wrong). Ik vind echt dat je je moet schamen dat je erover denkt om met een getrouwde man iets te beginnen. Daarbij wil hij je alleen maar als neukertje. Hij is niet voor niets getrouwd hé. Het is ook nogal naïef om te denken dat hij meer van je wil dan seks. Hij is 25, een volwassen vent en zou beter moeten weten dan misbruik te maken van een meisje van 17… Met zo’n klootzak wil je überhaupt toch niets beginnen?

Daarbij is het ontzettend onprofessioneel om met je leidinggevende zoiets te doen. Ik zou als ik jou was niet meer ‘fout’ contact met hem opzoeken, voordat je meegesleept wordt in een huwelijksdrama etc.

Oh ja dat was een beetje fout geformuleerd van me. Het liefst zou ik willen dat alles gewoon weer wordt zoals het was, maar ik kan het natuurlijk niet terugdraaien… ik wil niks met die man maar het gebeurde, hoe fout dit ook is, in een mega dronken bui. Ik herinner me niet alles precies meer en daardoor voelt het als een soort gekke droom. Zouden jullie me adviseren ontslag te nemen? Ik heb het altijd ontzettend naar mijn zin op het werk maar ik weet niet of ik kan doen alsof er niks gebeurd is

Ja, ik zou zeker ontslag nemen. Je kan nu nooit meer ‘serieus’ genomen worden als je met een probleem of met klachten bij je leidinggevende komt. Vooral als hij zelf vervelend wordt, of aan je gaat zitten. Daarbij vind ik het vrij onverstandig dat je stom dronken bent op een personeelsfeest als je 17 bent. Je hele actie is gewoon ondoordacht en onverantwoordelijk en daarvan moet je de consequenties maar ondervinden. Ontslag nemen is het verantwoordelijkste wat je kunt doen.

Je bent 17 en iedereen maakt fouten. Gelukkig zie je zelf ook in dat dit niet zo’n goede actie was. Maar hey, hier kun je weer van leren. En uiteraard zit jij ook fout, maar ik vind dat de verantwoordelijkheid hier niet bij jou ligt, maar bij je leidinggevende. Hij zit meer fout; hij is volwassen en getrouwd en had daarom beter moeten weten.

Is er niet een vertrouwenspersoon bij jou op werk waar je je verhaal kunt doen? Zij kunnen vaak het beste meedenken. Ik zou zeker niet direct ontslag nemen, je hebt met iemand gezoend waarmee je dat niet had moeten doen. Dat gebeurt vaker binnen bedrijven. Laat je niet wegjagen, maar realiseer je dat deze man jou niet serieus neemt en zorg ervoor dat dit niet vaker gebeurt.

Meisjes als jij en mannen als hem :face_vomiting:
Ik denk bijna dat je echt wat met hem wil beginnen… :face_with_raised_eyebrow:

Ik zou gewoon ontslag nemen, lijkt me niet zo fijn om met zo’n persoon te werken.
Gelukkig wil je niks met hem, dacht eff van wel

Hey hij was net zo fout bezig omdat hij als getrouwde man vreemdging, dat deed zij niet alleen.

Ontslag nemen.

Nou dat is ook een lekkere lul… Het was absoluut niet verstandig van je, maar hij zou met zijn 25 jaar en trouwring (!!!) toch echt wel beter moeten worden. Ik zou niet persé direct ontslag nemen, maar wel aangeven dat je absoluut niet wilt dat dit ooit nog gebeurt en dat je het voor de rest strikt werkgerelateerd wilt houden. Als hij vervolgens raar gaat doen dan zou ik wel wat anders zoeken.

Dit inderdaad…
En ik denk dat ik de enige ben maar ik vind eigenlijk dat zijn vrouw het moet weten… Vind het ook erg voor haar, aangezien haar man vreemd is gegaan, met een meisje van 17

Eens. Ik ben het niet volledig eens met over dat je misschien alleen maar gebruikt wordt voor seks, stel dat hij wel gevoelens heeft ontwikkeld voor je terwijl hij getrouwd is. Het lijkt mij echter wel dat het een goede gelegenheid was voor hem aangezien je behoorlijk dronken was. Ik snap niet dat je jezelf helemaal bezat op een bedrijfsfeest, dat is ook niet bepaald professioneel.

Heeft hij nog contact gezocht of heb je alleen contact op werk?

Ten eerste is het behoorlijk onprofessioneel wanneer je je als minderjarige op een bedrijfsfeest bezat en daarna in een weiland met je leidinggevende gaat liggen kroelen, maar dat even terzijde.

Geef het aan bij een andere leidinggevende of een vertrouwenspersoon en laat hen het verder oplossen. Hij is hier zeker fout geweest. Hij was hier de volwassene die jou veilig naar huis moest vergezellen, maar in plaats daarvan neemt hij misbruik van de situatie waarin een minderjarige behoorlijk dronken is.

Dit is zeker niet iemand waar je iets mee moet willen, en het inlichten van zijn vrouw is ook zeker niet jouw taak.

Ik vind ook dat het echt zijn probleem is. Ookal wist jij dat hij getrouwd was, jij was dronken en nogmaals: dat is jouw probleem verder niet naar mijn mening. Hij had ten eerste geen misbruik van de situatie moeten maken en zeker niet aangezien hij getrouwd is. En dat het onproffessioneel is snapt zij ook wel, maar als ik kijk naar mijn bijbaansituatie dan heeft het niet erg veel met professionaliteit te maken en zal het ook maar iemand enige reet schelen wat je wel of niet doet.
Mocht hij de volgende keer op werk weer iets proberen, zou ik het wel proberen af te kappen. Hij wil gewoon iets spannends en dat spannends ben jij op dit moment. (Misschien is het ook wel met meerdere collega’s gebeurt?)
Ik zou het zelf niet zo snel met een andere leidinggevende bespreken, jij wilde hem ook zoenen en ik heb niet het idee dat hij consequenties verdient. Maar goed, iedereen schijnt dit anders te zien.

Ik ben het hiermee eens!

Dit inderdaad.

Verder vind ik het nogal jammer dat iedereen blijft haken op hoe onprofessioneel het is om dronken te worden op een personeelsfeestje. Bij mijn baantje van toen ik 18/19 was, waren mijn leidinggevenden ook dronken, dus ik vind dat dat op zich wel kan. Verder is ze 17, dus ik mag aannemen dat dit gewoon een bijbaantje is waar de omgeving waarschijnlijk ook niet zo professioneel is en waar ze in elk geval niet de rest van haar leven blijft hangen.

Waarom zou zij ontslag moeten nemen voor één persoon? Baantjes zijn tegenwoordig ook niet voor het oppikken.