Vreemdgegaan, en nu?

Ik heb ongeveer drie maanden geleden in een mega dronken bui gezoend met een jongen. Kon me er helemaal niks van herinneren en heb het van een vriendin gehoord. Met haar heb ik overlegd en toen heb ik besloten het niet tegen mijn vriend te zeggen, omdat het niks betekende en het waarschijnlijk meer kapot zou maken dan nodig.

Drie weken later kuste ik met uitgaan weer een jongen, deze keer was ik niet dronken. Ik was hier kapot van, voelde me ontzettend schuldig en heb het toen wel tegen mijn vriend verteld. Alleen over die keer, niet die eerste dronken keer. Laten we het er op houden dat het het kutste gesprek was dat ik ooit heb gehad, en dat ik heel blij ben dat mijn vriend me nog een kans heeft gegeven omdat hij geloofde dat ik me enorm schuldig voelde en me vertrouwde dat ik het nooit meer zou doen.

Ik heb twee weken geleden weer op een hele dronken avond met iemand gekust, precies hetzelfde verhaal als de eerste keer. En nu weet ik echt niet wat ik moet doen. Het lijkt me wel duidelijk dat ik onder invloed van alcohol mezelf absoluut niet in de hand heb, maar dit is nog geen reden om met andere jongens te zoenen.

Ik weet van alle drie de keren niet waarom ik het gedaan heb, ik heb echt geen idee. Ik weet alleen wel dat het zo niet verder kan, maar ik weet niet wat ik moet doen. Het idee dat je alleen kan vreemdgaan als je niet genoeg van iemand houdt ben ik het niet mee eens. Ik houd namelijk echt enorm veel van mijn vriendje, en weet dat wanneer ik hem vertel over de laatste keer hij het sowieso uitmaakt. En terecht, nadat hij me een tweede kans gaf heb ik het eigenlijk royaal verpest.

Mijn vraag nu, wat moet ik doen? Ik zit er best wel mee

Ik ben me trouwens heel erg bewust van hoe fout ik bezig was/ben. Ik had nooit maar dan ook echt nooit mogen vreemdgaan, en het feit dat het drie keer is gebeurd maakt het alleen maar drie keer zo erg. Wanneer de enige reactie die je hebt is “omg wat ben jij een kutwijf dat je dat gedaan hebt” reageer dan alsjeblieft niet want die conclusie had ik zelf ook al getrokken :slightly_smiling_face:

Oke maar als ik niet mag zeggen hoe verschrikkelijk dom dit van je is, wat moet ik dan wel zeggen?

Inderdaad. 1x oke kan gebeuren, maar 3x?:face_with_raised_eyebrow:
Maak het uit, deze jongen verdient beter

Nou ik zou toch maar gauw eerlijk gaan zijn tegen je vriend. Als hij je dan dumpt (wat ik persoonlijk terecht zou vinden) dan heb je maar pech maar ga alsjeblieft niet liegen.

Ik vind dat je het hem moet vertellen. Je kunt jezelf niet vergeven, dat moet hij doen. En ik ben het er totaal niet eens met dat eerlijkheid meer kapot maakt dan nodig is - vreemdgaan maakt dingen kapot, liegen en verzwijgen maakt dingen kapot. Eerlijkheid is gewoon het fatsoen wat je opbrengt om na je fouten er voor uit te komen.
Ik denk dat de kans vrij aanzienlijk is dat hij je relatie niet meer ziet zitten - maar dat is toch volledig terecht? Je bent ook niet te vertrouwen, en hoe meer je nu gaat liegen en verzwijgen hoe erger je dat nog maakt ook.

Weet ik eigenlijk ook niet. Zit er heel erg mee, dus denk dat dit topic meer was om het even voor mezelf op een rijtje te kunnen zetten en van me af te schrijven.

Wat wil je zelf?
Ik zou nog een keer heel goed bij jezelf nagaan of je echt niet ergens weet waarom je het hebt gedaan. 3 keer is niet niks, er zit een patroon in. En dat is niet alleen drank.
Is het spanning? Mis je de aandacht? Aandacht van je vriend, of aandacht van verschillende (misschien meer) jongens in het algemeen. Kun je de aandacht van andere jongens niet weerstaan?
Iemand gaat meestal niet zomaar vreemd. En zeker niet als het vaker gebeurt.

Ja goed je weet zelf al dat je fout zit maar ik snap niet zo goed hoe je kunt zeggen dat je zoveel van je vriend houdt, en dan drie keer dezelfde fout maakt.

Toch eens heel goed nadenken waarom je met een ander zoen, met of zonder alcohol. Er is een reden waarom je dat doet. En eerlijk zijn tegen je vriend, het hem vertellen. Hij verdient beter.

Tip 1: Drink geen/weinig alcohol als je weggaat
Tip 2: Als je toch wat meer alcohol zult drinken, neem je vriend dan met je mee
Tip 3: Kijk naar wat jij nu wilt, verder gaan of niet?

En voor de rest, als je een relatie wilt blijven houden moet je het verzwijgen en VEEL beter opletten. Zoek uit waardoor dit zelfs 3x is gekomen.

Twijfel je aan jezelf? Aan je relatie? Als iemand flirt, val je dan snel voor die persoon?(deze heb ik niet goed geformuleerd, maar ik kom niet op de juiste woorden. Ik bedoel niet dat je hem echt leuk leuk zult vinden, maar dat je je wel aangetrokken voelt en daardoor de drang krijgt om hem te kussen)
Mis je iets in je relatie? …

Alleen zul je hoe dat ook gek worden omdat je punt 1: dit 3x hebt gedaan en punt 2: het 2x verzwijgt.

Dus denk over alles goed na, zeker over de reden waarom het gebeurd kan zijn. Want als het in deze relatie, waar je al veel van je vriend houdt, gebeurt, dan is er ook echt wel een kans dat dat in een volgende relatie ook zou gebeuren.

Eerlijk zijn en de consequenties aanvaarden

@Fame
Zit wat in wat je zegt. Mijn vriendje is de eerste jongen waarmee ik ooit gekust etc hebt, en eigenlijk kreeg ik nooit echt aandacht van jongens. Toen ik dit jaar ging studeren veranderde dit, en ik kwam erachter dat er meer jongens waren dan alleen mijn vriendje die mij wel leuk vonden. Ik denk dat het een stukje nieuwsgierigheid was naar andere jongens, en ik denk dat ik er ook best wel gevoelig voor was dat ik ineens wél aandacht kreeg van jongens. Ik weet dat dit nog steeds geen excuus is en ik praat het dan ook absoluut niet goed, maar dit komt het dichtst in de buurt van een eventuele reden/verklaring die ik er voor zou moeten geven.

@Estranged
Ja, ik geloof dat dat raar klinkt en ik denk dat wanneer iemand anders het zou zeggen ik het ook niet zou geloven. Maar ik houd echt heel veel van hem en dat maakt me alleen nog maar verwarder.

Verantwoordelijkheid nemen voor je daden en het hem vertellen. Het komt een beetje over alsof je de lusten wil, maar niet de ‘lasten’. Denk goed na over wat je wil in de relatie die je hebt,

Ik vind echt NIET dat je dit kunt zeggen:

Het idee dat je alleen kan vreemdgaan als je niet genoeg van iemand houdt ben ik het niet mee eens. Ik houd namelijk echt enorm veel van mijn vriendje, en weet dat wanneer ik hem vertel over de laatste keer hij het sowieso uitmaakt. En terecht, nadat hij me een tweede kans gaf heb ik het eigenlijk royaal verpest.

Hoe dronken je ook bent, als je écht van een jongen houdt, kun je hem het niet aan doen om hem bewust heel veel pijn te doen door met iemand anders te zoenen. Ik snap ook wel dat het wat anders is als je drank op hebt, maar dan heb je OOK nog eens iemand gezoend toen je niet dronken was?! Sorry maar ik kan dan echt niet meer geloven dat je echt van je vriend houdt, want als dat wel zo was geweest was je alleen al kapot gegaan bij de gedachte om hem zo’n pijn te doen door een ander te zoenen.
Maargoed, om je vraag te beantwoorden: vertel hem alles eerlijk, zo snel mogelijk, houd geen informatie achter en laat de keuze aan hem.

Ik denk dat je hier de spijker op zijn kop slaat, zo had ik er zelf nooit over na gedacht

Ben je wel klaar voor een vaste relatie? Het kan zijn dat je wat meer tijd nodig hebt om dat onderdeel (relaties, jongens, etc.) te ontdekken.
Ik snap dat je gevoelig kunt zijn voor aandacht van jongens, zeker als je dat in het verleden niet had. Maar er moet wel een duidelijke grens zitten tussen het leuk vinden en er wat mee doen.

Eerlijk vertellen, op een gegeven moment zit het zo erg aan je te vreten.
1x oké dat is al ernstig genoeg en je vriend heeft je toen vergeven, maar 3x? sorry maar dan geef je toch niet zo erg om je vriend als dat je zegt.

@Fame

Nee, misschien ben ik er gewoon nog niet helemaal klaar voor. Ik weet alleen wel dat ik mijn vriendje zo ontzettend zou missen en dat maakt het heel erg lastig.