Vreemdgaan

Ik baal echt verschrikkelijk… :[ Tussen mij en m’n vriendje - waar ik al bijna 7 maanden mee heb - ging eigenlijk alles perfect, we hebben nog nooit ruzie gehad, altijd leuk enzo. Maar toen ging hij vorige week naar Terschelling. En toen hij terugkwam kwam hij meteen naar mij toe, huilend, dat ‘hij iets stoms gedaan had’.
Even in het kort: Hij had de hele dag veelste veel gezopen (zeker 20 bier, paar shotjes) en een meisje die hem de hele tijd al leuk vond heeft hem toen gezoend. Hij zei dat hij het niet tegen kon houden omdat hij zo ver heen was, hij had nog een vriend gevraagd ‘hou het in de gaten, ik wil niet dat er iets gebeurd’ maarja, die lette dus niet op…

Goed, toen hij het kwam vertellen reageerde ik best licht… Ik ben niet echt gewend ‘emoties’ te uiten en ik ga al helemaal niet iemand op straat uitschelden of een trap geven. Dus hij vond dat best raar, tot ik gisteren op msn ineens alles vertelde…

Nu wil hij dat ik vanavond naar hem toe kom. Ik heb er heel lang over nagedacht wat ik wil; maar ik wil hem absoluut niet kwijt. Ik hoop ook dat hij zichzelf uiteindelijk kan ‘vergeven’ want anders wordt het ook niks meer… Maar ik weet ook niet wat ik nu moet doen, want ik kan ook niet zeggen ‘ik vergeet het maar en ga maar door’…

Wat zouden jullie doen?

Bedrogen worden is echt kut. En ik persoonlijk vind ‘Ik was dronken en kon me er niet tegen verzetten’ maar een heel flauw excuus. Dan had hij maar niet zo veel moeten drinken, als hij je echt niet wou bedriegen en hij wist dat die kans bestond. Maar zoenen is wel gemakkelijker te vergeven dan seks met een ander. Laat hem maar moeite voor je doen, en ondertussen heb jij de kans om er eens goed over na te denken.

^
Yep

Het is aan de andere kant ook wel weer goed dat hij het meteen vertelde en hij er enorm spijt van heeft… Hij is wel eerlijk geweest…

Laat hem inderdaad maar even zijn best voor je doen; je hoeft nu niet meteen te kiezen…

Ik vind dronken zijn wel een verzachtende omstandigheid. En het feit dat hij huilend naar je toe is gekomen en meteen eerlijk is geweest, lijkt me een indicator dat jullie relatie echt goed in elkaar zit.

Hmm, het feit dat hij het direct opbiecht is wel een goed teken, dat getuigd ervan dat hij echt spijt heeft.

Bla bla hier komt een wetenschappelijk praatje (A)

weet je wat dat is met dronken worden, alchohol schakelt dat deel van de hersenen uit dat de consequenties van acties inziet. Als hij dus echt veel gedronken had, heeft hij echt geen flauw idee gehad dat hij jou zoveel pijn deed toen zij hem zoende.

Dat hij het meteen verteld en er ook echt spijt van heeft is een heel goed teken. Ik zou hem eerst maar eens even goed z’n best voor jou laten doen, en hem dan vergeven.

wel lief van hem dat hij het meteen vertelde.
dan weet je wel dat het een goede relatie is waar jullie allebei eerlijk zijn.
ik denk dat jullie vanavond dan maar eens goed moeten praten.
en zelf beslissen wat het beste is,
maar hoe ik er nu over denk kan het wel verder
omdat jij hem niet kwijt wil en hij ook eerlijk is tegen jouw.

succes meid.

Het is heel stom van hem dat hij zo veel heeft gedronken, en dat hij het daarom liet gebeuren.
Maar aan de andere kant is het wel weer heel lief van hem dat hij het meteen heeft gezegd en hij spijt had.
Dus ja, laat hem maar even een beetje moeite doen, en daarna gewoon vergeven :wink:

Ik vind dat je alcohol nergens de schuld van mag geven. JIJ drinkt die alcohol, dus jij bent verantwoordelijk wat je doet na die 20 bier. (mijn mening). Ik snap heel goed dat je hem niet kwijt wilt. Ik zou erbij vertellen dat dit de eerste en de laatste keer is en dat je hem (uiteindelijk) zal vergeven omdat je zoveel van hem houdt. Maar idd, je hoeft niet gelijk te beslissen. Laat hem nog maar even voor je vechten

mee eens… Want als je hem nu vergeeft om de alcohol (enzo) dan denkt hij de volgende keer er misschien wel minder over en gebeurd het nog een keer… Maar ik weet niet hoe jou vriend is. misschien gebeurt het helemaal niet…

Ik denk het niet dat het nog een keer gebeurt, het lijkt mij als die moest huilen, dat hij in het vervolg wel wat beter oplet. En als die dat dan toch niet doet. Moet je het de volgende keer toch gewoon uitmaken?
Ik ben het er wel mee eens, dat jij verantwoordelijk bent voor wat je doet als je heel veel te veel hebt gedronken. Maar je moet hem gewoon moeite voor je laten doen, en dan hem het uiteindelijk wel vergeven (als je dat kan).

Ik snap dat je hem niet kwijt wilt, en ik vind het ook heel goed van hem dat hij het gelijk verteld heeft.
Maar ik vind alcohol zo’n kutexcuus. Ja ik was dronken en toen gebeurde het!! Als je een vriendin hebt, en je weet dat dat soort dingen je overkomen als je dronken bent, dan drink je toch niet of minder? Is het zo moeilijk om het biertje aan de kant te zetten voor je relatie?
Hoe dan ook, wat de rest al zegt, je hoeft niet nu te beslissen. Denk er over na en laat hem (als je dus bij m blijft) beter opletten.

Ik ken het … En op terschelling zijn de jongens ook wel echt heel erg dronken hoor! En gebeurt dat ook sneller want die meisjes doen echt heel makkelijk en dringen zich op. Maar als hij direct naar je toe komt en het direct verteld vind ik dat al heel knap, hij heeft er duidelijk spijt van, ik zou zeggen dat je hem natuurlijk niet vergeeft want zoiets kan je niet vergeven vind ik zelf. Maar je kunt wel gewoon doorgaan, dat heb ik ook gedaan en daar ben ik heel blij om, want ik ben nog steeds heel gelukkig met mijn vriendje!

Ik vind dat je je relatie niet weg mag gooien door dit.
MAAR hij mag wel heel veel moeite voor je gaan doen!

Het kan iedereen zo overkomen hoor! Ik was bijvoorbeeld in turkije op vakantie, echt zo’n plek waar allemaal zweden en hollanders kwamen. Al die jongens willen wat van je, als je wil kun je er gewoon ééntje uitkiezen en hem op de bek pakken en het is oké. Dus stel je drinkt teveel en er komt een grote verleiding kun je jezelf zo verliezen! Ik denk niet dat je het uit moet maken, alcohol doet meer met je dan je denkt, ook al lijkt het een flauw excuus. Iedereen drinkt toch wel eens een biertje en soms iets teveel! Gooi je relatie echt niet weg! Sterkte

mee eeens!

ookal is hij vreemdgegaan en ben ik daar echt heel erg tegen, toch denk ik dat je t met hem niet uit moet maken. Haha ik vind t nou al een lieverd omdat ie t huilend aan jou verteld heeft. Ik zouhem wel duidelijk maken dat als het nog een keer gebeurd je het meteen uitmaakt, en dat hij gewoon niet meer zoveel moet drinken omdat ie nu weet dat dit kan gebeuren.

Dat is toch geen argument? Moest je maar niet zoveel drinken… :pensive:"

Ja, maar blijkbaar rekende hij wel op zijn vriend om een oogje in het zeil te houden…