Vreemdgaan

Sorry als hier al 'n topic van is, maar ik kon het niet vinden.

Waar ligt bij jullie de grens? Wat is vreemdgaan en wat is nog toegestaan?

Ik woon momenteel in Zuid-Frankrijk en hier ligt de grens volgens mij nogal anders als in Nederland, vooral bij de jongens. Ik heb het idee dat je hier een vriendin hebt zolang je haar kunt zien. Alleen, ik heb het nog niet mee gemaakt dat een jongen hier met een ander meisje zoende of sex had. Het enigste wat ze doen is flirten, ‘kietelen’, etc.
Toch zou ik dat als vriendin echt niet accepteren. Ik zou mij lichtelijk gekwetst voelen als mijn vriend bij andere meisjes over het been aait, danst, etc.

Ik vind met andere jongens dansen/flirten ofzo, tijdens eht uitgaan dan, geen vorm van vreemdgaan. Ook vrienden(Geen onbekenden, daar heb ik dan wel weer moeite mee.)knuffelen of een zoen op de wang geven vind ik niet vervelend. Maar ik heb misschien een losse grens.

Een beetje flirten of knuffelen mag van mij, maar dan verder wel met vriendschappelijke bedoelingen.

Goh ja, er is een verschil tussen je lichtelijk gekwetst voelen en vreemdgaan he. Tegenwoordig wordt er al om het minst geroepen dat iemand vreemdgaat. Voor mij blijft het seks en in mindere mate zoenen. Flirten en dansen doe je beter niet om ruzie te vermijden maar dat kan je geen vreemdgaan noemen.

Je hebt fysiek en mentaal vreemdgaan. Voor mij zal fysiek vreemdgaan verder dan een onschuldige aanraking of een vriendschappelijke knuffel of kus op de wang zijn, dus het is echt de intentie erachter. Mentaal vreemdgaan is voor mij iemand meer aandacht geven dan dat mijn vriend mij geeft en al helemaal als mijn vriend iemand anders ook leuk zou vinden of er verliefd op zou zijn.

Maar het is natuurlijk altijd wat je er zelf mee doet. Je kan verliefd op iemand worden, maar als je hier iets mee gaat doen, dan zou het voor mij een grens overschrijden. Iemand kan er niks aan doen als hij/zij verliefd wordt op iemand anders, dat is een lichamelijke reactie of als iemand meer wil, maar wat je ermee doet en wat je intentie is, dat bepaalt heel veel.
Alleen ik denk dat je het niet zo precies kan uitlijnen, want je kan je gekwetst voelen bij iets, maar het hoeft niet perse je vertrouwen te schaden in iemand. Ik vind dat als je vertrouwen wordt geschaad of er iets op een andere manier wordt geschaad, dat mijn vriend echt vreemd is gegaan in mijn ogen.

Maar dit is natuurlijk voor iedereen anders.

Ik vind vreemdgaan gewoon fysiek contact met de verkeerde intentie erachter. Maar ik wil het gewoon niet weten wat mijn vriend doet, dan kan ik me er ook niet gekwetst door voelen :slightly_smiling_face:

Klopt helemaal.

Flirten en dansen etc. kan zeker kwetsend zijn en aanleiding tot iets negatiefs geven. Maar vreemdgaan vind ik het ook niet. Kan zijn dat dit in mijn beginpost wel naar voren is gekomen, maar zo bedoelde ik het niet.

Echt vreemd gaan vind ik zoenen, seks en dergelijke dingen.
Flirten & dansen is niet echt vreemd gaan, maar als m’n vriend geen ruzie met me wilt moet ie dat eigenlijk ook niet doen.

Ik heb ook een vriendin wiens ‘vriend’ andere meiden probeert te regelen terwijl hun een relatie hebben. Dat komt voor mij heel dicht in de buurt bij vreemd gaan, omdat het niet alleen flirten is.

Eens met de mensen voor mij! Wat bedoel je eigenlijk met “je hebt een vriendin zolang je haar kan zien”? Zovan, als ze er niet is dan maakt het allemaal niet uit? ofzoiets haha?

Flirten vind ik al vreemdgaan… ;'3
en ofcourse al het bovenstaande

Een knuffel naar een goede vriendin is prima, flirten gaat mij wel te ver en lichamelijk contact (exclusief knuffelen en prut die je met iedereen doet) vind ik ook niet kunnen.

Zolang je vriendin bij je is, bent je trouw en ‘verliefd’. Zodra ze uit het beeld is, is dat weg. Dan flirten ze gewoon met alles wat los en vast zit.

-

Beetje flirten kan wel, maar zolang die maar normaal tegen mij blijft doen en zijn hart bij mij ligt.
ik hoef er trouwends ook niet bij te zijn dan zou ik echt pissed worden

ik beschouw knuffelen en een beetje lief doen niet als vreemdgaan, wat niet wil zeggen dat ik er niet boos om zou zijn. Maar dat zijn dingen die nog te vergeven vallen. Echt met iemand anders zoenen of seks hebben dat vind ik vreemdgaan en dat kan echt niet in een relatie.

Mijn grens is véel te vloeibaar. Ik vind het soms niet erg als hij/zij met iemand zoent, soms wel. Dit ligt aan de situatie etc.
Ik denk dat ik het pas niet kan vergeven als hij/zij het doet uit iets anders dan lust…

mjah, wij praten er ook heel veel over, en dat scheelt ook wel. Als ik is iets wil doen, of hij, is dat gewoon bespreekbaar.

Dit. Als mijn vriend zou flirten en dansen met andere meisjes zou ik me daar wel gekwetst door voelen en andersom waarschijnlijk ook, maar het hangt gewoon van jou en je vriend af. Sommigen vinden flirten met anderen wel erg, anderen vinden het helemaal normaal.