vreemdgaan of niet?

Ik ben al bijna 5 maanden enorm gelukkig met m’n vriend, maar zit nou eigenlijk toch wel met iets. Hij heeft een ex die ik al gewoon vanaf het begin af aan niet vertrouw, en nu nog steeds niet. Zij stuurde me dus een vriendschapsverzoek op facebook en omdat ik het niet vertrouwde heb ik in de telefoon van m’n vriend gekeken. Ja, heel fout, ik weet het, maar ik moest gewoon echt even kijken. Toen zag ik een gesprek van hem met zijn ex in de tijd dat wij ‘bezig’ waren. Hij zei tegen haar dat hij van haar hield, dat elke keer als hij met mij stond hij toch nog naar haar keek, en dat hij haar niet kon vergeten. Dit ging zo door tot 10 dagen voordat hij mij echt een relatie vroeg.
Ik heb hem er wel op aangesproken, en hij zei dat hij op dat moment heel erg in de war was, dat zij hem onder de duim had en dat hij gewoon echt in de war was. Maar hij zei ook dat zijn hart echt voor mij was en niks meer met zijn ex wou. Ik heb hem toen gevraagd waarom hij dan tegen haar zei dat hij nog van haar hield, en het enige wat hij daarop kon zeggen is dat hij gewoon in de war was.
Ik heb hem ook een paar keer naar zijn ex gevraagd, maar elke keer zei hij dat hij al niet meer met haar praatte toen hij mij leerde kennen. Daar heeft hij dus gewoon kei hard over gelogen.
Ik weet nu dus echt niet wat ik moet doen. Kan ik hem weer vertrouwen of niet? Ik weet het echt niet.

Ik vind het niet persee fout dat je op zijn telefoon keek, in een relatie moet dat op zich wel kunnen (ik deed dat ook wel eens tijdens mijn relatie, had mijn vriend geen problemen mee). Of je het hem kunt vergeven is echt heel erg aan jou, ik ben zelf nogal vergevingsgezind. Ik zou er denk ik wel mee kunnen leven, maar erg verdrietig over zijn en er goed met hem over praten. Hem heel veel vragen stellen, hoe hij er nu over denkt, of hij zelfs nog maar iets voor haar voelt en vooral vragen of hij heel erg eerlijk kan zijn. Zoals je aangeeft ben je erg gelukkig, weet je zeker dat je dit weg wilt gooien voor iets wat hij 5 maanden geleden heeft gedaan? Volg je hart.

Waarom stuurde ze jou een vriendschapsverzoek?

^
Ik heb geen idee, heb haar geweigerd. Heb al een keer ruzie met haar gehad tijdens het uitgaan en vond het vreemd dat ze me nu een verzoek stuurde.

Nee, ik heb ook heel veel met hem gepraat en ook heel veel vragen gesteld, hij heeft mij gezegt dat hij alles zou willen opgeven voor mij, en ik maak me best druk want hij gaat over 2 maandjes naar sunnybeach en ik zei gewoon van ja hoe weet ik dat je dan niet gaat liegen? En toen heeft hij mij ook gezegt dat hij dat wel wou willen afzeggen voor mij, dat gaat me dan weer net te ver. Ben er idd wel heel verdrietig over, ook omdat ik het echt niet had verwacht. Maar nu je het zegt idd, ik ben nog steeds erg gelukkig met hem, niemand heeft me ooit zo speciaal laten voelen en daarom doet het misschien nog wel zo’n pijn…

Ik snap uberhaupt niet waarom je hem niet zou vertrouwen? Hij is er mee gestopt voordat jullie wat kregen en ondertussen ben je al weer ruim 5 maanden verder…
Klinkt een beetje als oude koeien uit de sloot halen.

Ik vertrouw hem wel, alleen haar niet. Ze heeft al een keer eerder ruzie met me gezocht tijdens het uitgaan, dus vond het gewoon een beetje raar.
En vind het toch wel pijnlijk dat hij tegen haar zegt dat hij van haar houd en alleen maar naar haar kijkt als hij met mij staat, terwijl hij tegen mij zei dat ik de enige voor hem was en hij van mij hield.

Maar waarom stuur je haar niet een berichtje van, waarom voeg je me toe? Of ken je haar ofzo.

Ja ik weet niet, ik zou eerder boos op haar dan op hem worden maar misschien is dit geen goed advies :’)

Jaa heb je ook wel, maar wist op dat moment gewoon niet zo goed wat ik moest doen, ook omdat hij ook tegen haar zei dat hij van haar hield.

Voegde ze jou 5 maanden geleden, of pas toe? 5 maanden geleden zou wel begrijpelijk kunnen zijn, dat ze toch nog een beetje wilde stoken ofzo. Als ze het nu deed zou ik inderdaad vragen waarom.

als hij tegen haar had gezegd dat hij van haar hield terwijl jullie een relatie hadden dan had jij een reden om hem niet te vertrouwen maar nu stel je je gewoon aan! sorry not sorry

Als je hem vertrouwd, dan komt alles toch goed…
Om vreemd te gaan, heb je twee nodig, dus zonder hem lukt het niet.
Als je van iemand houd (of hield) gaat dat gevoel niet zomaar weg. Hij kan toen nog steeds van haar gehouden hebben, maar ook wel van jou. Het is zijn keuze geweest met jou te zijn, en je zegt zelf dat jij enorm gelukkig bent.

Niet teveel over in zitten dus!

Mee eens! Ik snap dat het jou pijn doet, maar probeer te onthouden dat dit gebeurt is voordat jullie officieel werden. Daarna niet meer. Hij is nu bij jou, en niet bij haar.

Ik zou haar nog wel een berichtje sturen om te vragen of er een reden was om jou toe te voegen.

Bedankt! Voel me wel al een stuk beter nu, jullie hebben wel gelijk. Zal haar ook nog een berichtje sturen of als ik haar nog een keertje zie aanspreken, maar er verder geen probleem meer van maken.

Bedankt voor de reacties. :slightly_smiling_face: