Vreemdgaan en vergeven

Ik zit ergens nogal mee en door te praten met mijn vriend kom ik er zelf niet uit, vandaar dat ik het hier plaats om te zien wat andere meiden er van denken.

Nu ongeveer 3 maanden geleden deed mijn vriend (2.5 jaar samen nu) heel vreemd wanneer ik de naam van een collega noemde die ik op zijn scherm naar boven zag komen. Ik ben toen tegen mijn regel ingegaan en ik heb op zijn telefoon gekeken, en ik zag dat hij twee dagen daarvoor met die collega geskypet had op een seksuele manier, en even had gechat met haar. Ik heb hem hier mee geconfronteerd en hij leek ontzettend veel spijt te hebben, heeft bekend dat zij hem had overvallen door tijdens het gamen zomaar op skype haar kleding uit te trekken en dat hij zich niet kon inhouden. Ik zie hem normaal alleen in het weekend en hij is doordeweeks meerdere keren langs gekomen om erover te praten, en we besloten het nog te proberen.

Het daaropvolgende weekend kon ik me weer niet inhouden, en zag ik dat hij een week voor het skype incident al een appje van haar had gekregen dat ze verliefd op hem was, waarop hij reageerde met haha(dit was een printscreen, de rest van de chat heb ik nooit gezien), samen met een uitdagende foto van haar decollete en een foto van haar in bikini. Daarnaast was er een telefoongesprek op de avond dat ze die foto’s stuurde, dus een week voor het skype incident. Ik confronteerde hem hiermee en vroeg hem waarom hij geen contact met mij had gezocht, en dat het verhaal wat hij vertelde dus niet klopte want hij had kunnen verwachten dat er iets ging gebeuren, en dan had hij niet met die meid moeten gaan skypen en het vooral aan mij moeten vertellen. Daar was hij het mee eens, maar het zou nooit meer gebeuren.

Nu zit ik nog steeds met het gevoel dat het verhaal niet klopt, met de angst dat hij haar er nog steeds op naast houdt en dat hij er niet over wil praten omdat het nu al 3 maanden geleden is en hij vind dat we weer verder moeten, hij vind dat ik er erg in blijf hangen en dat het nu eenmaal gebeurd is en hij zorgt dat het niet nogmaals gebeurd.

Hoe zouden jullie reageren op deze situatie?

Ik geloof eerlijk gezegd niet dat er niks gebeurd is. Een meisje trekt niet zomaar haar kleren uit voor de webcam…

Voor mijn gevoel is hij sws vreemdgegaan. Hij heeft sexsuele gesprekken gehad met haar en daar zou ik al de lijn trekken.

Wat een vervelende situatie! :sob::muscle: Ik geloof het zelf ook niet dat er niks is gebeurd. Het is raar dat die zegt dat je weer verder moet, want als die wel vreemd is gegaan heb jij gewoon een verklaring nodig. Ik zal hem er gewoon nog keer mee confronteren zeggen dat het je heel dwars zit en zeggen dat die nu heel eerlijk moet zijn en of die vreemd is gegaan met haar of niet. Zo niet en je wilt nog verder met hem zou ik hem vragen al het contact via social media en whatsapp met haar te verbreken, aangezien ze collega’s zijn zullen ze elkaar helaas nog vaak genoeg op werk zien…

Bedankt voor de reacties meiden! En dat het seksuele gesprekken waren klopt inderdaad, het waren seksuele handelingen die ze beiden bij henzelf deden. Ik ben het er mee eens dat dit al vreemdgaan is, maar ik ben inderdaad bang dat er nu nog steeds contact is of dat ze in real life ook al eens hebben afgesproken. En het idee dat ik vrij zeker weet dat hij nog steeds liegt heeft me ook geen goed gevoel natuurlijk. Pff wat lastig dit :bored:

Ik vind dat je vriend er wel heel makkelijk erover doet… wat hij heeft gedaan is inderdaad vreemdgaan. Vreemdgaan is niet alleen zoenen of seks hebben. En ja, zoiets maakt je onzeker en je gaat elke keer met vraagtekens zitten… "ik kon me niet inhouden’’ is ook zo’n zwak excuus, dus hij is makkelijk verleidbaar… ik denk niet dat je vriend eerlijk is en ik zou erover nadenken om het uit te maken.

Dat vind ik echt niet normaal… dat je dit tolereert…
Het maakt niet uit dat het 3 maanden geleden is. Hij is vreemdgegaan en nu wilt hij gewoon doorgaan alsof er niks gebeurd is en jij blijft met het rotgevoel zitten.
Ik zelf zou hem niet meer kunnen vertrouwen en het feit dat hij het allemaal prima vind en vanwege zijn slappe smoesjes, zorgt ervoor dat ik hem een eikel vind en vind dat je beter verdiend dan hem.
Ik was bij hem weggegaan. Serieus.

Blijf erover praten, meer kun je niet doen.

Idd, als hij zich al niet in kan houden terwijl hij het gesprek gewoon weg kan klikken, hoe slecht kan hij zich dan wel niet inhouden in het echt? Haalt hij dan al bij 1 geile blik zn jongeheer al tevoorschijn?

Daarom én om het feit dat hij zo makkelijk erover doet zou ik er mee kappen. Ik vind hem niet te vertrouwen. Hij had dit zó makkelijk kunnen voorkomen. Ik vind dit veel erger dan een zoen als je bezopen bent (dit keur ik natuurlijk ook af, maar het gaat om het punt), dit was compleet bewust en had het heel makkelijk kunnen afkappen.

-

Ik begrijp wat jullie zeggen, en dat is zeker ook in mij opgekomen, nog voordat ik erachter kwam dat hij had gelogen de eerste keer. Ik heb het gevoel dat hij de lusten maar niet de lasten wil, hij wil er niet over praten en wil gewoon doen alsof er niks is gebeurd, in zijn ogen groeit het vertrouwen bij mij dan vanzelf. Maar als ik aangeef dat ik hem niet geloof wordt hij stil en wil hij er niet over praten.

Hoewel ik het na 2.5 jaar samen heel lastig vind om dit te zeggen, denk ik inderdaad dat dit ons altijd zou blijven achtervolgen. Het feit dat hij bij een skype gesprek er al vol op in gaat en er vervolgens zo luchtig over doet, maakt dat ik niet eens wil denken wat er zou gebeuren als hij die meid (of elke andere) tegenkomt in real life.

Ik heb ook geen idee wanneer deze gevoelens bij haar (en bij hem) zijn begonnen, want het raarste is dat hij vrijwel nooit met haar werkt, maar via via had hij te horen gekregen dat ze een opleiding fysiotherapie doet. Hij heeft vaak last van zijn spieren, dus daardoor begon het contact. In februari 3 sessies gehad en daarna is hij nooit meer gegaan. Als ik aangeef dat ik dit nu ook niet meer vertrouw, geeft hij aan teleurgesteld te zijn en dat zij pas veel later interesse ging tonen.

Als ik dit nu allemaal lees denk ik meid waar ben je mee bezig dit wordt helemaal niks, maar als ik hem dan weer zie komen er weer allemaal twijfels naar boven

Heb alsjeblieft zelfrespect en maak het uit.

Als iemand er niet over wil praten en geen antwoord geeft is mij al duidelijk.
Erg lastig wel als je iemand leuk vind!! He doet zeer maar wat zou inderdaad wel niet doen als hij zo’n meid in het echt tegen komt? Gesprek kon hij wegklikken… Als hij echt niet wou.
Dit gaat te ver en ik zou als ik in jouw schoenen stond het niet aan kunnen. Vertrouwen is beschadigd. Without trust there is no love…

Ga goed denken of je dit kan accepteren en met hem verder kan gaan zonder vraagtekens bij alles wat hij doet.
Want als je dat niet kan, loopt het toch stuk en kan je het net zo goed nu kappen, scheelt je een hoop teleurstelling en pijn.

Het is moeilijk om het uit te maken maar denk ook aan jezelf. Heb je liever dat je later met iemand bent die je 100% vertrouwt en gelukkig bent …of dat je elke keer blijft stressen of hij nou nogmaals zoiets gaat doen & hij wel echt eerlijk is? Vertrouwen ‘‘groeit’’ niet terug, laten we eerlijk zijn, als iemand je eenmaal heeft bedrogen kun je hem nooit meer 100% vertrouwen.

Ik twijfel een beetje bij deze situatie.

Ja, het is vreemdgaan. Deze berichtjes en filmpjes hadden nooit naar elkaar gestuurd mogen worden. Maar het betekent niet automatisch dat hij ook daadwerkelijk met haar naar bed is geweest, zoals hier wel gezegd wordt.

Zelf heb ik ook eens meegemaakt dat mijn vriend is vreemdgegaan, en ik kon hem wel vergeven. Ik wou niet door één domme fout, een verder geweldige relatie opgeven. Ook kon ik aan alles zien dat hij spijt had, en werkte hij keihard om mijn vertrouwen terug te krijgen.

Als jouw vriend dit ook deed, had ik gezegd; Praat er over, maar inderdaad, blijf het niet telkens naar boven halen. Jij maakt de keuze hem te vergeven, dan moet je daar ook zelf achter staan en het achter je proberen te laten.

MAAR. In jouw verhaal merk ik niet echt dat hij zijn best doet om jou dit vertrouwen weer terug te geven. Ik snap dat hij er niet wekelijks een discussie over wil hebben, dan kun je het maar beter uit maken. Maar hij moet ook begrijpen dat jouw vertrouwen geschaafd is, en dat hij nu wel wat meer moeite voor jou mag doen. Doet hij dit niet, dan heb ik niet het idee dat hij inziet dat hij jou echt pijn heeft gedaan en hij een eikel is geweest.

Je moet dus voor jezelf beslissen. Laat hij zien dat het hem spijt, en dat hij aan de relatie wil werken? Als jij hem vergeeft, kun je het dan ook daadwerkelijk achter je laten?

Zoals hierboven al staat: hij had het makkelijk kunnen voorkomen.
Ik kan uit jouw verhaal ook niet opmerken dat hij er echt spijt van heeft, aangezien hij vrolijk doorgaat. De keuze is aan jou, maar ik zou niet met hem samen kunnen zijn. Noem me verbitterd, maar ik geloof niet in tweede kansen. De kans dat hij dit nog een keer doet is erg groot, en misschien blijft het de volgende keer niet bij pikante gesprekken.

Hoe kan zo’n iemand toch liegen en lekker doorgaan, terwijl je een vriendin hebt? Ik snap dat echt niet man. De kans dat hij het nog een keer gaat doen of nog verder gaat is zo enorm groot. Ik zou hem niet vergeven.

Als de verleiding om die manier al groot is voor hem… wat zwak.

Ik begrijp jullie allemaal goed, ik denk dat het inderdaad iets is wat niet meer goed zal komen. Hoe hard ik het ook probeer, ik kan het verhaal dat hij mij verteld niet geloven en daardoor is er in die drie maanden niets veranderd in mijn vertrouwen voor hem. Ik denk dat het zaak is dat ik hem confronteer met het feit dat ik hem niet geloof, en dat ik erover wil praten. Staat hij niet open om erover te praten, dan denk ik dat er geen andere optie is dan uit elkaar gaan.

Bedankt voor alle meningen en suggesties, het heeft heel erg geholpen in te zien dat deze situatie gewoon echt niet oke is. Als je er zelf in zit denk je er heel anders over.

Het is heel jammer maar je moet wel aan jezelf denken he

Weg met die vent. Het is net een geil konijn, die zichzelf totaal niet kan bedwingen. In de prullenbak ermee en nooit weer achterom kijken!

Hij doet er, zoals hierboven al meerdere keren gezegd is geweest, te luchtig over en als jij aangeeft er toch nog mee te zitten, hij teleurgesteld is in jou omdat jij je er niet overheen kan zetten. Het is heel jammer dat hij niet aanvoelt dat dit voor jou niet zomaar te vergeten valt en daarom zou ik gewoon met hem proberen te praten erover. Laat hem weten dat ondanks het al 3 maanden geleden is, je er nog mee zit en bang bent dat hij weer een fout maakt. Als hij het niet snapt, zou ik overwegen wat het beste is voor jezelf, zelfs als dit vertrekken betekent.