vreemde vader.

halloooow.
ik moet dit gewoon even kwijt, want ik zit er nu wel mee.
zoals de titel al zegt, ik vind dat ik wat een vreemde vader heb.
bijvoorbeeld; hij wil me altijd met dingen omkopen, als ik boos op hem ben enzo.
hij schreeuwt altijd,
hij haalt iedereen naar beneden,
hij doet alsof wij nooit iets goed kunnen doen en hij natuurlijk wel alles,
hij gaat schreeuwen als we bijvoorbeeld een pannetje laten vallen,
hij wil (wou) altijd een soort wedstrijdje doen met mijn stiefvader (dan vroeg hij bijvoorbeeld van wie hou je meer? maar dat is niet eerlijk want mijn stiefvader is er al 16 jaar in mijn leven)
hij haalt mijn stiefmoeder altijd naar beneden, en gaat doet verschrikkelijk als ze iets niet perfect gedaan heeft…

ALLEMAAL VAN ZULKE DINGEN. daarom heb ik ook helemaal geen goeie band met hem…

nouuuw. wat er vrijdag dus gebeurde. hij weet niet dat ik rook, dus toen kwam hij de kroeg binnen en zag hij dat. hij was terleurgesteld in me(logisch) maar toen ging hij zeggen dat hij dan maar minder alimentatie moest geven aan mn moeder, en hij ging de serveerster om een servetje voor zijn tranen vragen enzo… heel irritant. dus op het gegeven moment bleef hij maar domme dingen vragen dus ik werd boos. zo ging het wat de hele avond…

& nu waar ik echt meee zit. hij zat zaterdag middag met 2 soort vrienden van mij in de auto en toen hadden ze het erover. en wat zei hij toen over mij ‘die slet.’ (die vriend zei ook dat het helemaal niet als grapje bedoelt was)

KOM OP, dat zeg je toch niet over je dochter?:face_with_raised_eyebrow:?!
moet ik hem bellen ofzo ?
want normaal ga ik op zondagf naar hem toe, maar daar heb ik al helemaal geen zin in…

Je vader klinkt niet echt volwassen…

Inderdaad vreemd zeg. Het lijkt me verstandig als je hem gaat bellen voor je zondag naar hem toe gaat. Ik kan me voorstellen dat je er dan ook geen zin in hebt om naar hem toe te gaan als hij zo doet. Dat moet je hem juist duidelijk maken. Of leg het je moeder uit…? (of iemand anders die je vertrouwd)

soms denk ik inderdaad dat ik nog meer volwassen ben…

Idd.

ik heb het mijn moeder ook al verteld, ik moest het echt aan iemand zeggen.
dus ik denk dat ik hem maar bel ofzo, in de komende dagen
mijn probleem is dat ik altijd snel ruzie met hem krijg en dat ik dan soms een beetje (te) harde dingen zeg,

pff ik heb zo een hekel aan zulke vaders! mijn ouders zijn al 10 jaar gescheiden en ik was de ene week bij hem en de andere week bij me moeder, tot nu al bijna 4 jaar geleden… me vader gedroeg zich precies hetzelfde als jou vader. alleen sloeg hij me ook heel vaak, tot ik het op een dag genoeg vond en toen ben ik snachts weggelopen, mijn moeder kon niet goed voor me zorgen omdat ze een ziekte heeft, en mijn vader zei toen dit: ik weet nog wel een plek voor die hoer, in amsterdam achter een raam.
dat heeft mij zo erg pijn gedaan dat ik hem nooit meer wil zien of spreken.
ok hier heb je niet zoveel aan maar ik begrijp hoe je je voelt!

Ik zou idd ook bellen.
en gewoon even goed met hem praten.
en “die slet” mijn ouders gebruiken zulke woorden echt niet meer…
klinkt idd onvolwassen.

jezus, dat slaat al helemaal nergens op!
als je een vader bent zeg ik niet zulke dingen,
ik heb vette respect voor je dat je bent weggelopen

Ja dat was echt de beste oplossing voor mij, maarja me 2 jongere broertjes komen nog steeds bij hem en die heeft hij ook al bijna weggejaagd bij hem door zijn gedrag.

Ik weet dat wat ik nu ga zeggen misschien een beetje raar klinkt, maar ik denk dat je vader meer aandacht van je wil… en als dat niet positief kan, dan maar negatief.

Wat een figuur is dat, zeg. Als mijn vader me slet zou noemen gaan er klappen vallen of ik trek regelrecht in bij mij moeder. Hij klinkt als iemand die zichzelf niet goed kan uitdrukken (dingen kopen als jullie ruzie hebben gehad, die opmerking van de serveerster met het servetje) en als iemand die de baas wil zijn maar het emotioneel eigenlijk niet aankan (mensen naar beneden halen, willen dat mensen dingen perfect doen). Zit hij niet in de midlifecrisis? Verder weet ik uit ervaring dat je mensen niet kan veranderen, ookal blijf je zeggen dat iemand iets anders moet doen. Iemand is zoals hij is.

Edit; dat van die aandacht hierboven kan ook. Misschien wil hij contact met je zoeken maar weet hij niet goed hoe.

Hij klinkt kinderachtig, volgens mij heeft hij hulp ofzo nodig.
M’n vader zou flippen als hij wist dat ik soms het woord ‘slet’
gebruik, laat staan dat hij het zelf zegt haha, :grinning_face_with_smiling_eyes:
Sorry, succes!

mijn vader is ook zo, maar dan ook nog onverantwoordelijk (hij heeft nog nooit een cent voor me betaald)
Misschien wil hij wel aandacht, maar dan nog hoort een vader zich zo niet te gedragen, zeker niet naar zijn dochter en hij mag je al helemaal geen slet noemen.
Als ik jou was zou ik daar niet meer heen gaan.

ik zou natuurlijk heel makkeiljk van hem af zijn en daar niet meer komen.
maarik heb daar wel 2 halfzusjes en een stiefmoeder waar ik echt goed mee op kan schieten.
dus ik weet het niet. eerst maar horen wat hij te zeggen heeft. maar ik heb er nu echt genoeg van

mijn vader kan ook heel kinderachtig doen, maar niet op deze manier. mijn ouders zijn gescheiden en ook elk weekend dat ik bij mijn vader ben krijg ik het weer voor elkaar om ruzie te maken. ik heb gewoon geen respect voor zijn gedrag dus zo gedraag ik me ook. als ik jou was zou ik je vader bellen en vragen waarom hij zo doet en als het zo doorgaat je hem niet meer wilt zien. succes!

Ik denk dat je niet meer kunt doen dan hem confronteren. Als dat niet werkt moet je er misschien maar mee leren leven dat je vader gewoon een zak is en je wel in ieder geval een lieve stiefvader hebt.

Dat klinkt vast veeel makkelijker dan dat het is…

Je kan toch gewoon met je halfzusjes en stiefmoeder blijven omgaan? Ik heb zelf ook nog wel contact met mijn halfzus (maar zij is ook wat ouder, dus dan is ze ook minder verbonden met mn vader) en dus niet met mijn vader.
Dat het je biologische vader is wil nog niet zeggen dat het ook echt je vader is, want een vader is iemand die er altijd voor je is en alles voor je overheeft en je nooit zal veroordelen
succes!

Ik denk dat je vader psychische hulp nodig heeft, niet bot of lullig bedoelt.
sterkte ermee.

Als mijn vader (die ik zelf ook niet meer zie omdat hij ook raar deed) me een slet zou noemen zou hij me niet meer zien :s
Serieus, een beetje respect voor je dochter!
Wat zegt je moeder ervan, kan zij niet met hem gaan praten ofzo?
Ik weet nu niet hoe oud je bent maar je kan wss toch wel zelf beslissen of je nog bij hem wilt gaan of niet, als je het daar echt niet naar je zin hebt hoef je toch niet te gaan… Wel rot zeg… Maar ik weet hoe het is. Mijn vader verweet me niet maar hij is gwn echt gestoord… Kan het niet goed uitleggen maar hij ondervraagde me altijd waardoor ik er echt gek van werd en gewoon bij mijn ma ben gaan wonen voorgoed.