Vreemde tik?

Nou, het zit dus zo. Als ik gewoon ergens ben, ik mijn kamer, in de klas, op de WC of iets anders dat krijg ik ineens iets in mij hoofd. Dat ik het balletje in het gaatje moet doen bijvoorbeeld maar dat het steeds mislukt of dat ik een snoer moet oprollen wat niet lukt. Het is soms best irritant. Het kan ook makkelijk meer dan een kwartier duren. En ookal wil ik het niet, ik krijg het gewoon niet uit mijn hoofd of het komt steeds terug totdat ik ‘de opdracht uitgevoerd heb’.

Hebben anderen dit ook, want ik voel me nogal dom?

Dwangneurose? OCPS of OCS ofzo?
Ga langs de dokter zou ik zeggen…

Ik heb dat ook wel eens, maar is het bij jou zo dat je in gedachten dan het balletje in het gaatje moet doen, en dat het mislukt, of moet je van jezelf in het echt het balletje in het gaatje gaan doen? dwangneurose

Ik heb dus dat ik dat in gedachten moet doen, of dat ik een pirouette (dansen) moet draaien, maar dat het steeds mislukt en dat ik omval, vréselijk irritant!
Soms droom ik dat zelfs, die droom met de pirouette heb ik elk jaar een paar maanden aan een stuk…

Ja ik denk het alleen maar. Ik moet het niet in het echt uitvoeren maar in mijn gedachtes. Dat van die pirouhettes heb ik ook ongeveer gehad.

Ik dacht ook dwangneurose maar ik heb een paar verhalen gelezen op het internet en dat is het nou ook niet echt.

Ik moet trouwens het balletje in het gaatje doen en asl het lang mislukt dat gaat het ‘weg’

Dan zitten wij dus met precies hetzelfde probleem.
I know how you feel, ghehe, en het is kak xD

Aaaah zoiets had ik ook (ik vertel het maar niet, voordat jij dat straks ook krijgt :stuck_out_tongue:).

Een lichte vorm van dwangneurose, bij mij ging vanzelf weg.

idd, vooral in de les want ik kan mijn ofd er dan niet bij houden

Ik ook niet, ik ben dan zó hard bezig met dat ene in mijn gedachten te doen, dat de rest om me heen gewoon even niet meer bestaat zeg maar. Blugh.

Ik heb dat ook wel eens. Als bijvoorbeeld een papiertje ergens ligt dan denk ik er de hele tijd aan om dat papiertje ergens anders neer te leggen. Of als er een knoopje in m’n oordopjes zit. Maar het is niet zo dat ik het echt moet doen van mezelf omdat er anders iets ergs gebeurd ofzo.

Dat had ik vroeger heel vaak als ik ging slapen! Ik had dat soms met een radslag ofzo. Dan móest je die in je gedachtes soort van maken, maar dan lukte dat elke keer niet, heel irritant. maar ik heb er nu al heel lang geen last meer van gehad. Was gewoon vanzelf over gegaan.

Ik heb idd ook wel eens dat in m’n gedacht bijvoorbeeld een mannetje hard rent en over een muurtje moet springen, maar dan gaat hij automatisch tegen dat muurtje aanlopen. Dan moet ik het in m’n gedachten het eerst heeel langzaam afspelen voordat het lukt. Echt vaag…

Wat ik heb:
Dat ik een schoen aanpas, maar die schoen heeel groot is.
En ik kan hem in gedachten niet klein krijgen
Echt stressend

Ik heb wel soms als ik in bed lig, en mijn ogen sluit, dat ik mezelf op een fiets zie zitten, en dat die fiets dan hele tijd links valt, rechts valt, links valt, rechts valt. En dat ik die dus gewoon niet kan rechthouden, en dan moet ik me heel erg concentreren om die fiets recht te houden. Jup, vreemd.

Dat heb ik ook vaak 's avonds! Dan zie ik een rondje voor me en dan kan ik dat rondje niet stoppen. Zo irritant! Meestal moet ik hem dan eerst heel langzaam laten draaien en dan stopt hij wel…

Ja, dat bedoelde ik, alleen jij hebt het denk ik iets beter geformuleerd. Maar het is niet echt zo dat ik er nou echt stress van heb ofzo. Maar 't is wel raar dat je zeg maar geen ‘controle’ over je gedachten hebt.

Nog nooit aan de hand gehad eerlijk gezegd.

Ik heb wel dat als ik ergens aan begin bijv. zo een spelletje dat je alle blokjes op de juiste plaats moet draaien, kan ik dat ding pas loslaten als hij goedgedraait is.
maar ik heb zoiets nog nooit gehad.

ik heb dat ook maar dan niet met een balletje in het gaatje doen,
als ik in de auto zit MOET Ik van mezelf me tenen omhoog doen als er een streepje of paaltje op de weg staat en we rijden en zo langs dan moeten me tenen omhoog XD heeel vaag maar ik snap je wel
dat is echt kuttttttttt

Dat heb ik ook maar dan moet ik op mn wang bijten…

Wow wat hebben veel mensen zoiets. Ik heb wel eens dat ik in mijn gedachte op een heel hoge muur zit, en dat ik er recht op moet blijven zitten maar dat ik er telkens afval.
Ik denk dat het vanzelf overgaat…