Vreemde sms'jes - stalker

Hoi lieve meiden

Sinds eind juli krijg ik geregeld sms’jes van een onbekende persoon.
Deze -wellicht- man doet zich erg aardig voor, maar doet naar mijn zin veel te persoonlijk.
Wanneer ik vroeg wie hij was, antwoorde hij met ‘ga je kwaad zijn, ik wil vrienden zijn, ik ben eerlijk.’
Dit vindt ik behoorlijk creepy overkomen.
Sindsdien antwoord ik niet meer, maar blijft hij nog steeds af en toe sturen.

Wat raden jullie mij aan te doen? Naar de politie gaan, maar wat kunnen zijn dan doen, of…?

xoxo :astonished:

Blokeren?

Je kunt het nummer toch inderdaad gewoon blokkeren?

Bellen kan ie me niet, dat heb ik kunnen blokkeren. Maar sms’jes sturen kan ie wel nog.
Ik zou ook liever weten wie hij is, want echt op mijn gemak voel ik mij er niet bij. Wie weet woont hij wel in de buurt ofzo…

Een nieuw nummer nemen misschien?
En anders misschien toch naar de politie gaan.

Daar had ik ook al aan gedacht, maar dat kan ik helaas niet veroorloven met mijn werk (ben zelfstandige, en deze nr staat op mijn businesskaartjes)

Je kan een nummer ook voor sms blokkeren!

Weet je hoe ik dit kan doen? Tot heden nog steeds niet gevonden, voor bellen te blokkeren wel.

Wat voor telefoon heb je?

Samsung model GT-S5230

Ik werd ooit een keer continue gebeld door een oude rare vent, toen heeft me vader heel boos opgebeld en sindsdien nooit meer wat gehoord.

Dat klinkt echt naar. Ik ben een keer voor heel korte tijd gestalkt door een onbekend persoon, die smsjes stuurde in de richting van: ‘Stuur je foto’ enzo. Toen heeft mijn vader hem op mijn telefoon opgebeld. Puur het horen van zijn stem, heeft de stalker afgeschrikt. Ik heb nooit meer wat van hem gehoord. Dus dat kan je ook iig even proberen!

Dat is ook wel een goed idee, bedankt Michelle_ymcmb en Kerstkindje!

Bij android weet ik 't niet zo snel, maar er zijn apps voor! Blacklist bijvoorbeeld!

Bedankt, Jackieoh, ik bekijk het meteen!

ik zou hem gewoon negeren, na een tijdje is er dan niks meer aan voor hem en uiteindelijk kost het hem alleen maar geld en zal die wel stoppen (denk ik)

Geld zal het hem niet kosten, aangezien tegenwoordig de meeste providers onbeperkt sms aanbieden.
Maar de lol zal er inderdaad (hopelijk) snel af zijn!

ohja, da’s waar.
Ja hoop het voor der!

Blijkbaar kan ik met deze gsm geen sms’jes blokkeren.
Als het blijft duren zal ik maatregelen moeten treffen…

Je kunt je provider bellen? Ik werd zelf ook “gestalkt”(werd gebeld en ik weer in hun whatsapp groepen gezet). Het bleken basisschoolkinderen te zijn, ik negeerde de smsjes en het bellen en uiteindelijk zijn ze er mee op gehouden.