Vreemde opmerking in de sportschool (wat moet ik doen?)

Hoi meiden,

Ik ben op zoek naar meningen en advies over iets geks dat mij gisteren overkwam in de sportschool. Misschien overdrijf ik, maar ik weet niet helemaal wat ik moet doen.

Onlangs ben ik lid geworden van een sportschool. Ik zwom daar al een tijdje, maar wilde graag ook fitness proberen. Twee weken geleden heb ik een introductieles gehad en heeft een trainer een schema voor mij opgesteld. Ik ben best fanatiek begonnen en de afgelopen twee weken al keurig drie keer in de week geweest.

De trainer die mij hielp, is elke dag aanwezig dus ik zie hem vaak. Ik maak telkens een praatje en hij geeft tips. Hij lijkt (leek) mij heel aardig.

De sportschool heeft best wel strenge kledingeisen. Vrouwen morgen bijvoorbeeld niet trainen met een blote buik. Ik train in een sport bh met een top eroverheen, zoals op deze afbeelding:

. Er staat aangegeven dat dit gewoon mag.

Afgelopen maandag vroeg de trainer hoe het ging met het schema. Ik vertelde hem dat het lekker gaat en dat ik het leuk vind en dat ik volgens mij ook al een beetje afgevallen ben (ben ook heel erg op mijn eten aan het letten).

Gisteren was ik bezig op de roeimachine toen hij naar mij toekwam. Hij wees naar mijn topje (ik had waarschijnlijk iets te veel inkijk vanaf de zijkant) en zei: “nou, ik zie nog wel een flinke vetrol hoor”. Ik zei niets en ging er gewoon een beetje om lachen en hij liep ook gewoon door. Tijdens het sporten moest ik wel de hele tijd aan die opmerking denken en voelde ik mij eigenlijk een beetje beledigd. Toen ik naar huis fietste begon ik mij af te vragen of die opmerking wel kan.

Wat vinden jullie? Stel ik mij aan of moet ik hier iets mee doen? Ik durf hem er niet op aan te spreken, maar ik vind het echt niet netjes en eigenlijk ook echt niet kunnen, zeker niet in een sportschool met strenge regels. Zou hij het als motivatie of grapje bedoeld hebben? Maar zelfs dan nog voelt het niet goed. Ik wil morgen of zondag weer sporten maar voel me nu bezwaard om heen te gaan. Wat zouden jullie doen?

Naja jij zei dat het lekker gaat, hij zegt dat hij nog een vetrol ziet (door je shirt heen, je hoeft niet naakt te zijn om dat te zien). Ik zou er niks mee doen.

Dit inderdaad. En aangezien je er nogal een punt van lijkt te maken dat je zoveel inkijk had, bedek jezelf meer? Niet dat dat perse zo’n opmerking voorkomt, maar dat je zelf ook zegt dat je nogal inkijk had…

Mocht die de volgende keer weer zo’n opmerking maken, rol met je ogen en zeg ‘ééntje maar? Ik zag er zeker nog víer!’ Lekker beetje overdrijven en doordenken met sarcasme. Haakt hij vast ook af.

Ik snap je wel maar zoals hierboven gezegt, gewoon een opmerking terug maken. Jouw vetrolletjes mogen er anders ook best zijn…
Laat je vooral niet tegenhouden door dat soort opmerkingen. Je merkt snel genoeg als het daadwerkelijk wel te ver gaat.

Dank jullie wel. Ik denk dat ik er een beetje te veel mee bezig was en het te groot heb gemaakt. Bedankt voor de reality check .

Nou ik vind zo’n opmerking dus echt niet kunnen.

Dit. Ik had het ook een rotopmerking gevonden, vooral van een trainer. Als ik zulke opmerkingen zou maken op mijn werk naar een klant zou mijn werkgever even een gesprekje met me aangaan.

Jullie reacties bevestigen het eerste gevoel dat ik had.

Ik ga er nu niets mee doen, maar mocht hij wel weer zo’n opmerking maken dan zal ik hem erop aanspreken. Als ik dat op dat moment tenminste durf… ben niet zo’n held met die dingen.

Sorry maar dit vind ik niet kunnen, wat een gemene opmerking zeg! Sommige jongens hebben denk ik gewoon niet het besef dat meisjes zulke opmerkingen gewoon echt niet oke vinden en dat ze er zelfs mee geraakt kunnen worden…

Als ik jou was zou ik eventjes afwachten, maakt hij nog een keer zo’n opmerking? Dan kun je het gewoon tegen hem zeggen hoor! Laat het hem gewoon dan weten op een nuchtere manier of inderdaad met een sarcastische opmerking.

En blijft hij zulke stomme opmerkingen maken? Vertel het dan gewoon gerust tegen iemand die bij de sportschool werkt!! (;

Liefs
Eva

Dankjewel Eva :slightly_smiling_face: Misschien bedoelde hij het echt als grapje ofzo, maar ik vond het echt niet leuk. Ik ga vanmiddag weer sporten en ik weet zeker dat hij er zal zijn. Ik weet niet of ik iets tegen hem durf te zeggen als hij weer een opmerking maakt, maar ik hoop gewoon dat het eenmalig was of dat hij zelf ook heeft gemerkt dat ik het niet leuk vond.

Dan heeft hij iniedergeval geen leuke homor! Hoe is het sporten gegaan? Heb je hem nog gezien?

Het sporten ging goed :slightly_smiling_face: Ik heb hem wel gezien en hij groette mij dus ik groette terug. Verder gelukkig geen last gehad. Misschien was het eenmalig… ik hoop het.

Ik vind zo’n opmerking ook niet kunnen. Misschien dat hij het humoristisch of als ‘goh hier kun je nog aan werken’ bedoelde, maar dan alsnog.

Maar zo te horen was het een eenmalige opmerking, als het daar bij blijft zou ik het gewoon laten gaan. Vooral omdat je er niet ter plekke zelf iets van hebt gezegt.

Bedoelde hij niet gewoon iets anders met ‘vetrol’? Of denk ik nu heel raar? (dan is het alsnog heel erg niet gepast natuurlijk)

Ik kan hier veel uitleggen, maar als je mij volgt op twitter kan ik je persoonlijk helpen en ga ik echt de details met je in. Twitter:

Het is niet de bedoeling dat je mensen gaat lokken naar je Twitter… Post gewoon je bericht hier en anders niet.

Dankjewel. Dat was ook totaal niet creepy ofzo haha.

Ja, achteraf krijg ik wel het idee dat het zo bedoeld was, maar ik vind dat iemand in zijn positie beter moet weten en zich een beetje in moet kunnen leven in de onzekerheden van de mensen die daar zijn. We zijn daar niet voor niets…

Haha nee die “vetrollen” die jij denk ik bedoelt die zijn bij mij helaas niet zo groot :stuck_out_tongue: