Jeej, het is weer zo ver: m’n maandelijkse feestje… Helaas is dit bij mij altijd een drama geweest. Ik ben nu al zo’n 7 jaar ongesteld en het is nogsteeds niet regelmatig. De ene keer ben ik een week te laat, dan weer een week te vroeg. De pil heeft bij mij averechts gewerkt en van de gynaecoloog mag ik daar ook niet meer mee beginnen.
Nou is het deze keer zo erg dat ik bijna 2 maanden niet ongesteld ben geweest. Ik heb zwangerschapstesten gedaan maar deze waren allemaal negatief. Wat vinden jullie, moet ik terug naar de gynaecoloog of het gewoon zo laten. En zijn er mensen die ervaring hebben met een spiraaltje?
Ik zou het gewoon zo laten.
'k heb eens 6 maand aan een stuk mijn menstruatie gehad, zonder stoppen. En een dag nadat ik eindelijk naar de dokter had gebeld, was het opgehouden en kon ik mijn afspraak afzeggen.
Ik wil maar zeggen, meestal weet je lichaam zichzelf weer in orde te krijgen, daar is het ook voor gemaakt denk ik.
Als je zelf denkt dat er niet veel kans is dat je zwanger bent, vertrouw op je lichaam. Als het je toch te lang duurt, ga eens naar de dokter.
Maar aangezien het altijd al onregelmatig was, zou ik me niet ongerust maken
Klopt dat is ook wel zo, maar ik heb afgelopen zomer ook al een curettage gehad omdat ik een stolsel in mijn baarmoeder had. Vandaar dat ik daar niet meer zo op vertrouw…
Als je denkt dat het niet goed is moet je terug naar de gynaecoloog.
Vertrouw op jezelf. Voel je er je beter bij om naar een dokter te gaan, ga naar een dokter. Ben je niet overtuigd dat het nodig is, ga dan niet.
Het zal allebei wel op een uitkomst komen, alleen moet je kiezen welke weg ernaartoe je wilt nemen
Hmm, zelf ben ik het echt super regelmatig. Ik zou er bijna een klok op gelijk kunnen zetten xD
Maar ik denk dat het toch verstandig is om nog even langs de dokter ofzo te gaan, want het hoort natuurlijk niet zo te gaan zoals jij beschrijft.
Misschien gebruik je medicijnen die de cyclus beïnvloeden, of misschien bepaald voedsel???
ooh wat ben ik jaloers op jou freestyle
Nope, geen medicijnen, niks. & voedsel is ook niets bijzonders.
naar de dokter. Of gynaecoloog dan als je dat liever hebt. Maar als jij het niet fijn vind, er zal vast wel iets op te vinden zijn
ik snap eerlijk gezegd niet wat er zo erg aan is. je voelt het toch wel aankomen een paar uur van te voren dus het kan toch niet gebeuren dat je doorlekt ofzo? of voel je het helemaal niet aankomen? want dan zou ik wel even naar de gyneacoloog gaan als ik jou was.
Wat vervelend zeg! ik ben na jaren geklooi met de pil eindelijk af van mijn superbuikpijn en heel regelmatig! Maar ik kan me voorstellen dat de pil averechts werkt, heeft een kennis volgens mij ook gehad, weet niet precies.
Maar ik denk dat je toch echt wel naar de gyneacoloog moet en overleggen met wat er allemaal kan, want dit is wel heel erg vervelend!
Ik voel het niet altijd aankomen, maar heb er tijdens mn menstruatie wel erg veel last van. En het gaat niet om het doorlekken, maar om het feit dat ik gewoon 2 maanden niet ongesteld word…
Maarja, ik denk inderdaad maar dat ik even een afspraak ga maken met de gynaecoloog. De huisarts doe ik niet meer voor dit geval, omdat die het bij mij op dit gebied onwijs heeft verpest
Ik was ook altijd onregelmatig en had erge buikpijn en rugpijn enzo, ik ben toen naar de dokter geweest en kreeg juist de pil zodat ik juist een regelmatige cyclus kreeg, en later nog overgestapt naar een andere pil een zwaardere en nu nergens last van en bepaal zelf wanneer ik een stopweek wil