Vreemde klachten

Ik heb het idee dat er sinds een aantal weken iets geks met me aan de hand is. Een bezoekje aan de huisarts staat sowieso al op de planning, maar ik ben benieuwd of andere meiden er ook last van hebben.

Sinds een paar weken zie ik heel erg raar. Het verschilt erg, maar over het algemeen zie ik minder diepte. Daarnaast zie ik soms ook sterretjes en vreemde ‘vlekjes’. Het is niet zo dat ik wazig zie.

Naast het vreemde zicht dat ik heb, heb ik vaak last van hoofdpijn. Dit is geen hele erge hoofdpijn, maar eerdere een zeurende lichte hoofdpijn. Vaak duurt de hoofdpijn niet langer dan 5 minuten. Naast hoofdpijn voel ik me ook soms ‘licht’ in mijn hoofd. Dan voel ik me duizelig, slap, etc.

De laatste klacht die ik heb is dat ik moeite heb met het onthouden en lezen van dingen. Hier kwam ik achter bij het leren voor tentamens. Ik kan 10 keer een zin lezen, en nog niet onthouden wat er staat. Tijdens het leren had ik hier last van, maar ook tijdens de tentamens zelf, waardoor ik in tijdnood kwam. Ook heb ik soms moeite met het voeren van een gesprek met mensen, doordat ik niet op de woorden kom die ik wil gaan gebruiken.

Een aantal vreemde klachten dus :flushed:. Ik heb er al op gegoogeld, maar er is maar een klein aantal resultaten. De mensen met dezelfde klachten als ik lopen al jaren bij een dokter, maar hebben geen diagnose gekregen, vandaar ik niet zoveel verwacht van het doktersbezoek en dat ik mijn klachten met jullie deel, in de hoop dat er meer meiden zijn die zich herkennen in mij en mijn vreemde klachten.

Stress misschien?

Heb je misschien een gaskachel waar wat koolmonoxide uit zou kunnen lekken? Het kan vanalles zijn, maar ik heb ongeveer dezelfde klachten als jij gehad en toen bleek dus dat mijn kachel niet goed aangesloten was.

Ik had ongeveer een half jaartje terug dezelfde klachten, ik ben toen naar de huisarts geweest en er was niet veel ernstigs…
Eet je genoeg? Daar kan het ook aan liggen namelijk :slightly_smiling_face:

Toen ik deze klachten had, had ik een vitamineb12, foliumzuur en ijzertekort. Ga dus eens uitgebreid bloedprikken. En met uitgebreid bedoel ik alle vitamines, alle mineralen, schildklier, algemeen bloedbeeld (dat is ijzer etc), pfeiffer, lyme, echt alles.

Ik heb dit probleem ook gehad, steeds hetzelfde zicht wat jij beschrijft en later kreeg ik tintelende handen en voeten en lippen. Uiteindelijk ook hoofdpijn en elke keer werd die pijn heviger. Ik ben hiermee naar de huisarts geweest en dit bleek een ander soort migraine te zijn. Namelijk oogmigraine. Dit is een vorm die ook zonder pijn kan verlopen maar wat wel op dezelfde manier gaat als normale migraine.

Misschien onbewuste hyperfentilatie?