Vreemde gewoonte

Haii,
Dit is misschien een beetje een vreemde topicnaam, maar ik wist niet hoe ik het anders moest noemen. Ik heb namelijk écht een vreemde gewoonte. Ik bijt/trek mijn velletjes van mijn vingers af, met name rondom mijn nagels.
Het ziet er echt verschrikkelijk uit en in de loop der jaren is het eigenlijk een soort dwangneurose geworden, haha. Onbewust bijt ik alle losse velletjes weg en krab ik zelfs ‘goede’ huid kapot.
Mijn dokter zag het per toeval en ze zei dat ik er ECHT mee moet stoppen wegens ontstekingsgevaar. Ik heb echter geen idee HOE.
Hebben jullie tips?

pleisters erom doen, of nagelak op je vingers doen, en dan inplaats van de velletjes om je vinger de nagelak eraf peuteren. Ik heb hetzelfde probleem helaas en het doet soms behoorlijk pijn.

Dat doe ik ook, het is niet dat ik echt mijn huid ermee kapot maak maar het maakt het er nou ook weer niet mooier op.

Je kunt er inderdaad nagellak op doen, en dat eraf peuteren. ik zou echt geen idee hebben eigenlijk.

Ik heb hetzelfde probleem dus ik volg dit topic. Je kunt bij mij ook echt precies zien wanneer ik gestresst ben, want dan is het nog erger dan normaal. Ik wil er ook mee stoppen want het doet gewoon pijn en het is lelijk.

Wauw ik dacht echt dat ik de enige was, maar dit probleem heb ik dus ook!

doe ik ook hoor.

Ik doe het ook, het is nu sinds 1,5 jaar een stuk minder doordat ik een plaatjesbeugel heb gekregen en ik er nu minder goed bij kan, maar zo soms kan ik het niet laten.

ik deed dat ook een tijdje, het was bij mij redelijk erg, maar ik ben er vanaf gekomen, het werkt gewoon als je erbij nadenkt van: wat ben ik aan het doen? waarom doe ik dit eigenlijk? snap je?

okee, dit klinkt lomp…

@_GirlyS ; ik snap wat je bedoelt, maar het is makkelijker gezegd dan gedaan. Ik doe het blijkbaar ook als ik slaap, want als ik overdag heb opgelet, is het 's ochtends weer net zo erg als normaal.

Ik heb het ook veel erger in toetsweken enzo, dus het heeft, denk ik, ook wel te maken met stress.

Oooh jeetje, jongens, doet dat niet onwijs zeer?
Sterkte allemaal, en koop Bite-eX, zooooo ranzig!!

Byte-X is de oplossing

Doet inderdaad echt pijn, haha. Ik heb ook in eeuwen mijn genezen huid gezien. Ik vermoed dat het vol met littekens zit, want ik bijt het echt allemaal weg. Echt morbide, eigenlijk.

Waar krijg je dat Bite-eX?

Tips voor jongens?

Ja dit doe ik ook altijd! En het doet zeeeer.

kruidvat en alle drogisterijen eigenlijk wel.
dat spul is echt ranzig, persoonlijk vond ik het te ranzig maar het werkt op zich wel :stuck_out_tongue:

HAHA, juist goed als het zo ranzig is.
Ik ga het proberen, bedankt voor de tip!

haha ik ben dus niet de enige, gelukkig!
Ik doe het echt heel erg en inderdaad vooral bij veel stress…
maar ik ga sommige tips zeker uit proberen

ik heb er ook last van. mijn hele leven al. hele vieze nagellak opdoen helpt een beetje. je kunt ook pleisters op je vingertoppen doen maar dat ziet er ook niet uit…
ik zou iets anders zoeken waar je aan kunt friemelen of op kunt kouwen…

Ik heb het ook. Ik bijt sowieso heel erg op mijn nagels, mar de velletjes zijn dan nog het lekkerst. Tot bloedens aan toe ga ik door me trekken en bijten. Bij mij werkt niks, want ik heb niet de motivatie om te stoppen. Het lucht op de één of andere manier echt op, het is lekker om even te bijten.

Bij mij werkt nagellak een beetje (weekje hoogstens), want dan ziet het er mooi uit. Ik smeer er ook nagelolie op (ook op je nagelriemen en de velletjes), zodat het er na het slapengaan mooi uit ziet en me weerhoudt om te bijten. Lukt alleen niet zo goed met deze stress.

ik doe het oook