vreemde gevoelens voor leraar?

hoi, misschien een beetje een vreemd verhaal, maar hier komt 'ie:

Sinds augustus zit ik op een nieuwe school omdat het op mn oude niet zo lekker ging. De eerste dag was ik echt superzenuwachtig en mijn (toen)mentor, die ik voor het gemak even meneer A noem, stelde me op mn gemak en leidde me een beetje rond de school enzo.

De week erna werd ik in een andere klas overgeplaatst (omdat iemand anders naar mijn klas wou, en omdat ik ‘toch nieuw was’, maakte het niet zoveel uit om me even over te plaatsen). Meneer A kwam toen naar me toe om te zeggen dat hij het jammer vond dat hij mijn mentor niet meer was, maar dat hij gelukkig nog wel les aan me mocht geven en dat ik altijd naar hem toe kon komen als er iets was. Af en toe komt hij nog naar me toe om te vragen hoe het met me gaat.

Om de een of andere reden heb ik al sinds het begin een vreemde aantrekkingskracht voor deze man gevoeld. Hij is al iets va 40-50, dus ik vind het echt raar van mezelf, ben een beetje confused en weet niet wat ik ermee aan moet.

Omdat hij dus elke keer aan me vroeg hoe het met me ging enzo, vond ik het wel zo gepast om een kerstkaart voor m te schrijven, gewoon van: ‘fijne kerst, gelukkig 2014.’ Echter toen ik dit aan hem gaf trok hij mij tegen me aan, gaf me een knuffel en vervolgens 3 zoenen. Normale personen zouden dit waarschijnlijk niet fijn vinden als een leraar dat bij ze doet, maar ik vond het wel prettig.

Ik weet echt niet wat ik moet doen, ik ben echt zeker weten niet verliefd op hem, maar ik heb wel rare gevoelens. Ik zou bijvoorbeeld nóóit met hem willen zoenen, maar die knuffel bijv. vond ik wel fijn.

Mijn vraag is eigenlijk: is dit raar? Iets voelen voor je docent, niet in de zin van ‘verliefd zijn op’, maar meer… sorry echt goed omschrijven kan ik dit niet. Is er misschien iemand die dit ook heeft gehad en weet wat ik hiermee aan moet?
Groetjes

Maar wat voel je precies? Voelt het als vriendschap?

Ik denk, dat dit gewoon een gevoel is dat je je thuis voelt bij hem, je op je gemak voelt. Ik zou als ik jou was (en als ik hem was) wel zorgen dat niemand het ziet als je elkaar een knuffel geeft, want misschien zit er voor jullie niks achter en is het puur vertrouwen/vriendschap of whatever, anderen maken er altijd weer een eigen verhaal van en dan gaat er snel een hele roddel rond.

Maar, doe waar je je goed bij voelt, en zoals ik t begrijp is de leraar ook geen gekke dingen van plan en wil hij je gewoon helpen zodat je het naar je zin hebt op je nieuwe school! En ik wens je daar ook veel succes en veel plezier in. :slightly_smiling_face:

Ik zit zelf op een school waar een heel goede vriend van onze familie les geeft.
Hij geeft sinds dit jaar les aan mij en hij is altijd positief over mij, ook in bv docentenvergaderingen.

Ik wil even duidelij hebben dat ik NIETS meer bij hem voel dan me op mn gemak.
Maar dat je je prettig bij een leraar voelt vind ik niet zo heel vreemd.
Een leraar is ook maar een mens en mensen zijn soms nou eenmaal knap,
Zo is mijn gymleraar een aantrekkelijke man.
Hier kan je natuurlijk best met je vriendinnen over praten.
Maar iets voelen dat in de richtig komt van verliefdheid is fout!

Als het zo wordt dat je meer en meer gevoelens voor hem krijgt,
En het blijkt dat het wederzijds is, is het een heel foute en strafbare man.

In jou geval is een veilig gevoel hebben bij een docent niet vreemd omdat je dus “nieuw” bent.
Je kent dan (neem ik aan) nog vrij weinig mensen en iedereen die je welkom gevoel geeft is dan prettig,
Dat herken ik nog wel.

Kijk wel uit dat je niet te graag bij je leraar bent, en maak ook contacten met meiden en jongens in je klas!

Een kerstkaart aan een docent geven is trouwens iets dat ze vaak erg waarderen.
Zelf vier ik door mijn cultuur geen kerst, maar ik geef mijn docenten wel een bedankje in de vorm van een kerstkaart.
Gewoon om te zeggen van goh bedankt dat u me door dit jaar heen heeft geloosd.

De leraar en vriend van mijn familie komt uit dezelfde cultuur als ik maar gaat met een christen en die vieren wel kerst.
Ook hem heb ik een kaartje gegeven, vondt ie super!
Hij hag me ook 3 kussen en een knuffel,
Misschien niet te vergelijken omdst wij elkaar buiten school kennen, maar zo’n leraar bedoeld er vast niks mee dis ga er niet van uit dat hij jou “leuk” vindt.
3 kussen is een normale manier van groeten en bedanken dus dat lijkt mij niet zoveel te betekenen.

Let op jezelf en veel succes,

Doe jezelf geen pijj door gevoelens te kweken voor een leraar, daar zit geen kans van slagen in.