vreemd gevoel in heupen en benen?

hoi hoi, :stuck_out_tongue:

eigenlijk hou ik er helemaal niet van om dit zo te vragen. maargoed vroeg me af of meer mensen het hebben :stuck_out_tongue: ik weet niet of het goed staat hier, of dat er al wat over was… maar kon niks vinden.

ik heb als ik lig (vooral 's avonds als ik ga slapen, haha dan lig je het langst natuurlijk) een heel vreemd gevoel in mijn heupen. weet niet precies hoe ik het moet uitleggen, maar het is een soort zeurderig gevoel. Ik kan dat niet zo lang in die positie blijven liggen en moet dus steeds verliggen.
mijn moeder heeft dit ook heel erg en weet ook niet wat het is. Maar het is heel irritant om steeds te moeten omdraaien.

ook heb ik steeds vaker dat als ik bijv. op mun linker zij lig dat mijn linkerbeen dan voelt alsof het aangespannen is, en ontspannen lukt dan niet. en andersom.
dit heb ik ook steeds vaker als ik zit.

ik ben benieuwd of meer mensen het hebben?
mijn moeder is er al eens mee naar de huisarts gegaan (zelfde als ik heb) alleen die wist niet wat et zou moeten zijn, maar dat is al niet zo’n goeie huisarts…

ik hoop dat jullie me snappen.

dus mijn vraag; herkennen jullie dit? :stuck_out_tongue:

Ja, dat heb ik ook :S!
Het is niet echt pijn, gwn fucking irritant gevoel :S.
Weet ook niet wat het is…

Niet meteen het gevoel dat jij beschrijft, maar ook zoiets in de aard.

als ik op men zij lig, heb ik het gevoel dat er teveel druk aan een kant ligt, en dan draai ik me om, en heb ik het weer aan die kant. (net of ik toegeplet word, Of dat er teveel druk op mijn “hart” ligt.)
Ik heb ook vaak het gevoel dat ik op mijn “botten” lig, vooral op mijn heupen en schouder. klinkt echt dom en logisch, ‘op je botten liggen’ maar beter kan ik het niet echt omschrijven .
Ongelooofelijk irritant, mijn zus zegt dat ik 'te mager / te weinig vet" heb, maar dat vindk maar raar, belachelijk.

*sorry voor de vele aanhalingstekens, ik het gewoon niet beter kan beschrijven *

Ik slaap hierdoor best wel slecht, ik draai me steeds om. Na een tijdje ga ik op mijn rug liggen, maar zo slaap ik vaak nog slechter.

oh, en met je been;
Komt me ook heel bekent voor, doet het dan ook zo’n verschrikkelijke pijn, of heb ik iets anders voor?

hmm, ik heb het zelf niet… maar ik zou toch een x de huisarts bezoeken, en een huisarts hoort niet te zeggen: ik weet niet wat het is, en er vervolgens niet achteraan gaan… dus als hij dat weer zegt, zou ik even naar de fysio gaan (< aanrader), en anders een andere huisarts? succes.

Ja dat heb ik ook. Of als ik op mijn rug/buik lig, dan voel ik alles knakken in mn onderrug en dan verga ik van de pijn.

zelf niet last van, maar ik heb vaak dat ik niet lang op mijn buik kan liggen, dan begint het in mn onderrug te branden en te zeuren, dus draai ik me altijd maar op m’n zij. hetzelfde geld voor als ik op m’n rug lig, maar dan wel in mindere mate.
ik weet niet of je dit soort “pijn” bedoelt?

Ik heb als ik op mijn rug lig dat ik soms geen adem kan halen, heel eng.

nee, ik heb wel gehad dat ik nogal pijn had in mijn benen. Maar heb daar veel onderzoeken naar gehad en we weten nog niet wat dat is.
maar wat ik nu bedoel is echt dat het voelt dat mun spieren zijn aangespannen.

En met mun heupen, het doet niet echt pijn… het is meer een zeer irritant gevoel.

we zeggen al langer dat we een keer een andere huisarts moeten nemen maar naja er kwam een hoop tussen. zal er eens voor kijken!

wat doe jij dan als je gaat slapen?
ook de hele tijd omdraaien en anders gaan liggen?

Heb je niet gewoon last van rusteloze benen ook?
Want ik heb ook altijd van die rusteloze benen, dan kan je ze niet stil houden, dat is ook zeurderig gevoel in je heupen/benen waardoor je niet stil kunt blijven liggen… xD

Ja zoiets heb ik ook, alleen ik weet ongeveer wel wat het is. Ik heb het namelijk alleen als ik ongesteld ben. Of nja de ene keer heb ik het wel en de andere keer weer niet. Een heel vervelend pijnlijk gevoel in mijn bovenbenen.

Ik heb zelf ook wel eens een vreemd zeurderig gevoel in mn benen, geen idee of het hetzelfde gevoel is… Maar bij mij is het heel zeurderig en pijnlijk zeg maar, en dan gaat het ook heel erg bonken enzo… Aan mij is wel eens verteld dat het een soort groeipijn was ofzo, maar dat vind ik echt bullshit, kreeg het namelijk vooral als ik moe en ziek was… Achja! Misschien dat het bij jou wel het geval is, zou kunnen…

Heel veel succes ermee iniedergeval <3

ik kan mijn benen gewoon rustig houden :stuck_out_tongue:
had eens op internet over gekeken, maar daar stond dat je dan heel beweegelijk bent ofzo en daarom steeds omdraait. Bij mij is dat echt omdat het niet fijn ligt vanwege dat zeurderige gevoel. en je zou pijn hebben in je kuiten ofzo?