Hey meiden,
Mijn vriend en ik zijn nu 7 maanden bij elkaar. We hebben een intense relatie, houden onwijs veel van elkaar en zouden alles voor elkaar doen. Nou ben ik er een paar dagen geleden achtergekomen dat hij de eerste weken, toen we al een relatie hadden(!), nog vollop met andere meisjes heeft gepraat. Met eentje was hij bezig geweest de zomervakantie voor onze relatie, maar hij zei dat hij er volledig overheen was. In deze gesprekken gaat het vooral hoe mooi en groot hij de billen van de meisjes vindt. Ik heb wat minder grote billen en gister heeft hij tegen mij gezegd dat ik te kleine billen heb. Ik heb het gevoel dat ik niet voldoe aan zijn schoonheidsideaal, ondanks dat hij ontelbaar veel zegt dat hij me perfect vindt hoe ik ben. Ik vind deze gesprekken vreemdgaan omdat hij blijkbaar meer bij die meisjes vindt dan bij mij. Ik weet niet hoe ik er mee om moet gaan omdat het al lang geleden is en omdat hij dat nu al een lange tijd niet meer doet. Wat moet ik doen?
Hoe ben je er eigenlijk achtergekomen? Ik herken het… Bij mijn relatie van meer dan een jaar is het er uiteindelijk wel door uitgegaan (kwam na vier maanden op begin van relatie achter doordat hij steeds stiekem zat te appen waar ik bij was en daarna verwijderde hij gesprek, hij zweerde het nooit weer te doen, daarna toch weer gedaan, hij wilde zelfs afspreken, kwam er vorige maand achter en ook al was het zes maanden terug ik vertrouwde hem niet meer). Ik had hem nadat ik er de eerste keer achter kwam een laatste kans gegeven. Maar aangezien jouw vriend het al niet meer doet, zou ik gewoon aangeven dat je het niet pikt als hij zulke dingen ooit weer doet. Ik zou ook voor jezelf afvragen of je hem nog vertrouwt…
Hij bewaart al zijn gesprekken dus ik weet het zeker. We hebben het samen bekeken. En hij zegt ook van: als het belangrijk was en als ik er gevoelens bij had, had ik het wel verwijderd. Dat is ook waar. Hij heeft al zijn onnodige contact personen (alle meisjes behalve ik) verwijderd zonder moeite. En we hebben het er heel veel over gehad en heel veel over gehuild maar ik kan er niet mee stoppen met erover nadenken.
Als ik het zo lees hebben jullie er eigenlijk al een duidelijk gesprek over gehad en is het overduidelijk dat hij voor je wilt gaan aangezien hij alle meisjes heeft verwijderd. Wat zit je nog dwars?
Het feit dat hij iets vond bij andere meisjes wat ik blijkbaar niet had. En dat ik alleen niet genoeg was. En ik vind het erg dat hij mij ergens op oordeeld waar ik niks aan kan doen.
^Maar hij is er zelf mee gestopt. Waarschijnlijk omdat hij inzag dat jij wel genoeg bent. En hoezo oordeelt hij je? Mijn vriend zegt dat hij blond mooier vindt. Dat ben ik niet van nature, maar dat is gewoon iets dat hij mooi vindt. Nou hij vindt een wat grotere kont mooi. Betekent niet dat jij meteen helemaal lelijk bent. Niemand kan aan elkaar schoonheidsideaal voldoen. Hij ook niet aan de jouwe. Er zijn ook vast dingen aan hem die jij niet helemaal mooi vindt. Maar die neem je erbij omdat hij voor de rest geweldig is waardoor het niet zo opvalt.
Waarom heeft hij alle meisjes verwijderd uit zijn lijst?
Ik denk dat alle jongens wel iets niet mooi vinden bij hun vriendin. Niemand is perfect maar dat betekent uiteraard niet dat hij jou niet leuk en mooi vindt. Waarschijnlijk was het ook niet gemeen bedoeld!
Eens met hierboven, het is alleen niet zo handig van hem dat hij het zo openlijk tegen je heeft gezegd. Hij was eigenlijk te eerlijk, waardoor jij er nu een naar gevoel aan over houdt. Maar zet je er overheen; jullie houden toch van elkaar, waarom blijven hangen op deze kwestie?